Když něco lidem přináší alespoň na chvíli nepříjemnosti, tak vyletí ušlechtilé pohnutky a předvádění se ostatním oknem, jako by nikdy neexistovaly. (Foto: Flickr)

Už to vypadá, jako by kult „zelených“ energií existoval ve světě vlastní kognitivní disonance přežívající spíše z rekrutování nových kultistů do své „ideologie,“ než ze skutečného uplatňování svých principů.

Např. asi 20% všech těch „vizionářů záchrany planety auty na baterky“ v Kalifornii od nich prchá zpět k benzinovým autům, uvádí nová zpráva Business Insider. Ten útěk zpět k benzínu je důsledkem toho, že jak zpráva zjišťuje, tak je nabíjení „opruz.“

Zpráva se odvolává na novou studii publikovanou v žurnálu Nature Energy od výzkumníků z University of California Davis Scotta Hardmana a Gil Tal. Ti se dotazovali lidí, kteří si v Kalifornii v letech 2012 až 2018 koupili auta na baterky.

Každý pátý se vrátil, aby se vyhnul potýkání se s dlouhou dobou, kterou zabere jejich vozidlo nabít. (A to ještě počkejte, až se doví, jak se ta elektřina, kterou svá auta nabíjí, vyrábí!)

70% těch, co přešlo zpět, nemělo doma přístup k nabíjení úrovně 2, které může nabít auto za polovinu času normální nabíječky úrovně 1. Nabíjení úrovně 1 ze standardních domácích vývodů nabíjí elektřinou o asi 120 voltech. Úroveň dva má dvojnásobek, přičemž super-nabíječky od Tesly mohou poskytnout 480 voltů.

„Když nemáte úroveň 2, tak je to skoro nemožné,“ řekl Bloomberg analytik automobilismu Kevin Tynan. Trvalo mu šest hodin, aby nabil Chevy Volt zpět na 300 mil dojezdu, i když použil nabíječku úrovně 2.

Dvě třetiny tázaných také řekli, že veřejné nabíjecí stanice nepoužívají. Je holt dobře, že Joe Biden za biliony dolarů rozbíhá stavbu „infrastruktur“ pro elektro-vozy, aby takových bylo více.

Hardman a Tal píší: „Nemělo by se předpokládat, že když si spotřebitel elektrovůz koupí, tak u něj zůstane. Je jasné, že by to mohlo trhu elektrovozů zpomalit růst a dosažení prodejů aut na baterky ze 100 procent bude ještě obtížnější.“

Tynan dospívá k závěru: „Všem tradičním výrobcům aut na zisku a ztrátě hodně záleží. A proto se do elektrifikace moc nehrnou.“

Zdroj: reformy.cz