Webový portál AC24.cz ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.

AC24.cz

AC24.czZe světaŽije ve stromě, nenosí boty a čistí si zuby borovou šiškou

Sociální sítě

Reklama

Žije ve stromě, nenosí boty a čistí si zuby borovou šiškou

Leckdo mluví o životě nezávislém na společnosti. Zhruba před 25 lety Mick Dodge shodil své boty, nechal si narůst vousy a opustil moderní civilizaci (dokonce i rodinu), aby žil sám v pralese Hoh na severozápadě Ameriky. Není však naprosto izolovaný – vmísil se do komunity obyvatel místních hor a souhlasil (po nějakém tom přemýšlení) s natáčením show pro National Geographic s názvem „Legend of Mick Dodge“ (Legenda o Micku Dodgeovi).

V prvním příběhu je jeho misí v horách rozprášit popel zesnulého otce – pokud si vzpomene, kde ho uschoval. „Moje rodina zdokonalovala umění vyhýbat se civilizaci stovky let.

Jediné, co jsem musel udělat, bylo následovat své nohy,“ říká zálesácký filozof. Jeho vyjadřování je dosti zvláštní, ale je to zajímavá výstřední osobnost s unikátním přístupem k životu, jak ukazuje následující interview pro Mother Nature Network.

Příliš často jsou praktiky a životní styly, jež nejsou udržitelné ani pro jednotlivce, ani pro masy, přijímané bez otázek. Příklad Micka Dodgeho je jeden z těch, co se postaví tomuto nebezpečnému vzorci, a směřuje k těm, kdo mají už dost tohoto systému či současného stylu života. Zdá se, že tiché probouzení již začalo, ale aby mohlo pokračovat, je třeba se ptát: „Jak daleko jsem ochoten zajít, abych měl šťastný život a udržitelné spojení s ostatními i planetou Zemí?“

Jaký byl váš život před tím, než jste odešel do lesů? Měl jste práci? Dostalo se vám vzdělání?

Ano, mechanik těžkých strojů. Také jsem musel kopat díry, kácet dříví, mýt nádobí a učit praktiky Earth Gym. Vystudoval jsem střední školu Kubasaki v Okinawě, v Japonsku. Nikdy jsem nešel na vysokou, ale četl jsem hodně knih. Pokud dávala knížka smysl a měla pro Zemi nějakou hodnotu, zasadil jsem strom a knihu sdílel. Pokud smysl neměla, zasadil jsem strom a použil jsem ji jako toaletní papír nebo na podpal. Můj život byl stejný, jako je teď, učil jsem se, jak chodit a objevovat fyzické cvičení a jak vytvářet fyzické praktiky, někde uprostřed mezi divokým a zkroceným, mezi uzavřenou divočinou a zdmi moderní domestikace. Nicméně, musím dodat, že nemám žádné bolesti nohou, zad a mé srdce je silné od té doby, co jsem se stal bosým nomádem.

Co vás ale v první řadě do lesa vedlo?

Bolela mě chodidla. Měl jsem plantar fasciitis, deformovaná chodidla. Bolelo to tak, že jsem mohl sotva chodit, a to jsem byl vždycky zvyklý zvládat stres moderního života pomocí procházek a běhání. Mělo to smysl v příběhu moderního příběhu světa, v němž jsem žil, ale Hoh je pro mě domov. Tak jsem šel domů léčit svá chodidla. Následováním svých kroků jsem se ocitl v izolaci od moderního světa. Výsledky přišly rychle.

Nejenom že se mé nohy léčily, ale i bolesti zad, krku a mnoho z bolesti z mého srdce také zmizelo. Utíkal jsem před smrtí, opustil sedavý, stresující a zabezpečený život moderního světa. Posílil jsem svou mysl, tancoval jako oheň, běžel jako vítr, zesílil jako kámen a plul jako voda… Není to složité, následovat své nohy, ale není to ani lehké. Země vás „pozře“, pokud nebudete dávat pozor.

