Jeff Haden píše pro Inc., LinkdedIn Influencers a jiné publikace o vůdcovství, o managementu a o malých podnicích. Nejste šťastni ve svém profesionálním či osobním životě? Je tomu tak nikoliv proto, že problém by byl ve vaší výchově, nebo nedostatku příležitostí, nebo ve smůle, nebo by byl důsledkem toho, že vás jiní lidé nepustí vpřed. Problém je ve vás. Když nás život štve, jsme to my, kdo to dopustil. Možná, že problém leží v tom, v co věříme – a co děláme.


[quote align="center" color="#999999"]

1. Zaměňujeme politický zisk za úspěch.Rozmíšky, strkanice o pozice, pokusy vypadat lépe, když způsobíte, že jiní vypadají hůře … politické hry vám mohou pomoci dostat se vpřed.

Když ale vítězíte v politikaření, tak nakonec ztrácíte, protože politický úspěch je obvykle založen na impulsivnosti, vrtoších a rozmarech jiných lidí – často jiných lidí, které ani nemáte rádi. To znamená, že dnešní úspěch může být zítřejším neúspěchem – a že úspěch nebo neúspěch je z velké části mimo vaši kontrolu.

Skutečné úspěchy jsou založeny na zásluhách. Skutečné úspěchy nemůže nikdo přidělit nebo odebrat.

Skutečný úspěch je opravdu uspokojující.

2. Máme strach, aby se do nás nikdo nestrefoval nebo ze sarkasmu .

Zkuste něco jiného. Zkuste něco, co jiní lidé nezkouší. Téměř okamžitě o vás lidé začnou mluvit – a to ne zrovna hezky.

Jediný způsob, jak lidem zabránit, aby nebyli jízliví, pohrdaví nebo všeználkovsky hodnotící je říkat a dělat to, co dělají všichni ostatní. Pak samozřejmě, ale žijte jejich život a ne ten svůj. A šťastni nebudete.Když tedy vidíte lidi, jako si o vás povídají, je projevem toho, že jste na správné cestě – vaší cestě. Vaše cesta je tou šťastnou cestou.

Ne ta jejich.

3. Nezkoušíme být poslední.

Každý je rád první. Často je ale lepší být poslední: Kdo poslední přijde, poslední odejde, poslední je ten, kdo to vydrží zkoušet, poslední je ten, kdo vydrží u principů a hodnot.

Svět je plný lidí, kteří s něčím praštili. Svět je plný lidí, kteří obrátili (i když obrátit je občas přikrášlující slovíčko pro „vzdát to“.)

Vždy budou lidé, kteří jsou chytřejší, talentovanější, mají lepší konexe a větší finance. Ti ale vždy nezvítězí. Buďte těmi posledními, kdo se vzdá sám sebe; pak, i když neuspějete, tak stejně zvítězíte.

4. Dáváme rovnítko mezi získání a uspokojení.

Psychologové to nazývají „hedonistickou adaptací“, což je jev, při němž se u lidí potěšeníčko z nového nákupu rychle změní v emoční normu.

Ten „jů“ pocit, který dostanete při pohledu na nový dům? Ten rychle odezní. To samé platí i u nového auta, nového nábytku a nových šatů. Brzy na nich není nic zvláštního; jsou tím, co máme. Stanou se „normální“. Abychom si zase ulovili ten pocit „jů“, musíme si koupit něco jiného. Ten cyklus je návykový.

A tak nejsme nikdy spokojeni. Nemůžeme být. Takhle nejsme uděláni.

Protože skutečné a trvalé uspokojení pochází z udělání, ne z vlastnění. Chcete se cítit dobře? Jedním ze způsobů k tomu je aktivně někomu pomoci. Budete-li vědět, že jste způsobili změny v životech jiných osob, potom vám to „jů…“ vydrží navždy.

I tím, že budete vědět, že jste způsobili změnu, vytvoříte návykový cyklus… tentokrát to ale bude opravdu dobrým způsobem.

