Webový portál AC24.cz ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.

AC24.cz

AC24.czZe světaPřichází konec Islámského státu? Syrská armáda obklíčila poslední pevnost v zemi

Sociální sítě

Reklama

Přichází konec Islámského státu? Syrská armáda obklíčila poslední pevnost v zemi

Syrský vládní vojska obklíčila město Bukemal – poslední pevnost teroristické organizace Islámský stát v zemi, informoval RIA Novosti informovaný zdroj na místě.

„Syrská armáda zcela obklíčila Bukemal a vzala ho pod palebnou kontrolu," řekl zdroj agentury. Podle slov zdroje plánuje syrská armáda město osvobodit v nejbližších několika dnech.

Zdroj: snews.com

Pro psaní komentářů se musíte přihlásit. Nemáte účet? Zaregistrujte se.

Komentáře   

+68 # Dobrý Den 2017-11-08 19:48
Že by americkým poradcům a jejich isilákům v Sýrii konečně odzvonilo?
+37 # Janinna 2017-11-08 22:09
Ano, vše vypovídající obrázek:))
Oni to ví i u nich doma. The Modern War Institute provedl studii:
"Co by se stalo, kdyby došlo k válce mezi USA a Ruskem".
Analyzovali, analyzovali i bitvy II.SV si na pomoc vzali - vždyť i Hitler měl při napadení SSSR technologickou převahu nad Sovětským Svazem, zrovna tak jak si ti chlapci bláhoví myslí, že ji mají teď nad Ruskem - a dospěli k jednoznačnému výsledku:
"Pokud se Rusové nevzdají hned první den, tak druhý se vzdají Američané."
24molnia.com/.../...
Tak hošani americký bjelij flag určitě první den nečekejte.
Jestli jinde se vás bojí - v Rusku se vás neleknem!
(Král Kazisvět: "Přivedu sem vojska v plné zbroji, pod kopyty koní zhyne vaše zem!” - princ Radovan: "Možná jinde se vás bojí, my se vás však neleknem:))

