Webový portál AC24.cz ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.

AC24.cz

AC24.czZe světaNová studie říká, že mléko není pro lidské tělo prospěšné

Sociální sítě

Reklama

loading...

Nová studie říká, že mléko není pro lidské tělo prospěšné

Mléko je poslední dobou hodně diskutované téma, co se týče jeho prospěšnosti pro lidský organismus. Ještě před pár lety bylo doporučováno pro své blahodárné účinky, avšak poslední dobou se zase propaguje přesný opak.

Z rozsáhlé studie, kterou prováděli vědci z univerzity Uppsala ve Švédsku, vyšlo najevo, že pití mléka vede ke zvýšené úmrtnosti a paradoxně ke křehnutí kostí. Studie byla uveřejněna v britském Medical Journal a zabývala se výzkumem, zda je konzumace mléka spojená a úmrtností jak u žen, tak u mužů.

Studie probíhala na území celého Švédska a využívala informací o 61433 žen ve věku 39 – 74 a 45339 mužů ve věku 45 – 79. Účastníci výzkumu vyplnili podrobné dotazníky ohledně jejich životosprávy a výsledky byly aplikovány na asociaci mezi konzumací mléka, věkem úmrtí a křehkostí kostí.

Závěrem studie bylo, že vyšší příjem mléka byl spojen s vyšší úmrtností jak u žen, tak u mužů, a rovněž s vyšším výskytem zlomenin u žen.

 

Nejde o jedinou studii, která říká, že mléko není pro člověka zdravé

V deníku “Journal of the American Medical Association Pediatrics“ harvardský profesor, David Ludwig, upozorňuje, že míra zlomenin je nižší v zemích, kde se mléko nekonzumuje, v porovnání s těmi, kde ano. Navíc dodává, že existuje spousta jiných zdrojů vápníku.

Další studie také ukazují, že samotný vápník neochrání kosti tak moc, jak si myslíme. Ve skutečnosti je daleko účinnější vitamin D.

Jiné studie pak objevila, že mléčné produkty mohou u mužů zvyšovat riziko rakoviny prostaty až o 30 – 50 %.

A tak bychom mohli pokračovat ještě dlouho…

Zajímavé je, že přibližně 65 – 75 % lidské populace má problém strávit laktózu. V některých zemích je to dokonce až 90 % obyvatel.

Intolerance laktózy je neschopnost strávit laktózu, což je cukr obsažený v mléčných produktech. Normálně je laktóza zpracovávána v tenkém střevě enzymem zvaným laktáza.

Myslete ale na to, že tato intolerance se nevyvíjí při konzumaci mateřského mléka. Jsme de facto jediným druhem savců na zemi, kteří konzumují mléko jiného druhu.

Jelikož jedinou funkcí laktázy je trávit mléko, většina savců zažívá dramatickou redukci tohoto enzymu po odstavení mateřského mléka. To, že laktáza přetrvává v lidském těle, je dáno postupnou adaptací ke konzumaci nelidského mléka. Jde ale o složitý proces, a tak všichni lidé nejsou laktózu schopni strávit.

Každý jiný živočišný druh už po odstavení znovu mléko nepije. Když k tomu přidáme fakt, že 65 – 75 % populace není schopno mléko strávit vůbec, dostáváme docela solidnímu důkaz o tom, že konzumace mléka není zcela přirozená.

V následujícím videu si můžete pustit Katherine S. Pollard, PhD., která intoleranci laktózy vysvětluje podrobněji.

 

Mléčné produkty nejsou jediným zdrojem vápníku

Seznam takových produktů je velmi dlouhý a zahrnuje spoustu veganských zdrojů vápníků. Některé z nich jsou mnohem zdravější než mléko.

• Kapusta: Jedna hlávka kapusty obsahuje přibližně 90 mg. To znamená, že 3,5 šálku kapustového salátu vám dá více vápníku než sklenice mléka.
• Pomeranče: Jeden pomeranč obsahuje 60 mg vápníku.
• Fazole
• Zelený hrášek
• Cizrna
• Quinoa
• Semínka konopí

Zdroj: c-e.com

Pro psaní komentářů se musíte přihlásit. Nemáte účet? Zaregistrujte se.

