Letadlo se zvláštním designem by mohlo způsobit revoluci v letecké dopravě. Jméno nese po elektrické kytaře Gibson Flying-V, od které přebírá i ikonický vzhled. (Foto: KLM)

Tuto kytaru používali například mnozí slavní hudebníci, za všechny můžeme zmínit například Jimiho Hendrixe. KLM v tiskové zprávě uvádí, že díky designu si letadlo udržuje rozpětí křídel standardního Airbusu a pojme až 314 pasažérů.

Jak uvádí CNN, design letadla je dílem studenta Technické univerzity v Berlíně, Justusa Benada a bylo sestrojené inženýry z Delftské technologické univerzity.

Futuristický design umožňuje, aby cestující seděli přímo v křídlech letadla, ve kterých by se také měla nacházet nádrž a prostor pro zavazadla. Letadlo dopraví přibližně stejné množství pasažérů jako Airbus A350-900, ale o 20% méně paliva.

„V průběhu let KLM prokázalo správný příklad udržitelnosti v leteckém průmyslu,“  prohlásil Pieter Elbers, CEO a prezident společnosti KLM.

„Jsme hrdí na naši progresivní spolupráci s TU Delft, která chápe strategii KLM a slouží jako významný milník při cestě k udržitelnému letectví. Letectví z velké části přispívá k emisím a CO2 v ovzduší. Vytvořit příslušné kroky k udržitelné letecké dopravě je tedy rozhodně strategie, kterou nebudou kvitovat jen pasažéři.“

Jak jsme se již zmínili, rozpětí křídel Gibsonu bude stejné, jako v případě Airbusu, a proto letadlo bez problémů zapadne do standardní letištní infrastruktury.

Výzkumníci v současnosti doufají, že první testovací let uskuteční už v září, zatímco model kabiny si budou moci cestující prohlédnout na letišti Schiphol v Amsterdamu již v říjnu. Cestování v tomto letadle je však hudbou budoucnosti, protože se očekává, že do provozu vstoupí v letech 2040 až 2050.