Nechybí vám něco z moderní civilizace?

Nechybí mi nic. Nedá se z ní utéct – tak jsem vyvinul praktiku fyzické zdatnosti, jak vystoupit a zase se vrátit. Vystoupit na chvíli ze všech zdí, strojů, elektroniky, společenského žvanění, přirůst zpět k přirozenému toku země, ale pak se zase vrátit.

Zranil jste si někdy nohu, když chodíte bosý?

Jeden z mých dlouhých běhů, úkolů brázdit Olympijské pohoří… Hora mi uštědřila lekci. Zima se rozjížděla. Napadl sníh a já málem přišel o prsty. Nevzal jsem si s sebou žádnou obuv. Byl to 30mílový výlet. Musel jsem tedy rozřezat svůj losí oděv a vyrobit si boty z kůže. Tehdy jsem si uvědomil, že… bych měl změnit svůj postoj k neustálému nenošení obuvi. Byla to mocná lekce, pochopil jsem jedno staré rčení mých předků. „Nevylévej s vaničkou i dítě“ (Don’t throw the baby out with the bathwater).

Jak zvládáte zimy s tak omezenými zdroji?

Není to vůbec těžké. Je to dobrodružství a já se nikdy nemusel potýkat s nedostatkem zdrojů. Prostě následuji své nohy. Není tu moc věcí, které bych nejedl. Jsem všežravec, schopný sníst celou škálu potravin, což také znamená, že jsem se naučil hledat potravu i jíst mršiny, a umožnil mému hladu, aby mě vedl k objevení všemožných typů jídla. Jednoho jsem narazil na jelena, zabitého pumou. Když puma zabije jelena, celý les se nahrne na hostinu. Tak jsem udělal to samé. Často narážím na podobné situace. Mnoho lidí se takového jídla bojí, a přesto jí sušené maso… A to není nic víc než maso vysušené na slunci. Takže můj jídelníček se v průběhu týdne mění, závisle na prostředí, v němž se zrovna pohybuji. Ale je tu jedno vysoce spirituální jídlo, které si snažím skladovat a udržet… Jsou to čokoládové křupky. Moje babička mě na ně naučila.

Zažil jste nějaký blízký střet se zvířaty?

Jednou jsem si vykračoval na cestě směrem do mého kempu. Najednou se nějaký idiot, mluvící do telefonu, vyřítil kolem rychlostí asi 80 mil za hodinu, málem narazil do srnky a pak málem i do mě. Nejděsivější setkání, jaká jsem kdy zažil tady v divočině, ve zdech města, kdekoliv, byla ta s dvounohými tvory.

Co děláte, když onemocníte? Zažil jste někdy nějaký kritický stav?

Oheň je jeden ze živlů lesa a já se ho naučil používat k léčení. Další klíčový element je voda. Koneckonců, všichni jsme chodící pytle vody. Zjistil jsem během dob, kdy jsem byl mezi lidmi ve městě, že můžu chytit nějakou rýmu nebo chřipku. Vrátil jsem se zpátky do lesa Hoh, pil jsem a namáčel celé své tělo v ledovcové vodě. Můj pradědeček to nazýval „políbit nohu ledovci“. Také zde rostou všemožné druhy hub, bylin apod., které lze využít pro léčení, a já si udržuji blízký vztah s komunitami, jimž se podařilo ovládnout umění léčení a bylin. Jako třeba můj blízký přítel Doc Gare.

Vážíte si díky tomuto životnímu stylu více matky přírody?