Halóó Pio kde jsi?
Už je to ofiko - poslední město, které okupoval ISIS Abu-Kemal bylo osvobozené syrskou armádou.
Syrská armáda a Hizballáh se oficiálně setkaly s iráckými silami na syrsko-irácké hranici, jižně od al-Bukamalu.
Pak vládní jednotky osvobodily ropné pole Ratka, Suwayjah, al-Hiri, Huwayjat Baghuz a vstoupily do města.
Velké blahopřání Syřanům a samozřejmě gosudarovi:))
twitter.com/.../...
southfront.org/.../
+24 # Jarin G. 2017-11-08 23:10
Ahoj Jani. Ano, poslední bašta IS osvobozena!
No a teď musí přijít na řadu osvobození cca 25% syrského území, které okupují Kurdi a tzv. demokratická opozice a koalice podporovaná uSSa! Také je potřeba, aby se stáhli i okupanti z Turecka! A také aby někdo zatnul tipec Izraeli, která Sýrii napadá z Libanonu letecky i raketami, kdy si vzpomene!
Toto bude sakra těžký oříšek k rozlousknutí. OSN (apod.) nepomůže ani náhodou a přímý konflikt? To asi ne. Nevím jak to bude dál, takový expert nejsem, ale určitě to bude na dlouho!
+19 # Janinna 2017-11-08 23:50
Ahoj Jarine, no jo rozjuchaní Kurdové - opět vsadili na špatného koně.
Těch 25% je jako na potvoru území bohaté na ropu a plyn. To je náhodička, a ISIS pod patronátem USA a spojenců včetně Izraele, tohle území Kurdům bez boje přenechal. Stejný scénář Kurdové uplatnili i ve vedlejším Íráku a jak dopadli?
Irácká armáda se s nimi vůbec nemazlila a nikdo ani nepípl.
Pokud by uspěli s Kurdistánem v Iráku, tak by situace byla horší.
Jenže Kurdistán nechce ani Irák ani Írán ani Sýrie a už vůbec ne Turecko.
Proto si myslím, že aktivita Turecka je zatím žádoucí - co nemůže oficiálně udělat Rusko ani Írán, to zmákne Erdogan - podotýkám, že zatím. I Turecko se účastnilo a k určitým věcem zavázalo na jednáních v Astaně.
Podle mého Kurdové budou srovnáni do latě, protože jejich vize Kurdistánu je jenom další projekt USA - aby zůstaly zaháčkovaný na BV a Izraele - aby se arabové mydlili mezi sebou. A samozřejmě chtějí zabránit propojení Íránu přes Sýrii do Íráku.
To území "nikoho" - oficiálně Kurdistán - by bylo jenom další ohnisko sváru a přípravy nikdy nekončících válek na BV za vydatné pomoci Saudů.
To Rusko ani Írán nikdy nepřipustí. Uvidíme čím bude Doník ve Vietnamu přesvědčovat Putina:))
OSN bych do toho vůbec netahala, alespoň dokud neprojde důkladnou perestrojkou a nezačne opravdu plnit úlohu garanta dodržování mezinárodního práva a ne jenom opečovávat zájmy toho kdo ji platí.
+16 # Piovarči 2017-11-09 00:17
OSN ale len tak žiadnou perestrojkou neprejde uvidíme na čom sa tam priatelia USA dohodnú a čo ešte vymyslia
+18 # Janinna 2017-11-09 00:31
Určitě ještě nějakou všivárnu vymyslí a ne jednu.
Ještě se tam bude umírat, ale scénář alá USA není pro země v regionu žádoucí.
Čím víc bude Amerika slábnout - a to bude, proces již započal, tím víc se budou ostatní osmělovat.
A pak dojde i na OSN.
Pio, nemluvím o roce, bude to dlouhodobější proces.
+9 # Přemek 2017-11-09 12:02
Přesně tak. Proces již začal a ti, co se mu jako příčina jeho započetí tak zuřicvě brání, budou prostě eliminováni. Chaos není v kurzu nikoho, kdo dnes na globální úrovni něco řídí, protože chaos je neřiditelný a zdroje docházejí.
-4 # Pavel Blaheta 2017-11-09 18:21
Jarine a Jannino - vy si vážně myslíte, že Kurdové složí zbraně a území, které dobyli? Podle mne je jediná šance - široká autonomie v rámci jednotné Sýrie. Společné Syrsko-Kurdské pohraniční síly v pohraničních oblastech kde sousedí syrští Kurdové s Tureckem a Irákem. Vlastní regionální správa, vlastní ozbrojené síly a nevměšování se do jejich způsobu života. Jestli toto Kurdové vzdají tak jsou blbí a to asi opravdu nejsou. Vždyť jak je ochránila centrální vláda před bandity z IS? Nijak - nechala je na pospas tomu řádění. A oni vědí, že by se to mohlo kdykoliv opakovat. Takže za mne - Kurdové zbraně neodevzdají a svoje území nepustí - ne bez boje. A právě těch 25% území na kterém žije převážně arabská většina - to bude ta karta s kterou mohou Kurdové hrát při vyjednáváních s Assadem. Je-li Assad moudrý (o čemž si dovolím pochybovat) tak na to přistoupí. Není-li bude ta válka pokračovat dál a Sýrie jako taková časem padne.
+3 # John Maxwell 2017-11-09 20:03
Cituji Pavel Blaheta:
Je-li Assad moudrý (o čemž si dovolím pochybovat) tak na to přistoupí. Není-li bude ta válka pokračovat dál a Sýrie jako taková časem padne.

