Obchodní řetězec Hornbach je kritizován za „jarní kampaň“, kterou mnozí označili za rasistickou a sexistickou.

„Nebyl to úmysl společnosti někomu ublížit,“ reagoval mluvčí společnosti.

Reklamní slogan společnosti Hornbach „Tak voní jaro!“ se setkala se silným protestem na sociálních sítích. V reklamním klipu starší, chlupatí, tlustí, evropští muži měli na sobě špinavé , propocené oblečení, které sundali a na druhé straně ho dostane asijská dívka a té to voní.

Koncem minulého týdne zahájil jihokorejský občan žijící v Německu online petici proti této reklamě společnosti Hornbach. Do úterního odpoledne podepsalo petici více než 17 000 lidí a požadovali ukončení kampaně.

Iniciátor Sung Un Gang si stěžoval, že asijské ženy byly prezentovány jako prostředek pro to, aby se bílí muži cítili lépe. Navíc by to mohlo ztížit život asijským ženám v Německu, protože by byly vnímány jako exotické sexuální objekty.

Po objevení prvních kritických připomínek společnost Hornbach zdůraznila na twitteru, že reklama naopak  podporuje rozmanitost a vzájemný respekt a ukazuje touhu po jaře.

„Xenofobní komentáře a názory nemají u nás místo. Podporujeme rozmanitost a vítáme vzájemný respekt. Reklama je o touze po jaře, která bohužel může přijít jen ze stroje v šedém betonovém městě,“ odpovídala na twitteru společnost Hornbach.

V Rakousku společnost  Österreichische Werberat nevidí žádný důvod k zásahu poté, co byla podána stížnost, neboť cílem reklamy není zobrazovat protagonisty pejorativním způsobem.