Komentáře   

+15 # John 2014-11-15 12:43
No něco na tom bude.. minimálně zahleňuje organismus, od dětství jsem trpěl 2x měsíčně na afty v puse. posledních pár let piju pouze mandlové mléko a nepamatuji si kdy jsem je měl na posled ;-)
+35 # Tono 2014-11-15 13:46
Nečudujte sa. Keď mi nad hlavou denne preletí cez 300 tučných lietadiel spaspaľujúce okrem benzínu bordel z chemičiek, ani tráva, a potom ani mlieko z kráv nemôže byť dobré.
+7 # mozgojeb 2014-11-16 09:38
Nová studie říká, že mléko není pro lidské tělo prospěšné - takúto [...]inu stovkám pokolení mojich predkov dnešní mozgojebi nevysvetlia :)
+33 # Jirka D. 2014-11-15 14:16
Asi takhle Johne, já trpím kožní vyrážkou po požití mandlí.
Dle Vámi uvedené logiky pak odvozuji, že jsou mandle nezdravé, jelikož se po nich nutně musí celá populace osypat... :-) A přitom to tak není...
Kupodivu vypiju cca 3 litry kravského mléka týdně a zahlenění ani afty v puse se u mě nedostavují.
+2 # John 2014-11-15 14:53
Jo je to individuální, ale na druhou stranu alergii na laktózu nemám, kravské mléko si dávám už teď pouze do kafe. Chtěl jsem jen poradit těm kdo trpí na afty.. třeba by to u někoho taky tak mohlo fungovat :)
+18 # V.P. 2014-11-15 20:03
Evropané pravidelně požívají mléko a produkty z něho asi 30 000 let, od počátku domestikace tura divokého a s tímsouvisejícíh o rozmachu pastevectví.
Jsme tedy na mléko geneticky navyklí a je nám jen ku prospěchu. Samozřejmě určité malé procento populace mléko nepije a někdo je na něj dokonce alergický. Alergenů všeobecně přibývá v důsledku degenerace bílé rasy. Neříkám to rád, ale je to tak.
Jiný vztah k mléku mají některé asijskénárody např. Číňané a Indové. Ti mléko historicky téměř neznají, ale podle jejich dispozic se řídit nemůžeme...
+1 # filip Galis 2014-11-15 22:03
to mozna,ale nikdy ne v takove mire jak dnes ,stejne je to i z masem ...
-5 # honua 2014-11-15 22:18
Jak vis, ze nejsi uvnitr zahlenenej? :D Tak ty ses hustej :)))
-1 # kolby 2014-11-16 05:20
Ahoj Jirko! Ako si zistil,že nemáš zahlienené črevá? Snáď by si si mohoť štatistiku ( myslím, že od FAO),ktoré štáty sveta trpia najväčšou percentuálnou častotou zlomeniny bedrového kĺbu (osteoporóza) a rakovinou prostaty (muži) či maternice (ženy).
+24 # Saman 2014-11-16 08:07
americti vědci zjistili,ze lidé jsou ochotni tupě věřit tomu,co zjistili američtí vědci
+19 # Andrej999 2014-11-15 19:31
Taketo nové štúdie od zmanipulovanych svedov, dajte to spravit do ruska a vysledok bude hned ze mlieko je dobre, lebo aj je...odjakziva sme ho pili ked sme este boli vegetariani a je dobré na mozog ale hlavne to prave priemo od farmára jie ta podivná biela voda z tesca...a alergici prevakcinovany maju smolu no... mali odmietnut vakciny a potom by im aj mlieko bolo na úžitok...
+6 # McCorkie 2014-11-16 08:47
Uvital by som clanok o tom, aky negativny vplyv ma na cloveka mlieko, ktore bolo HOMOGENIZOVANE.
Homogenizovne mlieko pretlacaju pod vysokym tlakom tenkymi tryskami a rozbiju tak v nom tukove ciastocky.
Mlieko sice ostane pekne, nevytvori sa na nom smotana, ale taketo male ciastocky mliecneho tuku prestupuju cez crevnu stenu priamo do krvneho obehu.
Zatialco mlieko, ktore nie je homogenizovane a tuk v nom su travene uplne odlisnym - prirodzenym sposobom.
+20 # regent 2014-11-15 22:16
Na obrázku jsou malé děti,pijící kravské mléko.PROČ? Malé děti potřebují výhradné mléko mateřské od mámy a čím déle se kojí tím lépe. Dále 100 let zpět se mléko běžně konzumovalo a nikomu nezpůsobovalo problémy hlavně proto,že bylo nenakažené znehodnoceným krmivem,plným chemie,těžkými kovy,radionukli dy,zbytkovými herbicidy a pescitidy,hormo ny,antibiotiky, aj. Velkochovy nikdy nezaručují přirozenost,vol ný pohyb,ideální stravu,krávy se tu dožívají nízkého věku,jsou častěji nemocné,mají tu těžké porody,mléko má nízký obsah železa,vitamínů a mikroprvků. Páni vědci!!! Řešte raději příčiny a neoblbujte takto lidi !!! Pak bude mléko znovu plnohodnotnou potravinou a nikomu škodit nebude.
+7 # regent 2014-11-15 22:39
Osobně piju mléko často,hlavně kyšku,podmáslí ap.Dnešní znehodnocenné mléko se dá ozdravit taky tak,že v něm nechám vyluhovat některé léčivé rostliny. Velmi ozdravné a velmi zdravé jsou kvasy pomocí mléčných baktérií,spolu s některými bylinami,sám toto provozuju,je to něco ůžasného,velmi zdravé,léčivé,o čisťující. Pokud by byl zájem,mohu zde zveřejnit aspoň jeden recept,jak takto připravit skutečný lék ! a zadarmo si jej může vyrobit každý, a to z Vlaštovičníku,L iteratura běžně Vlaštovičník uvádí jako jedovatou rostlinu.Pro mne je to však POKLAD.Prokvaše ním mléčnými bakteriemi svou jedovatost ztrácí,velmi,ve lmi pročišťuje,má protirakovinný ůčinek,ap.V Ruském jazyce se jmenuje Čistotěl, ...Opravdu vše je jinak,jak současní vědci,učitelé a politici tvrdí,vše je obraceno naruby,aby jedni otročili a druzí,byť hrstka bohatli a měli nad námi moc.
+2 # regent 2014-11-15 23:03
Mohu zde taky doporučit levnou knížečku významného Ruského vědce Borise Bolotova :,,Zdravý člověk v nezdravém světě" aneb cesta k dlouhověkosti.. Přeloženo do češtiny v r.2.012.vydalo nakladatelství Zvonící cedry v Praze,cena 210 Kč,tam je taky tento recept a mnoho dalších,doslova k nezaplacení,oso bně jse je vyzkoušel. ...(V Praze prezentoval léky-pilulky z Vlaštovičníku jeden lékař z Rakouska proti rakovině,malá krabička asi za 400-500 Kč! Můžeme si je ale zadarmo doma udělat sami ,prokvašením 1deci vlaštovičníku a 3 litrech syrovátky nebo i čisté vody,kterou naočkujeme kysanou smetanou a přidáním 2-3 lžíc cukru,aby vzniknul mléčný kvas.Užití max.1deci takto prokvaš.roztoku půl hod.před jídlem. Tento způsob je mnohem ůčinnější,než pilulky, a právě díky mléčným kvasinkám. Mimo jiné-kozy vlaštovičník běžně spásají..)
+4 # Gory 2014-11-16 00:36
Těch kvasinek je vícero druhů, co čistí intestinum, není radno zapomínat na "kartáč", vlákninu
0 # dmnc 2016-02-05 12:20
Johne, nezahleňuje, je to starý mýtus a obecně lze říci, že zahleňuje toho, kdo tomu věří. Druhá věc je, že hlen je vlastně důležitý a během nemoci užíváme kolikrát i léky, které ho opravdu podporují. Do třetice, zde studie o (ne)zahleňování a mléku. Co se týče tvých aftů, tuto spojitost jsem nehledal (a asi ani nebudu), ale pokud to nebylo náhodou spojeno s nedostatkem dalších živin, doporučuji prověřit alergie, např. na kasein, ten má ostatně kde kdo problém odbourávat. Každopádně jak se ve svém souvětí snažíš o spojitost hlenu a aftu, tyto 2 věci spolu nesouvisí.
0 # dmnc 2016-02-05 12:21
Cituji John:
No něco na tom bude.. minimálně zahleňuje organismus, od dětství jsem trpěl 2x měsíčně na afty v puse. posledních pár let piju pouze mandlové mléko a nepamatuji si kdy jsem je měl na posled ;-)


Johne, nezahleňuje, je to starý mýtus a obecně lze říci, že zahleňuje toho, kdo tomu věří. Druhá věc je, že hlen je vlastně důležitý a během nemoci užíváme kolikrát i léky, které ho opravdu podporují. Do třetice, zde studie o (ne)zahleňování a mléku. Co se týče tvých aftů, tuto spojitost jsem nehledal (a asi ani nebudu), ale pokud to nebylo náhodou spojeno s nedostatkem dalších živin, doporučuji prověřit alergie, např. na kasein, ten má ostatně kde kdo problém odbourávat. Každopádně jak se ve svém souvětí snažíš o spojitost hlenu a aftu, tyto 2 věci spolu nesouvisí.
+45 # jozo 2014-11-15 12:44
:-D to jsou zase kydy. Tak najednou mleko neni zdrave. Hm to uz zase nevedi jak odradit lidi od klasickych potravin. No ja bych to upresnil a bez studie a vedatoru. Ano jsou lide kteri mleko nemohou. Pak je zde tema na kvalitu mleka. Protoze tu predrazenou bilou vodu co nam prodavaji v krabicich asi nema s mlekem uz moc spolecneho, typnu si ze je to jen nazev. A proc se tak domnivam? No rekneme ze nekde musi brat firmy kvanta vapniku a vseho co je v mlece obsazeno. A kde by to asi tak vzaly, ze? Takze mleko i tak znehodnocene potravou dobytka jeste totalne vyzdimaji odstredi az je s toho temer bila voda a to nacpou Eckama a prodavaji jako kvalitni mleko. Viz rozdil mezi koupenou krabici mleka a cerstve nadojenym mlekem. Sakra v tom je docela rozdil! No a kdyz uz to tak pekne mleko rozeberou tak nam ten jeden skutecny nadojeny litr mleka prodaji na dvacetkrat v ruznych pripravcich na podporu zdravi. No a misto kvalitniho masla nam vnucujou ty smejdy margariny. Protoze margarin byl pro chude, na maslo mela jen honorace a ted to je to same. Tajze zapojte laskave obycejny selsky rozum a vedatory pustte k sipku. Oni nam ty vedatori stejen rikaji jen to co honorace chce. protoze tohle s vedeckou studii nema nic spolecneho.
+11 # Papírek 2014-11-15 13:11
Proč si myslíte, že mlíko, který je určený k tomu aby z malýho telete udělalo 300 kilovou krávu je dobrý pro lidi? Zapojte rozum, žádný jiný druh nepije mlíko někoho jiného.
+17 # šafránková 2014-11-15 13:26
Papírek,navíc tele má 4 žaludky,tak se mléko zpracovává zcela jinak než u člověka
+9 # Vlado 2014-11-15 13:30
"Papírek" , mali by ste si dať nick "papoušek bez vlastného názoru".
Tak žiadny iný druh vravíte? A čo tak mačka po česky "kotě" . :-))))))))))
"jožo" správne píše počúvajme zdravý sedliacky rozum.
-1 # pavel jan 2014-11-15 13:46
Vlado, Vlado; - kočku po její domestikaci naučil pít mléko člověk. Kdybys používal zdravý sedliacky rozum, tak bys to věděl.
Proč usuzuješ, že Papírek je papoušek bez vlastního názoru?
Takový Jožo má vlastní názor, ale neumí odlišit vědu od propagandy.
Je dobré, že (zatím ještě) si může každý rozhodovat jak se bude stravovat.
+16 # Vlado 2014-11-15 14:04
"pavel jan"
Súhlasím s Vami, že ide o propagandistick ý článok .
A že usudzujem, že "papírek"nemá vlastný názor? Nemá!
Veď ste mi to potvrdili vo vašom príspevku. :-)
A mám za to, že človek mačku nemusel učiť piť kravské, či kozie mlieko. To bol chabý argument z Vašej strany.
A k "škodlivosti" mlieka pridávam pre ľudí, ktorí veria každému článku, ktorý sa začína nadpisom: "Vedci zistili....." jeden link:
mamaaja.sk/.../...
+3 # Guess 2014-11-15 14:12
Aha! Takže kočky si běžně v přírodě našly nějakou krávu nebo kozu a nadojily si mléko, protože je pro ně zdravé! To jsem nevěděl...
+9 # Vlado 2014-11-15 14:21
"Guess", teraz to už vieze :-)))).
S vami naozaj nie je o čom diskutovať.
+7 # Trust no One 2014-11-15 15:05
To je hlupy mytus s tym ze macky maju rady mlieko. Drviva vacsina ho sice vypije (pretoze casto krat nema inu volbu), ale ma z neho zaludocne potiaze a a ani davenie nie je zriedkave.