To je pěkná hloupost si tohle myslet ...
+4 # Janinna 2017-11-09 20:37
Zdravím Pavle, já si vážně myslím, že Kurdové na své kamarádíčkování s "kdekým" dojedou.
Já to chápu, že z historického hlediska (úplnou historii nechci rozebírat, protože i tam je to sporné), ale z nedávné historie - jim bylo vlastní území slíbeno a dostali kulový.
Hodně lidí Kurdům fandí, má to ale malý háček.
Kurdové za vidinou svého Kurdistánu se spojí třeba i s ďáblem a nekoukají nalevo napravo - viz Írák - copak už se zapomnělo, že zrovna Kurdové otevřeli dveře Američanům a byli mezi prvními, kteří chtěli Sadáma věšet? Jakou perspektivu to Íráku přineslo?
Centrální vláda a Asad než vstoupilo Rusko do konfliktu, neměla šanci ochránit NIKOHO, nevidím potřebu vypichovat zrovna Kurdy.
Těch 25% území, která teď OKUPUJÍ převzali bez boje od Islámského státu - prostě podřezávači jim ho na povel Washingtonu přenechali - to snad mluví samo o sobě.
Nehledě na to, že na těchto 25% jsou bohatá naleziště, která bude Asad potřebovat na stabilizaci celé své země, všech obyvatel, všech Syřanů.
Kurdové obsazením budou stabilizovat jen a jen pouze USA a Izrael.
A poslední nehledě na to, že na tomto území, jak správně píšete žije převážně arabská většina, ale před konfliktem zde žilo 3% Kurdů, slovy tři procenta - tak jaké mají právo zrovna na tohle území?
Válka bude pokračovat pokud Asad tohle území neobsadí, protože je zjevné za koho Kurdové kopou, zde pak budou zakopáni Američané na věky věků.
Pokud Kurdové nejsou úplně padlí na hlavu, tak se začlení do území Sýrie se vším všudy a pak můžou vyjednávat o rozšíření nějakých pravomocí Kurdů, ale rozhodně ne obsazením nerostného bohatství všech Syřanů.
A určitě jim pak vyjde Asad vstříc, protože až na tyto poslední "jakoboje" i Kurdové se podíleli na osvobozování Sýrie a ne malou měrou.
Jinak je to semele. Protože tříštit území nehodlá kvůli nim žádná z účastněných zemí - Turecko, Írán, Sýrie, Írák.
+1 # Jarin G. 2017-11-09 20:54
Ahoj Jani. Tak tohle podepisuji. Není co dodat!
Jen snad, že tvrdit: "Je-li Assad moudrý (o čemž si dovolím pochybovat) tak na to přistoupí. Není-li bude ta válka pokračovat dál a Sýrie jako taková časem padne." (citace Blahety), je zvláštní! To jsou pro mě poněkud podivné závěry! S tím rozhodně nesouhlasím!
+2 # Dědouch11 2017-11-09 22:46
Připojuji i svůj podpis s poznámkou, že na takový excelentní rozbor a shrnutí dostupných faktů, prostě nemám. Holt Janina, no.
+1 # Jarin G. 2017-11-10 10:49
Ano. Opět nemám co dodat! Jen snad, kruciš, ta je fakt dobrá! Já jsem už tu kdysi psal, že by měla tady sama vydávat úvodní články, blogy!
+3 # Dědouch11 2017-11-10 11:43
Mně by se líbila naklonovaná, na těch nejdůležitějšíc h postech ve vládě. Předseda, válka, zahraničí, finance a další.
+3 # Jarin G. 2017-11-10 17:19
Mně taky! Má to v hlavě srovnané a umí i perfektně "formulovat"!
+2 # John Maxwell 2017-11-10 00:55
Jarine , bodeť bys souhlasil však je to nesmyslná myšlenka a vůbec nejde o to zda je Assad hlupák či není.Má to více rovin ....
Když tu situaci rozebereš tak jedinými hlupáci jsou Kurdové ,dostali možnost přidat se k vládním vojskům dostali, to že si nechali naslibovat od bagančete pohádku kterou nemůžou splnit je jejich smůla...
Další rovinou která je evidentní je spojení Assadovi koalice a její postup a výsledek a to je hodně důležité.
Každému je jasné jaký společný jmenovatel má válka v Sýrii a proti komu se defakto válčí .... a co výsledek dokazuje ...
+2 # Dědouch11 2017-11-10 08:49
"Kurdové ,dostali možnost přidat se k vládním vojskům dostali..."
Mohli si vy/zasloužit autonomii...
+2 # John Maxwell 2017-11-10 10:20
Asi tak -bodka- :)
+1 # Jarin G. 2017-11-10 10:46
Ahoj. Máš to špatně! Jeden místní filozof zavedl správný termín: botka! (Dědouch ví! Trochu se mu vysmál)
+2 # Sirea 2017-11-09 23:40
Och a ešte raz Och - a z čoho by Kurdi žili? Sú na nejakom odľahlom ostrove, KADIAĽ by vyvážali ropu??? Okrem toho, nie sú ani medzi sebou jednotní. Budú si musieť ešte počkať... Od Sýrie majú už istú autonómiu. Od Iraku figu. A od ostatných ešte horšie... Dá sa žiť aj tak. Celý svet sa spája a zároveň rozdeľuje na nejaké oblasti...
0 # Pavel Blaheta 2017-11-11 02:04
Já jsem napsal pouze, že nyní mají Kurdové vedle svých zbraní, které určitě nikomu neodevzdají, také oněch 25% území o kterých ví, že není jejich. Psal jsem, že je-li Assad moudrý tak s ním vymění oněch 25% území za autonomii v rámci Syrské republiky. Bude-li chtít vládnout celé Sýrii tak jako před válkou, že válka neskončí. Bude se muset s Kurdy nějak rozumně domluvit jinak to prostě nepůjde. Nebude-li ochoten k jednání a kompromisu, znamenalo by to jediné - pokračování války jeho armády tentokrát proti Kurdům a tady jsem přesvědčen, že k tomu by mu Rusové nepomáhali. Putin není totální blb. Když dokázal přesvědčit Čečence, aby se stali jeho věrnými spojenci, tak bude chtít aby stejný pokus učinil i Assad s Kurdy. Již brzy se uvidí co bude dál. Proto bych si přál, aby Sýrie měla v Assadovi moudrého vládce. Ale jak znám naše tzv. elity, arogantní a s egem až na půdu, nemám moc důvodů si myslet, že je Assad jiný. Takže počkáme pár dnů a uvidíme jakým směrem se všechno pohne.
+2 # Dědouch11 2017-11-11 09:12
Jo, Bašár Asad, je jiný. Jiný, než potřebuje tlupa zlodějů a vrahů SSa.
+25 # Piovarči 2017-11-08 23:07
Al Bukamal je už oslobodený. chvíľku som pozeral film a ušlo mi to o fúz:-)