Vážit si je příliš slabé slovo k vyjádření toho, co cítím k Zemi a ke změně, jíž jsem prošel a stále procházím. Vždyť já vlastně teprve začínám! Jedna z cest, kterou jsem se naučil na svém dlouhém úkolu v divočině, je osvobození se od polarizace moderního světa. Lidé se vás pořád snaží nějak zabednit. Když jsem se dostal dostatečně daleko od pohodlí, zvyků, věcí jako bot, strojů, zdí, elektroniky, začal jsem zjišťovat, co dává smysl, co jak sedí, a že integrace divokého a zkroceného dává smysl. Takže jsem se naučil následovat střední cestu. Není vůbec lehké zjistit, kudy vede střední cesta mezi moderním světem a Zemí, ale je to zábava a dobrodružství.

Co je na tomto životním stylu nejlepší a co nejhorší?

Na všem je něco dobrého i špatného. Taková je hra života. Mojí životní vášní je objevovat, učit se, čelit výzvám a balancovat mezi vším, co přichází ve třech krajinách, jimiž procházím.

Nezdá se mi, že by zde bylo hodně horských žen. Nepřipadáte si někdy osamělý?

Na své cestě jsem si vytvořil mnoho úžasných spojení se ženami, utvořili jsme si silná pouta bratra a sestry. Možná nejsem občas schopný pochopit, o čem se baví, ale pokud se jejich paty dotýkají Země, rozumím jim výborně. Před pár lety mne cesta zvedla k jedné místní ženě. Sdíleli jsme pohled na Olympijské hory a hluboký požitek z celé krajiny. Místní vytvořili z Olympijského pohoří kruh zemské moudrosti. Naše životy jsou řízeny rozjímáním, které pochází z hlubokého spojení se Zemí. Domorodé ženy udržují ženskou moudrost, oheň v našich srdcích. Rád se sem vracím, říkám tomu základní tábor.

Proč jste souhlasil s televizním pořadem?

Mám tři životní vášně: první je můj učitel, řeka Hoh v oblasti Olympijského pohoří; a já chtěl ukázat, jak mě to místo naučilo výcviku a životu. Mou druhou láskou je má komunita, můj klan, jenž se rozprostírá po celé oblasti tří krajin. Třetí vášní je volání a vize, které pronásledují, za kterými běžím tak dlouho, jak jen si pamatuji, a to je cvičit se a sdílet fyzické cvičení Earth Gym.

Hádám, že nemáte televizi. Ale jak se cítíte ohledně možnosti, že se stanete slavným a lidé by se vás mohli vydat hledat, a napadat tím vaše soukromí i izolovanost?

Naposledy, kdy jsem televizi sledoval, jsem byl velmi mladý a nebavilo mě to. Viděl jsem několik klipů, které štáb natočil. Líbí se mi scenérie, rád vidím své bratry, ale nebudu to sledovat, hlavně proto, že nemohu vystát svůj hlas v televizi… a nejsem žádná legenda. Tato krajina je legendou. Sláva je moderní past, jak chytit a spoutat duši. Sláva je jedna z těch moderních věcí, která přichází s obviňováním a studem. Budu před ní utíkat, vyhýbat se jí. Koneckonců, já jsem jeden velký úskok. Pokud se mě někdo vydá hledat, ukradnu jim boty, podám jim hůl a provaz, ukážu jim kameny a jak získávat cvik v Earth Gym.

Co myslíte, že si lidé z pořadu odnesou? Budou si myslet, že jste blázen, nebo že tajně závidíte?

Nemám ponětí a je mi to u pr****. Budete se jich muset zeptat vy. Když jsem začal chodit bez bot, objevil jsem krásnou cestu, jak objevovat náš společný kulturní příběh. Vkročil jsem zpátky do města, navštívil obchod bosý. Některým se to líbilo a začali též odrážet dobu, kdy jsme chodili bez bot. Jiní byli pobouření, posmívali se a dokonce se i naštvali. Přišlo mi zajímavé, že se mi dokonce dívali na nohy. Vždyť jsme všichni dvounohá zvířata. Je to něco, co z nás dělá lidský druh. Nemám čas nebo chuť zjišťovat, co se lidé myslí. Jednou mi někdo řekl, že to je „země svobodných a domov odvážných“. Poslední dobou se z ní stává spíše „země svobodných a domov uvězněných“. Nevím, co si lidé myslí. Ale přeji si, aby mysleli i na něco jiného než jak ještě více zničit zemi, po které chodíme.