Mlieko kazdeho cicavca (teda skor druhu) je specificke obsahom latok a sluzi na vyzivu mladat do doby odstavenia. Pit mlieko ineho cicavca je zhovadilost a telo to ponima ako cudzorodu latku.

Navyse kolki z Vas vedia, ze aby krava v kuse mala mieko a dojila, musi byt neustale znasilnovana - oplodnovana proti svojej voli, mladata jej clovek kradne, aby nasledne jej mohol ukradnut aj mlieko na biznis! A takto vycerpava krava je predcasne zavrazdena, pretoze aj tak by uhynyla.

Viem ze hromada ludi si mysli, ze krava dava mlieko stale len tak. Holt, ludia su hlupi a potom to takto konci. Otroctvo ludom vadi, ale ze otrocia zvierata, to im uz nevadi. Vacsina populacie si tie sracky do ktorych sa rutime (vlastnou vinou) zasluzi.
+4 # asd 2014-11-15 17:03
Co kecas. Mám kočku a je to asi 10 v řadě, 5 jich ho pilo 5 ne. ty co pili meli na vyber vodu, jsuchy i kapsicky, presto davali 2xtydne prednost mliku. A jedno me kocky naucili, kdyz to nechcou tak to nepiji-neji.

Kdyz uz, vetsina bile populace laktozu travi bezproblemu. Pokud nejsi cina(skoro zadne nestravi), nebo cernoch(vetsina ne) nebo 5-15procent bilych co to nestravi tak nekecej, ze to nejde.

Clovek je vsezravec, exituji lidi jako ty co zvani, ze clovek nema jist maso ci neco jineho. Nejak ale nechcete priznat, ze clovek je jako prase, ktere sezere taky vse.

Muzes se stavet ze jsi neco vyjmecneho, ale bohuzel te sklamu, jsi clovek a pokud jsi bilej, tak mas sanci cca 90 procent ze mliko pit muzes i kdyz budes delat, ze jsi neco jineho a pit ho nebudes, tak to neznamena ze nemuzes.

Tvi predci co na mleku prezili se v hrobe obraci co za hlupaka je jejich potomek.


A kdyz delas chytriho, vis ze zemedelci nedostanou brambory jen tak, ale musi vedet jak? Vis, ze zemedelci musi fakt vedet jak pestovat obili, hrach atd.? A jako u krav mliko taky musi vedet jak dosat, holt ty si myslis, ze vse je jednoduche, bohuzel te sklamu, jsi s generace co moc cumi na televizu a mysli si, ze staci vzit knoizku a bude vse umet, ale jaksi nepochopi ze vse chce cas a odrikani, holuby co litaji to huby hjsou spohadek :D
+1 # Rudollf 2014-11-16 16:57
pozor masajové ho pijí (směs mlíka s krví dobytčete)
Nařezávají zvířatům krční tepny a „pouštějí jim žilou“. Na každé zvíře přijde řada jednou za 4 dny. Také piji teplé mléko anebo směs krve a mléka známou jako Saroi. Živí se masem z vlastních stád.
+2 # samo 2014-11-15 20:36
Chovali sme kozy a nepamätám si veru, že by sme ich znásilňovali alebo že by sme im kradli mladé aby sme si mohli dojiť mlieko. A pritom nám dávali mlieko po celý rok, takže netuším o čom to tu splietaš. Asi si mal vidiny alebo halucinácie.
-2 # Trust no One 2014-11-15 23:39
Dristas nezmysly! Samica cicavca ma mlieko len pocas obdobia od porodu do odstavenia. Halucinacie mas jedine Ty. Ani Tvoja mater nema v kuse mlieko, tak mysli hlavou, blbce.
+1 # Vlado 2014-11-16 08:47
"Trust no One".
Doporučujem Vám diskutovať len k témam, ktorým rozumiete.
A v tejto téme ste zjavne mimo. :-))))
+3 # Rudollf 2014-11-16 17:05
moje stará kojila jedno z dětí skoro 3 roky ,když je odběr tak je i dodávka dnešní matky jedou hned na sunaru a podobných náhražkách protože si myslí že budou mít moc vytahaný kozy
+8 # IMI 2014-11-15 19:31
Keby mačke mlieko nechutilo a nerobilo jej dobre určite ho nebude piť. Ani kebi si jej držal hlav celý deň nad miskou s mliekom.
-1 # Trust no One 2014-11-15 23:41
Nezmysel. Hladne macky do seba daju cokolvek, pretoze pud sebazachovy pri hlade je silnejsi nez si myslis.
+5 # Papírek 2014-11-15 14:43
Proč tedy země s nejvyšší konzumací mléčných výrobků trpí nejvíce osteoporózou?
+6 # mi88ki 2014-11-15 15:00
Jo člověk je naučil pít mléko a za sto let budou pít lahváče a pokuřovat u toho cigáro, co ? :D
+2 # Sirea 2014-11-15 15:42
Gazdiná zvyčajne nemala nič iné, než mlieko pre mačku - ak doniesla myš - ako odmenu... Tak ich asi naučili "oznamovať" dobrú prácu. Teda inak by jej musela dať celopm malé kuriatko alebo nebodaj kúsok teľaciny. A to gazdovci sami nemali....Mastn é mäso mačka nemôže. A z mlieka mala síce hnačku, ale to si gazdiné nevšimli.
+8 # asd 2014-11-15 17:05
Ale to jsou keci, kazda kocka pokud neni trapena hladem ji jenom to co chce.

Mel jsem uz vc kocek, jedna mliko nejedla, jina nejedla veprovy dalsi hovezi. Jina zase nedala dopustit na suche krmivo.