egypttoday.com/.../...

Sýrska arabská armáda (SAA) a jej spojenci oslobodili strategické mesto al-Bukamal od ISIS, uviedol televízny kanál al-Mayadin, ktorý je spojený s Hezbollahom.
Skôr v stredu oficiálne sa SAD a Hizballáh stretli s irackými silami na sýrsko-irackej hranici , južne od al-Bukamalu. Potom vládne jednotky oslobodili ropné pole Ratka Suwayyah, al-Hiri, Huwayjat Baghuz a vstúpili do mesta.
southfront.org/.../
Očakávam že prejdú aj na druhú stranu Eufratu a obsadia tam všetko čo sa obsadiť ešte bude dať. Tým Američanom netreba nechať nič. Kurdov bude treba trochu zatlačiť na svoje pôsobiská. Ešte nie je vyhraté. Treba začistiť ostávajúce plochy a kotle.
Islamský štát sa týmto už rozsypal, ale Sýria bude mať problémy s Kurdami a USA


Rusko vystrelilo na opevnenia Islamského štátu celkom 100 kalibrov z lodí a ponoriek.
southfront.org/.../
7. novembra Bouthaina Shaabanová, najvyššia poradkyňa prezidenta Bašara al-Asada, povedala počas rozhovoru s libanonskou televíziou al-Mayadeen, že to, čo sa stalo v irackom Kurdskom regióne, by malo byť "lekciou" americkým syrským demokratickým silám (SDF).

Počas rozhovoru potvrdila Shaaban, že sýrska vláda je otvorená rokovaniam so všetkými. Najvyššia poradkyňa al-Assad však zdôraznila, že o rozdelení Sýrie nie je možné vyjednávať.
"Všetko závisí od Sýrčanov a diskusií medzi Sýrčanmi a nemôže sa diskutovať o rozdelení, či rozdelení časti krajiny alebo o takzvanom federalizme," povedala Šaaban.
southfront.org/.../
Shaabana tiež uviedla, že sýrska vláda považuje turecké a americké jednotky v Sýrii za "nezákonných útočníkov". Najvyšší poradca sýrskeho prezidenta tiež potvrdil, že sýrska vláda sa nevzdá mesta Raqqa, ktoré je teraz pod kontrolou SDF.

