Řidiči v Singapuru musí zaplatit 88 000 liber (2,5 milionu korun českých, pozn. red.) za povolení vlastnit auto (a to ani nezahrnuje cenu za nákup vozidla!). (Foto: NS)

V kombinaci s Toyotou Camry Hybrid, registračními poplatky a daněmi to činí 151 000 liber (4,5 milionu korun českých, pozn. red.), což je pětkrát více než ve Velké Británii a více než dvojnásobek průměrného platu domácnosti.

Městský stát se stal známým jako nejdražší místo na světě, kde se jezdí autem, a prudce rostoucí ceny činí auta nedostupnými i pro většinu obyvatel střední třídy.

Výrazné zvýšení nákladů na vlastnictví automobilu je důsledkem rostoucí ceny desetiletých certifikátů COE (Certificate of Entity).

Obyvatelé Singapuru, kteří chtějí jezdit po městě, se musí ucházet o COE, kterých je k dispozici jen asi 950 000, přičemž jeden stojí čtyřikrát více než před třemi lety.

COE byly zavedeny v roce 1990 s cílem kontrolovat počet vozidel na silnicích.

Cena hybridního vozu Toyota Camry Hybrid je po započtení všech okolností pětkrát vyšší než ekvivalentní cena ve Velké Británii a více než dvakrát vyšší než průměrný roční plat domácnosti, který činí 72 716 liber.

Touha po řízení v zemi však může být na ústupu, protože inflace přetrvává a ekonomika zpomaluje, což znamená, že někteří Singapurci prodávají auta, která si koupili v době, kdy byly ceny COE nízké, aby na nich vydělali.

Sociolog Tan Ern Ser řekl: „Je třeba snížit své aspirace z dosažení „dobrého života“ na spokojení se s „dostatečně dobrým životem“.

Cesta přes Singapur trvá méně než hodinu.

Zdroj: dailymail.co.uk