Vědci, kteří budou příští týden provádět experiment s Hadronovým urychlovačem částic, doufají, že se jim podaří propojit s paralelním vesmírem. Dr. Stephen Hawking se však k tomu vyjádřil, že reaktivace tohoto urychlovače v CERNU by mohla znamenat nebezpečí pro naši planetu, co se vnímání reality týče. Express uvádí:

Urychlovač v CERNU, Ženeva, Švýcarsko, bude nažhaven na svůj nejvyšší možný výkon, což by mělo způsobit detekci nebo dokonce vytvoření černých děr. Pokud experiment dopadne úspěšně, bude objeven úplně nový vesmír a můžeme začít přepisovat učebnice fyziky i filosofie.

„Může se i stát, že do paralelního vesmíru ‘proteče‘ naše gravitace,“ řekl jeden z vědců.

Experiment má spoustu kritiků, kteří spekulují nad tím, že takto vysoká energie částic může způsobit vytvoření černé díry z našeho vesmíru samotného, což by způsobilo jeho zánik.

Pravdou je, že zatím byl urychlovač jenom úspěšný a potvrdil několik teorii (včetně Higgsovy „Boží částice“), to se však příštím týdnem může změnit.

Cílem experimentu je objevit paralelní vesmír ve vyšší dimenzi.

Mir Faizal, jeden z hlavních fyziků, kteří se na výzkumu podílejí, řekl: „Lidé si pod paralelním vesmírem představují alternativní realitu, ale to je otázka filosofie, nikoli fyziky. My paralelním vesmírem myslíme vesmír, který existuje v jiné dimenzi.“

[quote align="center" color="#999999"]