Takze prosim nesirte bludy co kocka vsechno neji, kdyz ona sama si vybere co chce. Teda pokud je netrapite hladem, coz bych veril, dnesni lidi uvidi reklamu v televizi a davaji jenom kapcisky a kocka nema na vyber, holt to neznamena, ze to chce...
+1 # mi88ki 2014-11-16 11:20
Naše kočka po mě nedávno dojedla hrachovou polévku. Jinak je t výborný testovač jídla. Nejenže nejí nic co už není čerstvý, ale dokáže rozpoznat třeba u salámů, co není k jídlu.
+4 # Gory 2014-11-16 11:54
Každé domestifikované zvíře je již nějakým způsobem degenerované. Ještě ale pozná skutečné jedy a salám je jed sám o sobě i čerstvý
+1 # leha 2014-11-15 17:28
Ale kocka ma po mliku prujem ;))) to sedláci jimz to zahrabe do pole nevedeli... kazdy cjovatel vi, ze mliko mazlickum nepatri. Ani kocce ani psovi
+7 # Čen 2014-11-15 17:46
jednu dobu jsem měli v kravíně potkany. Bylo zajímavé koukat, jak lízali mléko, vyteklé z plného vemene krávy před dojením. Asi jim nikdo neřekl, že mléko není pro ně, ale pro telátko, že? Moje kočka i můj pes mají mléko rádi, můj známý, když podojí kravičku, nalije nejdříve kočočkám a ty už na to čekají, taky jim nikdo neřekl, že je nezdravé. Naopak, telátka při přepití mlékem od krávy, své matky, docela často dostávala průjem a jeden čas jsem to řešili tím, že jsem jim mléko před pitím nechali srazit, pomáhalo jim to.
-1 # Papírek 2014-11-15 14:00
www.youtube.com/.../

"Americký lékař Michael A. Klaper (*19. 6. 1947) přibližuje svůj názor na mléko. A se svým názorem není sám - v západních státech již dávno není o škodlivosti živočišných výrobků pochyb. Naopak, jsou propagovány léčebné i preventivní účinky rostlinné stravy a její prospěšnost ve všech fázích života. "
+7 # asd 2014-11-15 17:07
Takk si zer jenom travu, ale prosim to ze zase nejaky american udelal studii ze je neco skodlive, necmi vsem ostatnim.

pravda je takova, mame jest co jedli nasi predci, maso 1x-3x tydne maximalne, ale to neni nezrat to vubec, mlecne jedli taky atd. takze keci amiku co skoupmaji jakou stranou pada chlaba na zem jsou krasne, ale asi tak jenom pro televizu nebo plzensky titul...
+1 # Papírek 2014-11-15 17:23
Haha to je vtipné, že si myslíš, že jím jen trávu :)
Ano a taky by jsme si měli zařídit otroky, jako to měli naši předci. Podle vaší logiky by bylo lepší nic nezkoumat a radši zůstat v pravěku.

Nejde jen o to, že je to škodlivé, ale o taky o etiku a ekologii. Lidé v rozvojových zemích prodávají své plodiny a pak nemají co do pusy. Deštné pralesy se kácí aby se mohli pěstovat plodiny pro dobytek.
+7 # pesimista 2014-11-15 18:24
Ty jo, já teda vím přímo o svých přecích jen (teď nevím, jak jsou ty kolena, tak to řeknu slovy) o rodičích, prarodičích a něco málo o praprarodičích. Ale vím, že ani jedno z těchto kolen otroky nemělo. A tak nějak jsem si myslel, že v Evropě, za jejíž součást se považuju a považuju za její součást i svoje předky, otrokářství nebylo. Že bylo v SSA. A že SSA chtělo udělat otroky za pomocí nacistického Německa ze slovanských národů. A že ještě předtím tady byl feudalismus, kdy zase slovanské národy, za jejichž součást se považuju, dělaly otroky germánským národům, i když se tomu říkalo nevolnictví, takže nebyli to úplně otroci v tom smyslu slova jako v SSA.
+8 # 789 2014-11-15 16:20
Vlado: potvrzuji. Nejen kocka, ale i pes si vezme mleko a jak rad (zvlaste ti, kteri jsou krmeni stale suchym zradlem).

Mleko v zadnem pripade nemuze cloveku uskodit. Je produkt prirody. Jsme jen jiny druh zvirete.
Pokud ma nekdo problemy s jeho pozivanim, tak muze mit nejak nabouranou chemickou rovnovahu v tele, tim chci rict, ze zalezi, s cim jinym to mleko v tele zreaguje. Nebo muze jit o vrozenou alergii na mleko tak jako existuje spousta alergii na jine latky, ktere vpravujete do tela. Zeptejte se mladych maminek, ktere musely z nejakeho duvodu prestat kojit a prevest dite na kravske mleko, kolik z jejich deti s tim mely problemy.
Ty studie jsou o nicem, protoze kazdy clovek je jiny. Komu mleko chutna a necini mu zadne potize, proc by ho nepil. To stejne je s vejci.
+7 # asd 2014-11-15 17:08
Konecne normalni nazor, nekkomu chutna jinmu ne. Nekdo ho muze, nekdo nesmi. ale keci, ze se nesmi vubec u vsech...
+6 # Jirka D. 2014-11-15 14:01
Papírek, já jsem zapojil rozum a neumím si představit, jak třeba v přírodě kanec pije mléko od srny nebo slon od zebry, tygr od velryby... Pokud jste člověk a ne vůl (myšleno zvíře), který umí psát komenty na ac24, pak se nacházíte na vrcholu potravinového řetězce a logicky se chováte odlišně! Nebo jste někde u nižšího druhu viděl, že by pil například tureckou kávu (s mlékem) nebo si vyráběl zmrzlinu, tepelně upravoval maso, pekl chleba? Zkuste se zamyslet, než začnete nesmyslně přirovnávat. Bohužel se s vámi uvedenou úsměvnou argumentací setkávám stále častěji...
+7 # milansvk 2014-11-15 14:38
[quote name="Jirka D."]Papírek, já jsem zapojil rozum a neumím si představit, jak třeba v přírodě kanec pije mléko od srny nebo slon od zebry, tygr od velryby...

Ja som videl na vlastné oči, ako mladý (stratený) srnec cucal kozu, ani jednému z nich to nevadilo.
Ps: Mlieko už dlho nepijem, lebo mi už nechutí. Ani nemôžem povedať, že by sa mi nejak v niečom polepšilo, ale je možné, že som si to len na sebe nevšimol
-5 # asd 2014-11-15 17:10
Zeptam se jinak , ty jsi slon, ze jeho jidelnice ma dokazovat, ze nepijes mliko?

A ze tobe nechutna, a me jo dokazuje, ze ja nesmi a neni pro me zdrave?

