Toto je vlastně tvrzení, které se dnes často objevuje: Vědy obecně a zejména matematika jsou rasistické. Nejnověji v americkém Oregonu. To by mohla být také pravda… (Foto: Pixnio)

Oregonské ministerstvo školství (ODE) nedávno vyzvalo učitele, aby se zaregistrovali na školení, které podporuje „etnomathematiku“ a mimo jiné tvrdí, že se bílá nadřazenost projevuje v zaměření na nalezení správné odpovědi, píše se na webu ClarionNews.

Newsletter ODE zaslaný minulý týden inzeruje 21. února „Pathway to Math Equity Micro-Course“, který je určen pro učitele středních škol, aby využili sadu nástrojů pro „demontáž rasismu v matematice“.

Jak může být matematika rasistická?

Část sady nástrojů obsahuje seznam způsobů, jak „kultura bílé nadvlády“ údajně „proniká do učeben matematiky“.

Patří mezi ně to, že„důraz je kladen na získání „správné“ odpovědi, „studenti jsou „povinni“ ukázat svou práci”, a další údajné projevy.

„Koncept čistě objektivní matematiky je jednoznačně falešný a výuka ještě více,“ uvádí se v dokumentu pro sadu nástrojů „Equitable Math“.

„Potvrzení myšlenky, že vždy existují správné a špatné odpovědi, zachovává objektivitu i strach z otevřeného konfliktu.“

Ředitel komunikace ODE Marc Siegel obhajuje vzdělávací program „Equitable Math“ a řekl, že „pomáhá pedagogům naučit se klíčové nástroje pro zapojení, rozvíjet strategie pro zlepšení spravedlivých výsledků pro studenty Black, Latin a vícejazyčné studenty a připojit se ke komunitám praxe.“

Liberálové věří, že vědecké a matematické talenty jsou mezi rasami rozděleny nerovnoměrně, přičemž Asiaté jsou v těchto oblastech dobře vybaveni a černoši jsou pod průměrem.

Proto je vhodné diskriminovat Asiaty a snížit standardy pro černochy – např . předpokladem, že není důležité získat správnou odpověď na matematický problém.

Shelby Steele ve Wall Street Journal poukazuje na afirmativní akci a rozmanitost – „celé hnutí navržené tak, aby kompenzovalo skutečnost, že černoši byli pozadu“ – a říká, že černoši mají dnes horší indexy ve srovnání s bělochy ve vzdělání, výši příjmu, manželství a rozvodu nebo „jakékoli socioekonomické opatření, na které se chcete podívat“, než tomu bylo před 60 lety.

„Je nemyslitelné,“ říká Steele, „že černoši jsou dnes na univerzitách konkurenceschopní. V padesátých letech se naopak imatrikulovali s mírně nižšími průměrnými hodnotami než bílí a maturovali s GPA mírně vyššími než bílí. Nikdo jim nic nedal,“ potvrzuje Steele, „tehdy je nechtěli na univerzitách. Nikdy bychom nepoložili naši rasu na aplikaci, protože by byla použita proti nám. V okamžiku, kdy jsme začali dostávat všechny tyto podklady od vinné Ameriky v době občanských práv, jsme vstoupili do tohoto nepřetržitého úpadku.“

Předpokládám, že by bylo možné přijít s lepším plánem, jak zničit černou akademickou výkonnost, než tím, že řeknete černošským studentům, aby si nedělali starosti se správnou odpovědí na matematický problém, ale nedokážu si představit, co by to bylo, píše autor článku.

Zdroj: pz.cz, clarion.causeaction.com