Rusko bylo potichu, až moc potichu od té doby, kdy EU a USA spustily svou poslední sadu sankcí. Avšak spolu s tím, jak probíhají vojenská cvičení a na ukrajinské hranici se hromadí vojska, tak Reuters hlásí, že ruský ministerský předseda Medveděv uvažuje o vážné odvetě, „všechna nepřívětivá opatření EU, včetně těch v oblasti leteckého provozu, budou prostudována a nezůstanou bez odezvy.“ Ruský byznys deník Vědomosti citoval nejmenované zdroje, jak říkají, že ministři zahraničí a dopravy diskutují o možné akci, která by mohla letadla EU donutit k dlouhým a nákladným obletovým trasám a znevýhodnit je tak proti jejich asijským konkurentům restrikcemi nebo zákazy evropským aerolinkám létat na frekventované asijské trasy přes Sibiř.


Náklady? Více než $1,3 miliardy za každý měsíc pro Lufthansu, BA a Air France…

Jak hlásí Reuters:

[quote align="center" color="#999999"]

Ruský byznys deník Vědomosti citoval nejmenované zdroje, jak říkají, že ministerstva zahraničí a dopravy diskutují o možné akci, který by mohla donutit letadla EU létat po dlouhých a nákladných obletových trasách a znevýhodnit je tak proti asijským konkurentům. Rusko by mohlo evropským aerolinkám omezit nebo zakázat létat na frekventované asijské trasy přes Sibiř, ohlásily tyto noviny v úterý, po Západních sankcích, které nepustily do vzduchu jeden ruský letoun a miliardářský soukromý tryskáč.[/quote]

To by nebylo poprvé…

[quote align="center" color="#999999"]

Na vrcholu Studené války měla většina Západních aerolinek zakázáno létat do asijských měst ruským vzdušným prostorem a místo toho musely operovat přes Záliv nebo přes americká letiště v Anchorage na Aljašce přes polární trasu.[/quote]

Náklady by byly značné…

[quote align="center" color="#999999"]

Zablokování Západních aerolinek přes Sibiř by v průměru o hodinu a půl protáhlo dobu letu, řekl Vědomosti Oleg Pantělejev, šéf analytického oddělení agentury Aviaport. To by vedlo k vyšším nákladům na palivo a práci i k větší zátěži technického vybavení.

Vědomosti citovaly jeden zdroj, jak říká, že zákaz by mohl přepravce včetně Lufthansy, British Airways a Air France stát 1 miliardu eur ($1,3 miliardy) během tří měsíců. Restrikce by vedly k delším letům, vyšší spotřebě paliva a k dalším dodatečným nákladům.

Lufthansa řekla, že operuje asi tak 180 lety týdně přes sibiřský vzdušný prostor, ale odmítla to dále komentovat, stejně jako British Airways. [/quote]

* * *

[quote align="center" color="#999999"]

Ač to obě ministerstva odmítla oficiálně komentovat, tak osoba blízká ministerstvu zahraničí řekla, že „jakákoliv nepřívětivá opatření EU včetně těch v oblasti letecké dopravy prostudujeme a nezůstanou bez odezvy.“[/quote]

* * *

Jak dlouho potrvá, než se Evropa odštěpí od Washingtonu? A než se dohoda země za plyn stane realitou?

[quote align="center" color="#999999"]

  • Vážení a milí čtenáři, podpořte nás zakoupením předplatného nezávislého magazínu AC24 Vědomí
  • [/quote]

    Překlad: Miroslav Pavlíček

    Zdroj: zerohedge.com