A kdyz uz jsme u velryb a srovnani s clovekem, kdyz te na 30minut ponorim do hloubky 150metru v moru, tak prezijes ne? No srovnavas cloveka a velribu v jidle, takze urcite neni problem i z vydrzi pod vodou...
-1 # Papírek 2014-11-15 15:23
Jirka D. pokud jste tak inteligentní jak se prezentujete, tak si všimněte masáže mlékařského průmyslu. Víte kolik se v Americe vydalo na propagaci mléka jako zdraví prospěšného produktu? Hledejte a spojujte si informace a nebuďte slepá ovce. Přeji hezký den
+5 # Jirka D. 2014-11-15 16:19
Slepá ovce? Slepá ovce je ten, kdo papouškuje, aniž by zapojil vlastní rozum, než něco napíše... O jaké "masáži mlékařského průmyslu" to tady žvaníte? Pošlete mi odkaz na jednu televizní reklamu na mléko, která v posledních letech běžela v televizi. Osobně si pamatuji jako poslední tu socialistickou. Pošlete mi odkaz na billboard nebo celoplošnou reklamu v deníku nebo časopise na mléko. A hlavně rozlišujte mléko jako takové a mléčný výrobek.
Co sem taháte americkou propagaci mléka? Vy jste odborník na americký marketing? :-) Mi osobně v hlavě utkvěly jen tupé davové americké reklamy na Coca Colu, jejíž cukr ve světě "zabíjí" daleko více lidí, než si i ti Švédové vůbec myslí a tak nesmyslně "zkoumají" účinky mléka na lidský organismus. Ukažte mi mlékarenskou společnost, která giganticky na svých produktech zbohatla! Tušíte vůbec, jak je výroba mléka nákladná??? Jak jsou na mléce, při současných cenách, nízké marže? Svatá prostoto... Stejně tak kydání o tom, jak se mléko ředí :-))) Kdy už konečně někdo ukáže technické zařízení, pomocí kterého se to v mlékárně děje. Nebo ty mlékaře vyfotí, jak tam tu vodu nalívají :-))) Ovce jsou ti, co tady dělají senzace z nějaké švédské studie, kterou tady vágně a zkresleně anotují. Pokud umíte anglicky, tak si ji v originále přečtěte a pak se zamyslete, třeba i nad poslední větou v jejím závěru: Given the observational study designs with the inherent possibility of residual confounding and reverse causation phenomena, a cautious interpretation of the results is recommended.
-1 # Papírek 2014-11-15 17:08
Jednu reklamu máte například zde:
soucitne.cz/.../
Proč bych měl rozlišovat mléko takové a mléčný výrobek? Oboje je z mléka od krávy. A oboje má pod palcem mlékárenský průmysl.
Proč bych sem americký marketing netahal? Tady se řídí vše podle západu. Svět je totiž globální.
+3 # Jirka D. 2014-11-15 17:32
:-) Asi se vám vryla do paměti, mě naprosto v TV minula, patrně tam dlouho neběžela... Proč by jste měl rozlišovat mléko a mléčné výrobky? Protože uvedená "studie" hovoří o mléce. A větami "Tady se řídí vše podle západu. Svět je totiž globální." jste mi jen potvrdil moji domněnku, že jste možná spíš bojovník proti globalizaci, než odpůrce mléka. Tak raději napadejte marketing v oblasti cigaret, alkoholu, různých slaných pochutin a sladkých nápojů, kterými jsou média zaplavena a na mléko zapomeňte :-)
+2 # Papírek 2014-11-15 17:45
Ano, takže vy tvrdíte, že mléko a mléčné výrobky mít jiné účinky? To, že mám rozhled a vím co s čím souvisí, ze mě bojovníka proti globalizaci nedělá. Běžte se radši zase nechat brainwashovat k televizi, když ji tak sledujete. Informace o nezdravosti mléka, stejně jako neetické chování ke zvířatům a ekologické dopady jejich chovu jsou dostupné bohužel jinde.
+4 # asd 2014-11-15 17:13
Jim to nevysvetlis, oni slyseli ze mleko redi, ale uz neslyseli, ze se mluvi o redeni mleka o ruznem obsahu tuku, tedy mleko s mlekem :D Preci oni vse redi vodou, tak uz vi vse o vyrobe cehokoliv, a i reditlem redenou vbarvu riznou vodou, preci budou redit :D

Holt kdyby se podivali na jidlo s.r.o. nemnleli by hovadiny :D
+4 # Jirka D. 2014-11-15 17:49
asd - do písmene souhlasím :-) Ještě se divím, že tady nikdo nevytáhl ten hoax o tom, jak se mléko s prošlou dobou trvanlivosti vrací k výrobci, tam převařuje a znovu prodává :-)))
Ještě doplňuji další media, jako například:
www.peklonataliri.eu/.../
nebo například zde, celý rozhovor velice zajímavý, nicméně, když už o mléce, tak stopa 7:20:
ceskatelevize.cz/.../27.9.2014
+9 # soro 2014-11-15 16:06
Cituji Papírek:
Proč si myslíte, že mlíko, který je určený k tomu aby z malýho telete udělalo 300 kilovou krávu je dobrý pro lidi? Zapojte rozum, žádný jiný druh nepije mlíko někoho jiného.

Prepac, ale mylis sa. Ked davas svojej kocke alebo psovi mlieko, tak najprv podojis macku a potom sucku alebo im das kravskeho mlieka. Neviem ako vy, ale ja ked mam chut na mlieko, neutekam za matkou aby mi dala prsnik. X rokov bolo kravske mlieko ako plnohodnotna nahrada na doplnenie mineralov a vapnika a zrazu to nie je pravda. V mojom okoli este nikto neskapal na otravu mliekom. Vy niekoho poznate?
+2 # Papírek 2014-11-15 16:54
Pokud jako otravu berete rakovinu tak ano.
news.nationalpost.com/.../...

pcrm.org/.../...

