Před třemi týdny byl do světa vypuštěn experimentální chatovací bot s názvem ChatGPT. Na položené otázky dává relevantní, konkrétní a jednoduché odpovědi – namísto toho, aby vyplivl seznam internetových odkazů. (Foto: Flickr)

Dokáže také sám generovat nápady – včetně obchodních plánů, návrhů vánočních dárků, nápadů na dovolenou a rad, jak vyladit modely neuronových sítí pomocí skriptů v jazyce python.

Někteří si dokonce myslí, že by mohl nahradit vyhledávání společnosti Google, píše NY Times.

Ačkoli má ChatGPT stále co zlepšovat, jeho zveřejnění vedlo vedení Googlu k vyhlášení „červeného kódu“.

Pro Google to bylo něco podobného jako spuštění požárního poplachu. Někteří se obávají, že se společnost blíží k okamžiku, kterého se obávají i největší firmy v Silicon Valley – příchodu obrovské technologické změny, která by mohla rozvrátit celý byznys.

Více než 20 let slouží vyhledávač Google jako hlavní brána na internet. Ale vzhledem k tomu, že nový druh technologie chatovacích botů je připraven znovuobjevit nebo dokonce nahradit tradiční vyhledávače, Google by mohl čelit první vážné hrozbě pro svůj hlavní vyhledávací byznys. Jeden z vedoucích pracovníků Googlu popsal toto úsilí jako rozhodující pro budoucnost Googlu

NYT

ChatGPT vytvořila výzkumná laboratoř známá jako OpenAI, která využívá technologie a znalosti, jež pomohla vypěstovat společnost Google a mnoho dalších firem. Základní technologii ChatGPT totiž vyvinuli výzkumníci společnosti Google.

Odborníci se nyní domnívají, že společnost Google může mít problém konkurovat těmto menším společnostem nabízejícím chatovací roboty se strojovým učením, protože se mohou ukázat jako škodlivé pro její obchodní model.

Google má svého vlastního chatovacího bota – LaMDA neboli Language Model for Dialogue Applications, který si získal pozornost v létě, když bývalý inženýr Googlu Blake Lemione naznačil, že je vnímavý. Přesto se gigant ze Silicon Valley možná bude zdráhat nasadit novou technologii jako náhradu své vyhledávací služby, protože umělá inteligence chatbota nemusí být schopna tak efektivně poskytovat digitální reklamu – což je něco, co v loňském roce tvořilo 80 % příjmů společnosti Google.

„Žádná společnost není neporazitelná, všechny jsou zranitelné,“ uvedla profesorka Washingtonské univerzity Margaret O’Maraová, která se specializuje na historii Silicon Valley. „Pro společnosti, které se staly mimořádně úspěšnými, když dělají jednu věc, která určuje trh, je těžké mít druhé dějství s něčím úplně jiným.“

Chatovací boti s umělou inteligencí navíc nemusí říkat úplnou pravdu – a mohou produkovat odpovědi, které mísí fikci a skutečnost, vzhledem k tomu, že se své dovednosti učí analýzou obrovských zásob dat umístěných na internetu. Pokud se sníží přesnost, mohlo by to lidi odradit od používání Googlu k hledání odpovědí.

Nebo, což je pravděpodobnější, může chatovací bot s umělou inteligencí poskytnout správnou, dokonalou odpověď na první pokus – což by lidem dalo méně důvodů ke klikání, včetně reklamy.

„Google má problém s obchodním modelem,“ řekl bývalý zaměstnanec Googlu a Yahoo Amr Awadallah, který nyní vede začínající společnost Vectara, jež vytváří podobnou technologii. „Pokud vám Google na každý dotaz poskytne dokonalou odpověď, nebudete klikat na žádnou reklamu.“

Sundar Pichai, výkonný ředitel společnosti Google, se podle memoranda a zvukového záznamu, které získal deník The New York Times, zúčastnil řady schůzek, na nichž definoval strategii společnosti Google v oblasti umělé inteligence, a přehodnotil práci mnoha skupin uvnitř společnosti, aby reagoval na hrozbu, kterou ChatGPT představuje. Zaměstnanci také dostali za úkol vytvořit produkty A.I., které dokáží vytvářet umělecká díla a další obrazy, jako je technologie OpenAI DALL-E, kterou použily více než tři miliony lidí.

Od nynějška až do velké konference, kterou má společnost Google pořádat v květnu, byly týmy v rámci oddělení výzkumu, důvěry a bezpečnosti a dalších oddělení společnosti Google přeřazeny, aby pomohly vyvíjet a uvolňovat nové prototypy a produkty A.I. -NYT

Podle odborníků z oboru se Google nakonec bude muset rozhodnout, zda přepracuje svůj vyhledávač tak, aby obsahoval (nebo se vyvinul) chatovacího bota jako tvář své stěžejní služby.

„Parádní ukázka konverzačního systému, s nímž mohou lidé komunikovat v několika kolech a připadá jim to ohromující? To je dobrý krok, ale není to věc, která skutečně změní společnost,“ naznačil v listopadovém rozhovoru pro The Times Zoubin Ghahramani, který dohlíží na laboratoř A.I. Google Brain. „Není to něco, co by lidé mohli spolehlivě používat na denní bázi.“

Přesto.

Zdroj: zerohedge.com