Válka v Sýrii končí: Geniální taktika Ruska rozhodla. Kdo s kým a proti komu? Příčiny a důsledky krveprolití. Evakuují Američané teroristy do Evropy? Klíč k pochopení spletence zájmů. Co je třeba pro trvalý mír?
protiproud.cz/.../...
aragonit9.blogspot.sk/.../...
+15 # Jarin G. 2017-11-08 23:24
Dík za mapky a informace.
Válka s IS (v tomto formátu) je v podstatě vyhraná. Boj o osvobození Sýrie od okupantů bude možná ještě těžší. Nezapomeň, co říkal Tillerson, že Asad musí jít! To vypadá, že se chtějí do vnitřních záležitostí Sýrie montovat dál! Já to, Pio, nějak jednoduché nevidím. A že by se dostali syrští vojáci do přímých střetů s uSSa? To by asi amíky okamžitě následoval i Izrael. To si teď moc nedovedu představit. Jak tedy na to? Máš řešení?
+16 # Piovarči 2017-11-08 23:55
Záležať bude teraz hodne na diplomatických jednaniach medzi USA a Ruskom.
Hore som napísal že ešte nie je vyhrané. Za Eufratom ostáva ešte oslobodiť respektíve obsadiť dosť územia ktoré ešte nie je pod kontrolou Kurdov. To treba urobiť čo najrýchlejšie. Treba ísť na východnom brehu Eufratu Kurdom oproti. Bojovať sa bude ešte v Idlíbe a pri Golanských výšinách. Kurdi by sa mali stiahnuť z ropného pola OMAR.
Veľa bude teraz záležať na diplomacii i postoji USA. Kurdistan si ale nepraje ani Irak ani Turecko ani Irán a ani Sýria tak že tá pozícia USA s kurdskou kartou nebude najlepšia.
A ako to dopadne v Al Tanaf kde Amíci podporujú miestny odboj je tiež neisté.
Vyhlásenia poradkyne Al Assada ukazujú, že sýrska vláda môže zvažovať možnosť ozbrojeného konfliktu so SDF v oblastiach obývaných arabmi, ktoré sú v súčasnosti pod kontrolou SDF.
Tak že súčasná vláda je odhodlaná Kurdov z časti obsadených území vytlačiť.
-3 # Pavel Blaheta 2017-11-09 17:50
Pio - já chci jen doufat, že Rusko "nevymění" Sýrii za Donbas. Že by opět jako už mnohokrát skočili na špek americkým slibům, že se přestanou montovat USA do Sýrie, když Rusové pustí Luhanskou a Doněckou republiku. Protože jestli ano, tak přijdou o obojí. Co se té diplomacie týká, jsem vždycky na 1000 procent obezřetný a nedůvěřivý a většinou zklamaný. Nemohu zapomenout na to, že Putin dvakrát zastavil ofenzívu "opolčenců" - jednou u Mariupolu a podruhé na západ od Luhanska. Kdyby měli Mariupol tak přes přístavy v něm mohli obchodovat s celým světem. Zásadní chyba - měli jej obsadit a začít útok směrem na Cherson a Charkov - ten režim by se rozsypal - Jacenjuk v té době již měl společně s Porochem sbaleno a připravené letadlo v Kyjevě na letišti. Dodnes jsem nepochopil a nechápu to. Takže jen znovu opakuji, doufám, že diplomacie neprodá ukrajinské Rusy za Sýrii, kterou by pak Rusové stejně časem ztratili.
+3 # Sirea 2017-11-09 23:36
Och, môjtyoný, ako by Mohlo "Rusko" vymeniť Donbas za Sýriu? jednak Sýria je už vyhraná, jednak Donbas bojuje za Rusko! Z toho odlomku donbaskej a Luganskej oblasti by nič nemalo . ani oni! Ukrajina sa musí preporodiť a zostať celá! Haličania potiahnu do Poľska alebo nech si vezmú aj Ľvov, a ostatným sa rozvidní! Už na nich kašle celý svet, ktorý "bol s nimi," ako si hlupáci mysleli.
+10 # Přemek 2017-11-09 12:06
Trump se vyjádřil celkem jasně, a sice že Tillerson to spolu s dalšími vůbec nemá se svou pozicí jisté... Proč asi? Víme, za koho Trump kope a co to znamená?
+11 # Dědouch11 2017-11-08 20:38
+6 # Přemek 2017-11-09 11:53
V našem přepisu je o Abu Kemal, to pro upřesnění.
+14 # Monika 2017-11-09 12:20
Ve finálu trochu zahrát na Ruské Buratino jako rozloučení s USA základnou v Sýrii ! Přeji všem hezký den !

Top of Page

Copyright 2017 © AC24, s.r.o. | Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu. | Nezávislé zpravodajství z celého světa aneb Co se jinde nedozvíte |
Máte dotaz? Chcete inzerovat na AC24? Neváhejte nás kontaktovat formou emailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Provozovatelem serveru AC24.cz je AC24 s.r.o., se sídlem Jaurisova 515/4, Michle, 140 00 Praha 4, IČ: 02988186, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 226266. | O projektu | Tiráž | Napsali o nás | Podpořte nás