Mnoho světových zdravotnických organizací doporučuje veganskou stravu (strava bez masa, mléka, vejcí) za zdraví prospěšnou a preventivní vůči civilizačním nemocem. více na
soucitne.cz/.../
+4 # Mysliaci 2014-11-15 16:09
Pán Papírek, miesto znevažovania prirodzene vytváraného (vytvářeného) nápoja, ktorý je súčasťou toľkých iných pokrmov a jedál si radšej chodte naliať aspoň 1/2 litra toho Vašeho v Čechách obľúbeného a zdraviu prospešného METANOLU, čuráci !!!
+3 # Papírek 2014-11-15 16:58
Pane Mysliaci,
ve vaší reakci nevidím argument, který vyvrací něco z toho co jsem zde napsal. Navíc mléko není surovina, která by byla v pokrmech nenahraditelná. Přesto kvůli poptávce po něm musí trpět krávy ve velkochovech.
+4 # Ova 2014-11-16 01:26
Papírek,co takhle africké kmeny,které by bez mléka nepřežily,dále Mongolové,kteří pijí kobylí mléko a jistě by se našlo ve světě více společenství,kt eré jsou na mléce závislí.Problém je v tom,že se pije mléko PASTEROVANÉ.Tím to procesem se v mléce zahubí bakterie,které jsou zdraví prospěšné a to, co zůstane,je víceméně zdraví škodlivé.To,co se prodává v obchodech,nemá s mlékem nic společného.Při procesu zpracování zůstane z původní suroviny jen jakási bledě zelená sračka,do které se zpět vrací jakýsi tuk (ne z mléka) a čímsi se to dobarví,aby to jako mléko vypadalo.Pak to vydrží ležet v supermarketu měsíce a lidi to v akci za 8,50 kupují jako diví.Jediné dobré mléko je z automatu,je nadojené,vyfilt rované a zchlazené asi na pět st.Jo a je z něj sebraná smetana,ale není odstředěné.To je MLÉKO.A kecy odborníků v televizi,že by se mělo převařit,jsou neskutečné bláboly.Leda tak na kakao.Já jsem na mléce vyrostl,obojí moji prarodiče měli krávy a mléko se pilo denně a všichni se dožili již tehdy vysokého věku.Takže asi tak.
0 # Vlado 2014-11-16 12:18
.....on si ho už dávno určite dal.:-)))))))
...ještě když byl k dostání :-)))))))))))
+6 # JDC 2014-11-15 17:36
Ale pořád je lepší, když děti pijou mléko než coca colu.
+5 # Gory 2014-11-15 17:58
Dětské tělo mléko bere naprosto v pohodě do nějakých, tady se různí, někdy do 17 někdy i do27 let, pak se už stává přítěži v trávení, bavím se o sladkém mléce, kysané se dá až do penálu, ale opatrně jako zpestření jídelníčku.
Cola ..tak to je teda pěkný chemický sajrajt
0 # JDC 2014-11-15 18:09
A za týden se objeví nová šokující studie, která zjistila, že cocacola je vlastně zdravější než mléko. A víme odkud vítr vane. :-)
+7 # Gory 2014-11-15 23:13
Nechte si udělat rozbor, z čeho je cola, protočíte panenky. Jinak už jsem četl jednu studii o prospěšnosti coly a dost jsem se zasmál, pokud čtete pozorně nakonec zjistíte, že studie řeší vstřebatelnost jednotlivých typů cukru v návaznosti na akcelerátory.
Resumé : cola je vhodná pro osvěžení po vyčerpávající činnosti, zvláště se osvědčila při řešení migrény ..a šel jsem do kolen, aby ne, kofein, céčko a cukr. Babka kořenářka mi řekne, migréna, chroustni si rascu/kmín hned, jak tě začne bolet hlava, než ti dojde, jak kmín chutná, je po migrémě. Mne osobně studie nechávají v klidu, hlavně když zjistíte, kdo je píše
Není nad zkušenosti našich babiček, moudré to ženy.
+10 # lulas 2014-11-15 13:05
Mlieko je zdravé, ale nie to ktoré nám predávajú v obchode.
+26 # Tono 2014-11-15 13:19
Presne tak. S pomínam si, keď v 66-tom roku minulého storočia som ako mestský chalan z dolniakov pásaval kravy s bratrancami hore na kysuckých svahoch. Namiesto svačiny sme pili mlieko rovno s kravských ceckov. To bola lahôdka! A nič nám nebolo. Zdraví ako buci. Teraz sa idem z teskového akurát pos...rať.
+5 # Vlado 2014-11-15 13:35
Máte pravdu.
Ja nekupujem v Tescu ani v iných hangároch.
V Jednote majú ešte stále Slovenské, kvalitné mlieko.
A mlieko pijem denne min. 1 liter.
Takýchto "štúdií" ako táto tu už boloooooo.
Hlúpy ten človek, ktorý si dá kázať čo je pre neho zdravé a čo nie.
Alebo takto, aby som neurážal. Kto nemá svoj rozum, musí poslúchať cudzí.
-3 # marhula 2014-11-15 14:15
jednota je humus rovnaký ako tesco..sa zobuď
+6 # Vlado 2014-11-15 14:29
"marhula", ak by ste si pozorne prečítali môj príspevok , miesto písania toho Vášho siahodlhého príspevku, zistili by ste, že som napísal Slovenské, kvalitné mlieko. A to v Jednote kúpiť dostanete.
+4 # asd 2014-11-15 17:14
Proc by cetl., kdyz muse blbe zvanit :D
+11 # Sedel 2014-11-15 13:30
Já nechápu, proč pořád se někdo ohání tím, že jsme jediný druh, který pije mléko cizího druhu. Když dám kočce mléko, tak ho pije s radostí, když dám psovi mléko, tak dělá to samé. Jediný problém je v tom, že my jsme jediný druh, který dokáže mléko jiného druhu získat. Kdyby kočky uměly dojit krávy, tak to dělají. Zajímalo by mě, kolik musí takový vědec mít škol, aby na tohle nepřišel.
+14 # Sedel 2014-11-15 13:33
Osiřelá mláďata pijí mléko jiného druhu, když mají nahradní matku. Viděl jsem to na vlastní oči, kdy kotě sálo cicek od psí feny, která se ho ujala. Na to asi v supermoderních laboratořích ve 21. století nepřišli.
+10 # Dalad 2014-11-15 13:41
Kdybych chtěl, aby se populace snížila, tak jim namluvím, že to co je zdravé jim škodí a to co jim škodí je zdravé.
Divné je, proč bílá populace pije mléko od pradávna a přitom se dnes dožíváme nejdelšího věku. Proč až v dnešní době je tolik civilizačních nemocí, přitom mléko se pije tisíce let. Připadá mi, že nás tahají za nos.
+6 # Gory 2014-11-15 22:48
Trošku se změnil životní rytmus, trošku dost. Já sníst co můj dědko, tak padnu, chodí spát se slepicema a vstává ve 4
+1 # Michal13 2014-11-15 13:49
To čo je za argument že mačka a pes pijú mlieko tak je to pre ne prirodzené. Mláďatá pijú mlieko svojej mamy a potom prejdu na tuhú stravu. To že im majiteľ naleje mlieko do misky je druhá vec. Moj pes zožerie aj špagety a to neznamená že je to pre neho prirodzená strava. Čokoláda je pre psov jedovatá a keby mu ju dám tak ju s radosťou zožerie.
Keď existujú v prírode komáre a kliešte, ktoré pijú krv, rybičky, ktoré žerú odumretú kožu tak mi nehovorte že by sa nevyvinul druh okrem človeka, ktorý dokáže získať mlieko od iného druhú ak by mu to prospievalo.
+5 # Vlado 2014-11-15 14:37
"Michal13" aj Vy ste uverili Darwinovi????
+7 # Aldous Huxley 2014-11-15 13:50
Takových stůdií, že mléko je potrava mláďat a starým opičákům a opicím do žrádla nepatří, jsou už stovky.
A mezidruhové čenžy, kdy mládě člověka dostává mléko krávy, či kozy, je akceptovatelné jen pokud jde o přežití.
Mnohé populace lidské, které nejsou krmené kravským mlékem a laktóza (mléčný cukr) je pro ně cizorodá látka, mají s "humanitární" pomocí od Evropanů značné problémy.
Sušené kravské mléko, doávané do Afriky (většinou po záruce) je díky obsahu laktózy nepříjemným svinstvem a serou nepřetržitě celé vesnice domorodců, hlavně děti...
+1 # asd 2014-11-15 17:16
A co tedy, ze vetsina populace CR pit mleko muze, ale pul afriky ne, tak ho prestaneme pit?