Co si přejete, aby diváci věděli?

Jen se postavte, vykročte z krabic svých bot a projděte se po svém prostředí. Možná si pak uvědomíte několik jednoduchých věcí. Co se stane, když budete následovat své nohy? Netuším, nikdo netuší. Znám jen svůj vlastní příběh. Ale také vím toto: Všichni jsme vypravěči příběhů, takže doufám, že lidé vystoupí dost na to, aby se vcítili do rozpomínání, vývoje i praktik vlastní obnovy a začali léčit své kroky se Zemí.

Amanda Froelichděte se po svém prostředí. Možná si pak uvědomíte několik jednoduchých věcí. Co se stane, když budete následovat své nohy? Netuším, nikdo netuší. Znám jen svůj vlastní příběh. Ale také vím toto: Všichni jsme vypravěči příběhů, takže doufám, že lidé vystoupí dost na to, aby se vcítili do rozpomínání, vývoje i praktik vlastní obnovy a začali léčit své kroky se Zemí.

Gerri Miller

Zdroj: mnn.com

Loading...

Pro psaní komentářů se musíte přihlásit. Nemáte účet? Zaregistrujte se.

Komentáře   

+84 # Ivo Stránský 2014-01-25 20:34
No já uznávám návrat k přírodě a opuštění materiálního způsobu života, ale tohle už je moc :-)
ale jinak frajer, dnešní konzumní člověk by nepřežil v pralese ani týden...

Klid a mír všem
-3 # 7.83Hz 2014-01-25 21:33
Toto video vysvetľuje snáď všetko...musím to zdieľať.

dopice.sk/8l7
+39 # ravez 2014-01-26 01:39
hlavně jak to vypadá za tejden v lese po moderním konzumním člověku kapitalistickýh o myšlení ve srovnání celýho života tohohle člověka ;) Ten les ve kterým žije to je krása která se už pomalu nevidí, když jdu lesem tak vidim obaly, boty, kusy plastu, záchodový prkýnko a třeba kousek toho nábytku :)
+16 # Fanda 2014-01-26 09:54
A je potřeba s tím něco dělat, tak neseďme doma na zadku a buďme příkladem... ac24.cz/.../...
0 # Petr M 2014-09-26 11:45
Až nás tu na světě bude tolik, aby jsme všichni měli svůj dostatek "teritoria" v lese nebo kdekoli jinde a nelezli si "do zelí", budu uznávat teorii o čistém lese s mírem a svobodou. To by ale musel každý člověk mít svých pár km2 a dál by se nesměl dostat :D člověk bohužel je ale člověk inteligentní. Proto by chtěl prostor pro svoje rodiny větší a byl by schopen nakonec i teritorium souseda zabrat pro svůj prospěch. To že nás je tu hodně je přesně i ten (jeden z mála) problémů s odpadky. To že je nás tu hodně to je problém naší inteligence, s kterou bůh nepočítal... a ani příroda. I vlci si nenechají lézt do zelí a klidně se navzájem povraždí, chodí si lovit do sousedství a perou se o nejlepší loviště. U lidí je tomu stejně jen jsou tu ještě i morální zásady. Ovšem ty fungujou až zase do doby kdy se někdo sobecký( což už je jen lidská debilní vlastnost) nezačne hrabat pro svou rodinu:). Kdyby měl svět s lidmi fungovat tak fungovat nebude :) je to debilní věta, ale parádně to vystihuje. Lidi nemají na planetě co pohledávat. a když ano tak né v počtu přesahujícím 6miliard :) ubral bych tomu počtu tak 1 nulu. Koloběh rozšiřování a globalizace bude ovšem startovat odznova.... Tím vším chci říct, že tento muž je hrdina, ale uvědomte si kolik lidí mu leze do zelí... ( 0 ) tento člověk má svobodu lidi :) stačilo aby v tom lese takhle žili 2. kdo ví jak by to dopadlo až by se potkali u jedinné parádní jeskyně, kde by se dalo perfektně bydlet.

