Zatímco Credit Suisse (a potažmo její klienti) čelí brutálním výzvám k úhradě marží ze svých ruských aktiv, Deutsche Bank se potýká s jiným, ale stejně nepříjemným problémem týkajícím se její expozice vůči Rusku: banka se připravuje na ztrátu více než 25 % IT specialistů své investiční banky, protože sankce proti Moskvě hrozí odříznutím klíčových technologických center banky v Moskvě a Petrohradě.

Podle FT zaměstnává německý věřitel ve svých ruských technologických centrech přibližně 1 500 lidí. Tito zaměstnanci jsou zodpovědní za vývoj a údržbu softwaru, který banka používá pro své globální obchodní aktivity, a také softwaru, který používá její možná korporátní bankovní část. Od začátku konfliktu na Ukrajině provádí německý bankovní gigant „zátěžové testování“ a cvičení „disaster recovery“, aby simuloval dopady v případě, že by již nebyl schopen fungovat nebo platit své ruské zaměstnance.

Podle FT banka již zmrazila přijímání IT zaměstnanců v Rusku a již nyní zvažuje přesunutí větší části svých IT kapacit do jiných zemí.

„V současné době jsou na stole všechny možnosti,“ uvedl jeden z vysoce postavených manažerů DB.

Německým regulátorům prý také sdělila, že pro její IT infrastrukturu „neexistuje žádné bezprostřední systémové riziko“, což banka údajně potvrdila prostřednictvím třídenního zátěžového testu.

Naštěstí pro DB je veškerý hardware, který používá k ukládání dat, v EU. Přesto by ztráta tak obrovské části IT personálu měla pravděpodobně vážné následky, což by fakticky znemožnilo fungování knihy příkazů banky.

„Žádné kotace se nemohou dostat na trh, žádná jednání se nemohou vrátit z trhu, aniž by prošla tímto softwarem,“ uvedli. „Obchodování je složité a vyžaduje každodenní podporu v reálném čase… bez spolupráce ruských týmů by se věci mohly začít kazit téměř okamžitě.“

Další vedoucí pracovníci banky (hovořící anonymně) řekli FT, že vybudování tak velké závislosti na ruských IT talentech bylo obrovskou chybou. Jeden z nich dokonce popsal situaci jako „velký průšvih“ pro Deutsche Bank, která je uprostřed převážně úspěšné kampaně za obrat vedené generálním ředitelem Christianem Sewingem.

Přesto by mohlo být ještě hůř. V takových podmínkách bude hrát důležitou roli rozvoj bezpečnosti online plateb a dalších řešení pro podniky z příbuzných oblastí. Možnost využít zkušeností Paysafecard casinos může takové problémy vyřešit.

Jiný vysoce postavený manažer označil velkou závislost banky na ruských IT odbornících za „velký průšvih“. Deutsche pro FT uvedla, že „Rusko je jen jedním z mnoha technologických center, která máme po celém světě“, a že je „přesvědčena, že každodenní chod našeho obchodování nebude válkou ovlivněn“. „V ruském technologickém centru nemáme umístěn žádný kód ani data,“ dodala banka.

Nezapomínejme, že DB má v Rusku pestrou minulost. Kdo by mohl zapomenout na nechvalně známý skandál se „zrcadlovým obchodováním“, který vedl k pokutám ve výši stovek milionů eur od regulátorů EU. Tyto obchody údajně pomohly ruským oligarchům a organizovanému zločinu vyprat majetek v hodnotě 10 miliard dolarů.

Zdroj: zerohedge.com