Ja bych pouzil rozum, kdyz tvoji predci to mleko pily, a ty ctes ze nemuzes, tak hadam, ze degenerace neni jenom u slechticu, ale i u nekterych rodin mimoslechtickyc h :D
-6 # Aldous Huxley 2014-11-15 18:28
A co tedy?
Hovno, mamrde zdegenerovaný.
Mamrde, že ty jsi skrachovalý dojič?
Když mluvíš o používání rozumu, mamrde, je to komické.
...předci pily...
...tak hadam...
Ty jsi jen ubohý ovcomrd z horních Uher, co se to snaží tajit, že?
+5 # Vlado 2014-11-16 12:27
"Aldous Huxley", ste museli mať ťažký deň, že?
To poznáte:
"S právaj sa k druhému tak, ako chceš, aby sa on správal kTebe"
+4 # Sidius88 2014-11-15 13:50
Vy jste mi banda vědců, za chvíli se dozvím, že i sex, masturbace jsou zdraví škodlivé. A určitě za to může ten váš velký Satan za oceánem. Je zajímavé, že se považujete za nejvíc nejpravdivější a nejobjektivnějš í server na světě a vždycky tu chybí druhý pohled na věc.
+8 # sas 2014-11-15 14:03
Z mliekom je to trochu komplikovanejsi e. Nestravitelnost laktozy je len jedna cast problemu, druha je schopnost stravit mliecnu bielkovinu. To moze byt problem aj u ludi, ktori navonok po konzumacii nemaju ziadne problemy, resp. si myslia ze nemaju...v dnesnej dobe je stale viac ludi s potvrdenou alergiou na mliecnu bielkovinu, ktorej prejavy sa casto spajaju s uplne inymi chorobami. Ale spat k uvedenej studii. Ja to vidim tak, ze studia iba spochybnuje vseobecne odporucanie konzumovat mlieko a mliecne vyrobky, ako super zdroj vapnika. Zo studie vypliva, ze to pravda nie a je a to je fakt. Studia neriesi ci je mlieko zdrave alebo nie, iba to ci mnozstvo vapnika obsiahnute v mlieku dokaze zlepsit zdravie cloveka a to sa nepotvrdilo, skor naopak.
+6 # Gory 2014-11-15 22:38
Vápník, jsou daleko lepší zdroje než mléko, mák, mořské ryby, mléko je stejná fikce jako špenát, ostatně známe, nejezte vejce nejsou zdravá, důvod vyhořela slepičárna, pak postavili nové výkonnější, jezte vejce jsou zdravá, klasická politická agitka, stejná se dnes používá při prodeji potravinových doplňků
+5 # Richard B 2014-11-15 14:03
Jsem upřímně rád, že v čr nežiju, když vidím co češi dokážou vyplodit za nesmyslné poznámky a nedokáží se ani na chvílí zamyslet. Hned vše odsoudí a začnou vymýšlet naprosto nelogické důvody pro všechno.
+12 # dick 2014-11-15 14:11
Věděli jste že všichni vládci FEDu jsou židi ?
+11 # mato 2014-11-15 14:18
zive mlieko (nepasterizovan e) je zdrave, mrtve mlieko (pasterizovane) nie
este zdravsie su kvasene (fermentovane) vyrobky z mlieka, ako kysle mlieko, zincica, kefir, jogurty a pod., tam je laktoza vo vacsej miere spotrebovana mikroorganizmam i a je premenena na kyselinu mliecnu
najzdravsie mlieko je ovcie a zazracnym vytvorom z neho je bryndza
+3 # Gory 2014-11-15 22:31
Taktak "shnilé", kyslé, acido, kefíry, olomoucké syrečky apod. jiné zrající
+2 # blk 2014-11-16 07:34
Ahojte , nieje kefír ako kefír. ,hlavne nie ten z vyrobený priemyselne, ktorý obsahuje tak dve kultúry probacteriií. Už hodne dlho používam tibetskú hubu na fermentovanie mlieka, je to komplexný "organizmus" ktorý rozkladá laktózu a uchováva mlieko aby nezhnilo , používajú ho v tiebete a kazaškej oblasti ,od tiaľ pochádza. Tento kefir má úžasnú chuť. Viac o Tibetskej hube je na link: www.mojezdravie.sk/.../
+2 # Gory 2014-11-16 09:06
Naprostý souhlas, ono těch "komplexních organismů" je daleko víc, ostatně na tom je založen celý mlékárenský průmysl
Ostatně každý zná lahodné francouzské a švýcarské sýry, proč jsou tak lahodné ? Jednoduché, používají určité skupiny kvasinek, jejich kombinace, které dávají sýru různou chuť i dost rozdílnou, často se přidávají různé bylinky/koření, samostatná kategorie jsou plísňové.
Sýry mají nepříjemnou vlastnost, že obsahují siřidla, i to se dá celkem obejít, trvá to však déle, u nás se třeba osvědčilo koupit kousek průmyslového sýra chuti, které nám chutná, a dát k normálnímu tvarohu, pak už stačí jenom počkat
Stejné se dá i k živému jogurtu, chuť je ještě jemnější.
Asi nejznámější je tzv."sedlácký" sýr, stačí tvrdý tvaroh na kousky s kmínem, česnekem a trochou piva do sklenice, povázat plátýnkem a dát na slunce za okno a počkat tak týden ..10dní a je hotovo, klasický syreček.

..a jak poznat živý jogurt ? Jednoduše, víčko se po přinesení z krámu, tedy jogurt nechat v teple, se nafoukne, kvasinky makají
Žel většina výrobků je "mrtvých".
Jinak k těmto pokusům se dá použít i běžně prodávaný tvaroh, jestli je to šmejd poznáte velmi rychle, kvasinky se na něj vykašlou a vnikne hmota čehosi bez typické vůně.
+8 # svantovit 2014-11-15 14:19
Mlieko ze nie je prospesne pre ludsky organizmus?Ako ktore.Ak maste na mysli tu hnusnu zafarbenu vodu vyrabanu zo susenej polosuroviny zbavenej vsetkych dolezitych zivin a upravenej chemickym sajrajtom tak ano,to naozaj skodi.To "mlieko" nema zo skutocnym mliekom absolutne nic spolocne.Top mliekom je kozie mlieko,jeho obsah zivin je priamo fantasticky,aj ked nechuti prilis vabne.To napokon ani srvatka,ktora je najlepsim zdrojom imunoglobulinu a aminokyselinove ho spektra.Samozre jme ze vsetkeho vela skodi a rovnako aj mlieko v akejkolvek forme.Zdrojom bielkovin je aj maso a predsa keby jeme neustale len maso hnilobne procesy v creve by nam minimalne uhnali karcinom,pripad ne by sme si to odniesli inymi rovnako neprijemnymi chorobami.
-4 # Papírek 2014-11-15 15:30
svantovit
Proč tedy konzumovat maso, když to není potřeba?
+1 # Vesna_ 2014-11-16 19:51
Z mierou-raz za čas je možné mäso konzumovať. Nie ako je v móde dnes, každý deň a k tomu ešte 3x do dňa. A odpoveď na otázku : pretože mäso má všetky druhy aminokyselín, čo napr. mlieko nemá.
+1 # Vesna_ 2014-11-16 19:53
Fuj, tá hrubka, to sa mi dávno nestalo. Asi má tá debata vyviedla z miery.
+6 # anonym007 2014-11-15 14:33
Ale no taaak, co je toto sa blblost .. za prve ludia nie su jedini, ktori konzumuju mlieko ineho druhu. Ved je toho plny youtube, ako v zoo zachranuju mladata bez matky tym ze im daju nahradnu matku ineho druhu.
www.youtube.com/.../
a vela dalsich pripadov, nebudem sa rozculovat a hodim sem len prvych par co som nasiel ->
krava-prasa
www.youtube.com/.../
macka-pes
www.youtube.com/.../
macka-jez
www.youtube.com/.../
-1 # Papírek 2014-11-15 15:28
To je hezké, ale v jakém období života se tím mlékem stravují? Hádám, že to nebude od začátku do konce.
+3 # asd 2014-11-15 17:18
Prestan, ze ti mas nove nabozenstvi, tak si predstav, mi ostatni nbudeme pit a jist co pily a jedly generace pred nama.

A zhodnem se na jednom ty si pi a jez co chews, ale prosim nebran nam jako nacista, ze musime slepe nasledovat tvoj jediny spravny nazor, co ti sdelil americky vedec ze skoly, kde skoumaji jakou stranou spadne chleba na zem...
-5 # Papírek 2014-11-15 17:36
Veganství je založeno na vědeckých faktech a empatii :) Nikomu nebráním, prezentuju tady jen svoje názory, že je nedokážeš zkousnout je tvůj problém :)
+2 # Vlado 2014-11-16 12:35
Vegáni, to sú tí s tými drevenými naušicami , "zamotanými" vlasmi a fajčiaci marišku??? :-))))))
Tak takých poznám, ale keď sú hladný "zbaštia"všetko .
0 # Papírek 2014-11-16 15:03
Vlado generalizovat by ti šlo :)
www.vegan-fighter.com/.../
zajímalo by mě, kterej z nich sedí na tvůj popis
+11 # mi88ki 2014-11-15 14:57
Mě mléko chutná a čím více % tuku tím lépe. Nepiju akorát polotučné, protože to je obarvená bílá voda.
Takže já si budu pít to co chci a nějaké studie jsou mi u zádele. Komu to nejede nebo nechutná tak ať to nepije, jeho věc. Stejně se to ještě párkrát ve výzkumech změní, protože výzkumníci taky musí vykonávat nějakou činnost. Aby to ale nedopadlo jako ze špenátem ...