Nučili jsme se prostě žít ve společnosti mnoha lidí a s tím nastupuje i podřízenost vládě, bez které by sme se dobili. A s tím malým prostorem i odpadky v lese. Lidi konečně už to pochopte... dá se žít v společnosti hodně lidí, ale do jaké doby:)
+3 # aho 2014-09-26 13:38
Tak jo Péťo, když by si chtěl snižovat počet lidí tak můžeme začít tebou co řikaš?
+3 # Petr Palát 2014-09-26 14:01
S tou redukcí obyvatel mi začínáte připadat jako jeden nejmenovaný Britský princ.Jestli o to máte takový zájem,dejte příklad a začněte se sebou...S těmi vládami,kupříkl adu naše vláda není nic než banda zlodějských "špeků" kterým nestačí jejich již tak dost vysoké platy a proto okrádají lidi a starají se jen o sebe (tito lidé jsou vlci,o kterých mluvíte).A lidé stejně nejsou dosti adaptabilní aby přežili další dobu ledovou...takže jen ať si ničí,zamořují vzduch a napomáhají příchodu této"katastrofy "(pro přírodu čistky).....
-2 # Tomáš Vojtek 2014-09-27 10:54
Plně souhlasím. Avšak co je to za svobodu a tzv. demokracii, když o ní rozhoduje stále někdo nad Vámi...
Čím více vidím do principů fungování současné společnosti, tím více vidím, že jsme jen ovce ve stádě, fungující dle principů a pravidel, které nám někdo nakázal. Je fajn mít ochranu státu, právního systému, Evropské unie, NATO, OSN... Ale né za cenu ztráty svobodného myšlení a rozhodování se. Co je to zas systém, kde se člověk narodí a v podstatě ani nemůže zvolit místo svého bydliště, protože každý pozemek již někomu patří a byl mu někým dalším přidělen? Narodíme se do panelákové klece a dokuď si nevydobijeme svou pozici v existujícím systému taks e automaticky stáváme bezdomovci, na které je pohlíženo jako na odpad.
0 # vtmafian 2014-10-12 21:13
no ale to je právě to, musel bys jít hodně daleko abys takové svinstvo nepotkal, je to smutné ale bohužel
+9 # Tadeáš To stačí 2014-04-03 12:28
Proč by to bylo moc? Co je moc? To jsou akorát lidské hranice, které jsou brány jako norma. :-) Je to krásný důkaz lidské přirozenosti - tento muž!
+23 # Ditta 2014-01-25 21:17
Free man
+60 # trtkinai 2014-01-26 00:37
pojem , ze jsem "Free man", jsem se snazil vysvetlit francouzskemu policajtovi , kdyz se me ptal, co tam chci, zatimco dalsich pet jeho kolegu gestapaku vyhazovali bezduvodne me veci na silnici vcetne jidla...

mel jsem pronajmute auto z Lisabonu a fotil jsem Pyreneje z obou stran, kdyz me tito fasouni stopli v domeni, ze delaji v duchu "Liberté, égalité, fraternité" spravnou vec...

pisu to proto, ze je v EU za nadseneho potlesku zdegenerovanych socialistickych poloopic novodoby druh fasismu, buzerace, okradani statem a zotrocovani lidi..