5. Čekáme na velký nápad.

Tohle nezkoušejte. Velký nápad nevyhrajete v loterii. A i kdyby se vám to s tím vždy prchavým dobrým nápadem povedlo, dotáhli byste jeho realizaci? Máte na to dovednosti, zkušenosti a financování?

Možná máte. Možná nemáte.

Každopádně je tu cosi, co určitě máte: Tuny malých nápadíků.

Nepotřebujete hledat velké nápady, když makáte na svých malých nápadech. Štěstí je proces, a procesy jsou založené na aktivitách.

Zkoušejte své malé nápady – tolik, kolik jste schopni zvládnout.

6. Nespouštíme nic na vodu.

Máme přirozený strach, že nás „odrovná“, když náš nápad, náš produkt, nebo naše služba se musí buď potopit, nebo plout. A my se zoufale bojíme, jestli fakt plout bude.

Možná, že bude – ale když ji do vody nehodíte, tak plavat nikdy nebude. Žádný produkt nemůže být úspěšný, dokud se nespustí. Žádná aplikace nemůže uspět, dokud není vydána. Žádná služba nemůže uspět, dokud není na place.

Když pochybujete, spusťte to. Pak dělejte všechno možné, abyste to příště vytvořili o trochu lepší. Spusťte to. A nepřestávejte s tím.

Nemůžete pocítit hrdost, dokud nic nespustíte. Takže, jak by řekl guru marketingu Seth Godin: hodně spouštěj na vodu.

7. Rozesíláme svá resumé a CV, aniž by to mělo nějaké skutečný výsledek.

Mnozí lidé sbírají pracovní místa a zkušenosti ve snaze z nich ukout „vítězné“ resumé.

To je obrácený postup. Vaše resumé je vysvědčení. Je to vedlejší produkt toho, co jste dokázali, naučili se a ozkoušeli si.Nezakládejte svůj život na pokusech vyplnit si prázdná místa v nějakém „ideálním“ CV. Založte svůj život na dosahování svých cílů a snů. Promyslete si, co potřebujete udělat, abyste se dostali tam, kde chcete být, a tyhle věci dělejte.

A pak nechť vaše resumé odráží tuhle cestu.

8. Čekáme.

Ve správný čas. Se správnými lidmi. Na správných trzích. Se správným něčím. A život unikne kolem vás.

Jediný správný čas je zrovna teď. Jdi.

9. Nesbíráme lidi.Projděte se kolem svého domu. Nebo se porozhlédněte po své kanceláři. Podívejte se na svůj personál.

T eď dejte širší rodinu na večeři. Nebo se sejděte se svými přáteli. Podívejte se na svoje lidi.

Co vás více uspokojuje – váš personál nebo vaši lidé? Zamyslete se nad tím.

Svůj personál můžete milovat … ale váš personál vás za to milovat nemůže.

10. Neuvědomujeme si, že už jsme šťastní.

Zavřete oči.

Představte si, že mám tu moc vám vzít vše, co je vám drahé: Rodinu, job nebo podnikání, domov … vše. A já to udělám. Všechno tohle, každá věc zmizne.

Prosili byste mě a zapřísahali a nabízeli mi cokoliv, abych vám takový život vrátil? Znamenalo by vrácení takového života pro váš všechno? Uvědomili byste si, že to, co jste měli, je o tolik důležitější, než to, co jste ještě neměli?

Došlo by vám, že to, co jsem vám vzal, by bylo zvláště děsivé? Samozřejmě, že ano.

Tak teď otevřete oči. Doslova … i obrazně.

11. Nevoláme rodičům.

Vaši rodiče vám poskytují lásku a podporu i přes všechny vaše chyby a nedostatky. A ani si to nemusíte odpracovat.

Komu by se nehodilo o trochu více lásky a podpory?[/quote]

Překlad: Miroslav Pavlíček

Zdroj:  businessinsider.com