Zřícení Tu-154 do Černého moře bezprostředně po vzletu z letiště Adler mohla předcházet extrémní situace na palubě, která neumožnila posádce vyslat nouzový signál na zem, řekl bývalý šéf směny hlavního centra jednotného systému řízení letového provozu Ruska Vitalij Andrejev. …


„Po vzletu a krátkém dvouminutovém letu ztratilo letadlo spojení a nevyslalo na zem jakékoliv informace o problémech, což může nasvědčovat tomu, že se na palubě stala extrémní situace, nebo vliv na stroj zvenčí, anebo srážka s překážkou, která tam jen stěží byla," domnívá se Andrejev, který v letectví pracoval 47 let.

Dodává, že „Tu-154 je velmi spolehlivý stroj a zázraky neexistují, oni jen tak nepadají".

„Zažil jsem případy, kdy Tu-154 přistál po selhání všech tří motorů, nebo například slavné přistání v tajze na opuštěnou přistávací dráhu," dodává expert.

„Verze o poruše na palubě, o kterých se mluví, jako je porucha na vyvážení kormidla, nebo odchýlení se z trasy letu, určitě nemohly zabránit posádce předat tyto informace na zem," dodal Andrejev.

„To znamená, že se stalo něco extrémního, z praxe jsou takové situace možné při unesení letadla," dodal.
Expert upřesnil, že údaje z automatického nahrávacího zařízení „s přesností na 99,99 % dokáží objasnit, co se stalo v kabině v době katastrofy".

Zdroj:  breitbart.com