tomuto a mnohemu dalsimu zmineny chlapik unikl a zije treba v nouzi, ale jako svobodny clovek..
+36 # mike 2014-01-26 12:52
EU je zlo a stejne tak celá globalizace. Lidi zapomínají na selský rozum, pokoru a všechny ty dobré vlastnosti.
+6 # Melie 2014-02-12 16:34
Jen bych dodala, že v jeho životě žádnou "nouzi" nevidím :) Kdo dokáže způsobem toho člověka přemýšlet a být takhle svobodný, nemůže žít v nouzi. To si jen my, dobrovolně internetem a civilizací postižení lidé myslíme, že žije nuzně, když nemá domek, net ani sámošku za rohem :D
+25 # Hynek Kuczman 2014-01-25 21:51
Šťastný to chlap. Závidím.
+6 # kolibřík 2014-01-25 22:47
Alternativní způsob života, který vede Mick Dodge už 25 let, je inspirující. V podstatě naznačuje převratnou změnu ve vztahu lidí k životnímu prostředí, k níž velmi pravděpodobně brzy dojde. Jedna možná změna v tomto směru je naznačena v článku na: site.rdzpdsatis1gn2vl.editor.g oneo.cz/.../
-3 # kolibřík 2014-01-26 19:31
Správný odkaz je: kreativni-mysleni.goneo.cz/
-3 # kolibřík 2014-01-26 19:38
+12 # kabod 2014-01-26 08:34
když si strejda vekslák zajede do Alp,nebo do pralesa se osvítit s Petrem Chobotem,vláčí sebou na hrbu stejné problémy,které nesetřese,dokud se vnitřně nezmění.Tento týpek muže být stejný poustevník v New Yorku,jako v tom lese,je to stav mysli.Mám to prožité,díky soudruhum a normalizaci tehdejší i zdejší,tedy primitivnímu kapitalismu 19století,co se tak pravicově zbožnuje...
+13 # Alexis 2014-01-26 11:58
Přesně tak. Lidé pořád hledají vysvětlemí svých problémů a strachů ve vnějším světě 'kdo může za to a to, ten to zavinil a podobně'. Každý ale musí začít u sebe, vnitřně se změnit, a tím se změní i svět ve kterém žije.
+1 # fagan 2014-01-29 17:56
Hej ale tam má podmienky pre lepší zdravší a krajšíživot tak že nemáš pravdu ano môžeš byť slobodný aj v meste ale potom si bez domovocem..
+4 # Miloslav Pletánek 2014-01-26 09:27
Zajímavé. Já rodinu neopustím to spíše rodina "opustí" mě :-) youtube.com/.../MILOSLAVJMP
+1 # honorius 2014-01-26 22:52
Máte velmi pěkná a zajímavá videa, díky za tip!
+5 # Stefan Filo Hurrican 2014-01-26 23:34
Urcite je to inspirujici jako urcity navrat k prirode pro ozdraveni tela i duse. Neni potreba to prehanet,ale cesta to je. Vsechno je v inteligenci a empatiich cloveka hledat a to treba jiz konunitnim stylem novy hlavne nekomzumni zpusob zivota. Musime premyslet. Stefann Filo Hurikan
+3 # Alkmena 2014-01-29 23:31
V súvislosti s návratom k prírode mi napadla myšlienka, žeby mohli začať usporadúvať ľudia, niečo podobné ako camping, s cieľom prežiť v živote. Ale museli by sa vzdať všetkých konzumných vecí a prežiť bez toho ako spomínaný pán, ktorý má u mňa veľký obdiv, že to dokázal. Možno už také niečo existuje. Ak áno, dajte mi typ, kde. Rada by som si to vyskúšala na vlastnej koži. Ďakujem.
-2 # hnidopich-akorátník 2014-01-31 00:02
Hledá se botanik! Pán se cpe rostlinou z rodu šťavel (Oxalis), tak nevím jestli s tímhle v žaludku běhal bosky po tomhle deštném lese: wikipedie:Listy obsahují kyselinu šťavelovou (cca 1,25 % celkové hmotnosti čerstvých listů), která jim dodává charakteristick ou kyselou chuť. Ve větším množství jsou však mírně jedovaté, neboť kyselina šťavelová ohrožuje ledviny. Při požití 4 až 5 g čisté kyseliny šťavelové člověku již hrozí smrt...rozumí tomu někdo nebo se pletu s determinací toho jeho "zaječího zelí"?
-3 # Josef Novák 2014-02-01 10:16
Všechno je jen v mysli. Tyhle útěky (a spousta jiných) nic neřeší. Je to jen útěk, který nikam nevede z jednoduchého důvodu - člověk sám před sebou neuteče. A je to stejné ať je kdekoliv. Začít je třeba odjinud
+4 # Melie 2014-02-12 16:28
Ano, je to v mysli. A ten pán "utíká" K SOBĚ a k Zemi. Utíká k faktu, nachází řešení.
Pokud si myslíte, že je třeba začít odjinud, pak odkud jinud?
+7 # Vitek qitek 2014-02-13 09:39
Ten clovek se osvobil, ten nikam neutekl. Myslim tim opravdu osvobodil od vsech zavislosti vcetne penez. Tim ziskal neuveritelnou silu jak fyzickou tak mentalni a tim ze svuj pribeh nechal zverejnit jiste inspiroval tisice lidi kteri chteji v jejich zivote neco zmenit ale do ted meli strach. Co muze byt lepsi nez takovy zacatek?
+1 # Tomáš M. 2014-09-26 23:56
Škoda dnešního světa je v tom, že málo souzníme s přírodou. Kdybychom více porozuměli přírodě, naslouchali radám našich předků a využili znalostí naší civilizace, kterou bychom oprostili o v podstatě zbytečné věci, co dělají náš život hektickým a konzumním, došli bychom v podstatě ke kompromisu, který by udělal náš život přírodní a v podstatě pohodlnějším než měli naši předkové.
0 # Jame 2014-09-30 12:16
AC24.cz - Žije ve stromě, nenosí boty a čistí si zuby borovou šiškou
recommended Cure Plantar Fasciitis Read

