Ve čtvrtek ze společnosti Twitter odešli tři členové Rady pro důvěryhodnost a bezpečnost, kteří ve svém tweetu prohlásili, že „bezpečnost a blaho uživatelů Twitteru se od nástupu Elona Muska zhoršily“.

Dotyčné osoby – Anne Collierová, Eirliani Abdul Rahmanová a Lesley Podestaová (neteř Johna Podesty) – psaly o tom, jak neúnavně pracovaly na „digitální bezpečnosti“ – přičemž Rahmanová hrdě působila v „poradní skupině pro prevenci sexuálního zneužívání dětí“.

Až na to – tyto tři majáky ctnosti toho zřejmě moc neudělaly, když došlo na pedofily řádící na platformě – což vedlo několik významných značek ke stažení kampaní s touto společností krátce před Muskovou akvizicí.

„Všichni patříte do vězení,“ napsal na Twitteru komentátor Mike Cernovich a odkázal na článek v New York Post, v němž popisuje, jak Twitter odmítl odstranit dětské porno, protože „nenašel porušení zákona“.

Na to Elon Musk odpověděl: „Cernin se snaží o to, abychom se s ním spojili: „Je to zločin, že léta odmítali přijmout opatření proti zneužívání dětí!“

Bývalý generální ředitel Twitteru Jack Dorsey Muskovi odpověděl: „To je lež,“ na což Cernovich reagoval: „Jak to mohlo proklouznout?“. – s odkazem na další příklad selhání Twitteru, kdy soudce rozhodl, že společnost může být žalována za to, že nestáhla videa s dětským pornem.

„Yoel a spol. se velmi soustředili na cenzuru názorů, se kterými nesouhlasí,“ pokračoval Cernovich s odkazem na bývalého šéfa oddělení „Důvěra a bezpečnost“ Twitteru Yoela Rotha. „Existuje způsob, jak interně kontrolovat, jak lidé z „bezpečnostního týmu“ trávili svůj čas?“ ptal se.

Roth zejména napsal svou doktorskou disertační práci o aplikaci pro gaye Grindr, v níž bagatelizoval obavy o bezpečnost nezletilých, kteří jsou vystaveni sexuálnímu obsahu online.

Po Rothově odchodu začal Musk na platformě čistit dětskou pornografii.

V září kvůli nedostatečným opatřením Twitteru proti dětské pornografii pozastavily velké značky – včetně společností Dyson, Mazda, Forbes a PBS Kids – své marketingové kampaně nebo odstranily reklamy z „částí Twitteru“, protože se jejich propagační příspěvky objevovaly vedle tweetů nabádajících k dětské pornografii, uvedla tehdy agentura Reuters.

Také společnosti DIRECTV a Thoughtworks ve středu pozdě večer agentuře Reuters sdělily, že pozastavily svou reklamu na Twitteru.

Podle přehledu účtů identifikovaných v novém výzkumu o sexuálním zneužívání dětí na internetu, který provedla kyberbezpečnostní skupina Ghost Data, byly mezi více než 30 inzerenty, kteří se objevili na profilových stránkách účtů na Twitteru, jež prodávaly odkazy na zneužívající materiál, značky od společností Walt Disney Co, NBCUniversal a Coca-Cola Co až po dětskou nemocnici. -Reuters

Z přehledu agentury Reuters vyplynulo, že snadno filtrovatelná klíčová slova včetně „znásilnění“ a „teenageři“ se objevovala vedle propagovaných tweetů firemních inzerentů.

V jednom případě se vedle tweetu, v němž uživatel nabádal k „obchodování s obsahem pro teenagery/děti“, objevila reklama společnosti Cole Haan.

„Jsme zděšeni,“ uvedl prezident značky Cole Haan David Maddocks. „Buď to Twitter napraví, nebo to napravíme všemi možnými prostředky, což zahrnuje i to, že nebudeme kupovat reklamy na Twitteru.“

V jiném příkladu uživatel na Twitteru hledal obsah „Yung girls ONLY, NO Boys“, po kterém okamžitě následoval propagovaný tweet pro texaskou dětskou nemocnici Scottish Rite. Společnost Scottish Rite neodpověděla na několik žádostí o komentář. -Reuters

Twitter nabídl šablonovitou odpověď, v níž agentuře Reuters sdělil, že společnost „má nulovou toleranci k sexuálnímu zneužívání dětí“ a investuje více zdrojů věnovaných bezpečnosti dětí, a dodal, že společnost úzce spolupracuje s inzerenty a partnery, aby vyšetřila a v budoucnu se vyhnula trapným situacím u firemních klientů.

Na problémy Twitteru s dětskou pornografií upozornil koncem srpna server The Verge, což vyvolalo odpor inzerentů, kteří jsou pro společnost zásadní z hlediska příjmů.

Poté, co agentura Reuters minulý čtvrtek předložila Twitteru vzorek 20 účtů propagujících dětskou pornografii, společnost ze sítě odstranila dalších přibližně 300 účtů, ale podle Ghost Data a agentury Reuters jich následující den na platformě zůstalo více než 100.

A zatímco na Twitteru řádilo dětské porno, dobře informovaný Leslie Podesta bojoval proti očkování a naprosto nenáviděl Donalda Trumpa.

Jak minulý měsíc napsal přispěvatel ZeroHedge Portfolio Armor,

Co dělali zaměstnanci Twitteru předtím?

Skutečnost, že Twitter údajně dokázal potírat dětské porno se současnou kostrou zaměstnanců (po propuštění Elona Muska a následných výpovědích), vyvolává otázku, co dělaly tisíce zaměstnanců Twitteru , včetně jeho oddělení „Trust & Safety“, předtím. Mohli by říci, že chránili svět před Donaldem Trumpem, který Twitter používal k podněcování násilí. Až na to, že nyní, když Elon Musk obnovil Trumpův účet, může každý vidět, že Trump 6. ledna 2021 využil platformu k výzvě k míru.

Zdá se, že když zrovna nedehonestovali politické odpůrce, většina bývalých zaměstnanců Twitteru nedělala vůbec nic produktivního. Před několika týdny sdílel kdysi deplatformní účet @LibsofTiktok video z TikToku, v němž se zaměstnankyně Twitteru svěřuje se svým „dnem v životě“ v sídle Twitteru v San Francisku. Začínalo to tím, že pila ledový matcha čaj na baráku, a končilo tím, že pila víno zdarma na střeše.

Zdroj: zerohedge.com