ac24.cz/.../...
0 # Olalaa 2017-04-23 09:00
.. Klobouk dolů, zvláště k zlaté střední cestě, kterou zmiňuje.. Možná by stálo za to mít pravidelné pobyty v přírodě cca 1 měsíc jako prevenci ???? a některým dnešním metrosexualum by to mohlo značně posunout laťku.. Pěkný den.
0 # JanesisJane 2017-04-25 07:52
Když tak o tom přemýšlím... nakonec dobře, že to mnoha lidem příjde jako bláznovství.... jinak by se z toho žití stal zas nějaký adrenalinový sport... neboli konzum... možná by za to dobrodružství nějací vychytralci ještě začli vybírat poplatky... je mi z toho smutno... stačí jen obyčejný medvědí česnek ... lidi plení co se dá jen aby nebyli pozadu ... když je to ted in ... obchodáky chrlí zapařenej česnek ... hlavně, že se vydělává... je mi smutno... ale tahle společnost fakt není pro každý je lepší se podřídít a naučit žít v přírodě kde platí zákony a nic se na nich nemění ... než v civilizaci kde se vše mění podle blahobytu pár vyvolených... snažím se žit alespoň částečně jako pan Mick... a snad se mi i podaří mu více přiblížit...

Top of Page

Copyright 2017 © AC24, s.r.o. | Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu. | Nezávislé zpravodajství z celého světa aneb Co se jinde nedozvíte |
Máte dotaz? Chcete inzerovat na AC24? Neváhejte nás kontaktovat formou emailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Provozovatelem serveru AC24.cz je AC24 s.r.o., se sídlem Jaurisova 515/4, Michle, 140 00 Praha 4, IČ: 02988186, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 226266. | O projektu | Tiráž | Napsali o nás | Podpořte nás