Co se týče koček. Od malička co jsem jezdil na prázdniny k babičce, tak ta měla plno koček a ještě jsem tam nikdy neviděl kočku, které by mléko nechutnalo. Nikdy jsem jí neříkal, to nepij, není to dobré pro tvé zdraví a nikdy jsem je ani nenutil ale to jsem nemusel. A propos, doma má také kočku co pije mléko a kupodivu jí zase chutná.
+11 # Václav 2014-11-15 15:08
Kdo chce opravdu zemřít naprosto zdravě, pak úplně nejzdravější je nejíst, nepít a nedýchat. To potvrdí devadesát devět " vědců " ze sta.
+10 # Spajdy 2014-11-15 15:34
Mléko z domácícho chovu přímo od krávy je superpotravina, pro člověka dost potřebná, stejně jako včelí med - jediný dva živočišný produkty, který má cenu jíst/pít.

Naopak """mléko""" z dnešních krámů je prvotřídní jed, kterej člověka pomalu zabíjí.

Jednodušeji to už fakt napsat nejde ... aneb nevěřte každý studii, která se tváří profesionálně.
+8 # soro 2014-11-15 16:18
V 80tich rokoch, ked ste nechali mlieko skysnut, zostalo vam krasne " acidko ", ktore sme si dochucovali kvalitnym domacim dzemom. To bolo fajnske pitie, take vychladene v letnych horucavach. Teraz ked Vam akoze mlieko skysne, zostane z neho len neuveritelny smrad, ktoreho sa nemozete zbavit
0 # Veslav 2014-11-15 16:20
mleko je pro cloveka zdrave pouze v pripade vlastni rucniho podojeni nebo vycucani z vemene primo danym clovekem. to je stejne jako kdyz materske mleko matky je urceno primo jejimu diteti a jsou pripady, kdy dokonce jine vlastni dite nechce pit zaroven se svym sourozencem.
+4 # Jan K24 2014-11-15 16:21
"Každý jiný živočišný druh už po odstavení znovu mléko nepije"... Babicky kocka s mlekem nemela nikdy problem...
+2 # Veslav 2014-11-15 16:22
krava ma mleko davat cloveku dobrovolne. kazdy zna rozdil v cemkoli, kdyz neco musi a naopak kdyz to dela z vlastni vule. tim vlastne krava projevu zda je dane mleko pro daneho cloveka v dany okamzik vhodne.
+6 # aha 2014-11-15 17:10
na Slovensku sa predáva aj mlieko v pojazdných mliekárňach, neriedené - od kravy, a fčul - je z neho tvaroh a dobrý - naozajstný, maslo a kadečo - takže - nie mlieko, ale to čo sa mliekom rádoby nazýva aj vo Švedsku nie je zdravé, ale predáva sa mlieko spolu s D vitamínom, a teraz - čo - nie je dobré,
+4 # TNT1973 2014-11-15 17:13
Cituji Michal13:
To čo je za argument že mačka a pes pijú mlieko tak je to pre ne prirodzené. Mláďatá pijú mlieko svojej mamy a potom prejdu na tuhú stravu. To že im majiteľ naleje mlieko do misky je druhá vec. Moj pes zožerie aj špagety a to neznamená že je to pre neho prirodzená strava. Čokoláda je pre psov jedovatá a keby mu ju dám tak ju s radosťou zožerie.
Keď existujú v prírode komáre a kliešte, ktoré pijú krv, rybičky, ktoré žerú odumretú kožu tak mi nehovorte že by sa nevyvinul druh okrem človeka, ktorý dokáže získať mlieko od iného druhú ak by mu to prospievalo.

a predsa sa taky druh okrem cloveka najde.su to mravce.tie si chovaju vlastne vošky,po česky tušim mšice.dokazu si vošky priniest na strom v blizkosti mraveniska a pravidelne si doja z vošiek mlieko
-1 # Papírek 2014-11-15 17:27
Ano, ale jde o parazitování a těm mšicím se to určitě nelíbí. Jenže pro ně je to přiřozené a na rozdíl od nás nemají morálku. Jaký morální člověk by vzal matce dítě hned po porodu?
+3 # Vlado 2014-11-16 12:43
"Papírek", netrepte dookola nezmysly!!!!!!!!
Všetkým tu besedujúcim dokazujete, že nemáte základné vedomosti z prírodopisu.
Nie z prírodných vied, z p r í r o d o p i s u, ktorý sa vyučuje na základnej škole!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alebo ste už celkom zmagorený tým Vašim vedeckým a empatickým, ako píšete "Vegánstvom" ???
0 # Papírek 2014-11-16 15:08
zapomněl si napsat argument Vlado
+1 # Vlado 2014-11-16 16:49
"Papírek" argument je vo Vašom príspevku o voškách.
Chytte do ruky učebnicu prírodopisu zo základnej školy a prečítajte si niečo o symbióze!!!!!!! !!!!
+6 # Gory 2014-11-15 17:31
Sem patří stařičký vtip :
Ve vlaku dvě československé maminky,
jedna říká,
"Máte pěkné silné miminko, to jste si pořídila na soudružské výměně v Angole, že je tmavší?"
Druhá:
"Né, neměla jsem mateřské mléko, tak dostával kakao, prý je pro něj naprosto to nejlepší"
A ta první zapřemýšlí,
"Tak mně doktor říkal, abych mu dávala kravské mléko, jak to tak vidím, tak z něj asi bude pěkný vůl."
+4 # Čen 2014-11-15 17:39
Je mi šedesát pět a na mléce jsem vyrostla, bylo součástí mého jídelníčku od útlého dětství. Moje rodina v dětství nakupovala denně tři litry mléka a denně se ty tři litry spotřobovaly, v létě navíc zkyslé, v letním horku to byla ta největší dobrota. Když jsme onemocněli a kašlali, matka nám dávala horké mléko s medem a kupodivu jsme se uzdravili. Zaplať pánbůh, že v té době nkdo o tom, zda pít či nepít mléko, nediskutoval. Když jsem byla těhotná, dokázala jsem vypít najednou celý litr mléka. Jak jsem psala, je mi šedesát pět, u lékaře jsem nebyla už hodně dlouho, žádné prášky neberu a v životě jsem jedinkrát neutrpěla zlomeninu.
+5 # TNT1973 2014-11-15 18:07
Cituji Papírek:
Ano, ale jde o parazitování a těm mšicím se to určitě nelíbí. Jenže pro ně je to přiřozené a na rozdíl od nás nemají morálku. Jaký morální člověk by vzal matce dítě hned po porodu?

papirek chcel si vediet este o nejakom zivocichovi ktory doji a pije mlieko,napisal ti jeho jeho meno tak si svoju otazku preformuloval zasa inak.ale fajn,odpoviem aj na toto.
krava je zdomacnene a na dojenie mlieka zuslachtene zviera.zo svojim divokym predkom nema absolutne nic spolocne,nikto tu netvrdil ze velkochovy dobytka su humanne a ze sa kravam pači odoberanie teliat.
ale volame sa clovek mysliaci nie nadarmo.volame sa tak preto,lebo vieme rozmyslat na rozdiel od zvierat.a preto pijeme uz tisidrocia napriklad mlieko,pretoze ho vieme od zvierat ziskat aby sme si ulahcili zivot a preto sa napriklad obliekame aby nam nebola zima,preto sme vymysleli pismo.....
alebo potom majme moralku ako ju ty ponimaš a jedzme korienky,alebo surove maso,behajme nahy.....ved aj zvierata to tak robia!
este k tomu mlieku,ak je priamo od kravy tak je zdrave,to v obchodoch je ozaj iba biela voda ktora ostane po odstredeni smotany atd. navyse s pridavkom umeleho vapnika a inych umelych vitaminov.v slovenskej TV beži zrovna reklama na take mlieko.v 70tych a 80tych rokoch zasa vedci tvrdili ze je skodliva bravcova mast.dnes uz priznavaju ze mast je zdrava a ta studia o nezdravosti bola vytvorena preto,lebo v tej dobe bola velka migracia populacie s dedin do miest,tym padom ludia menej chovali prasce a vtedajsi potravinarsky priemysel nestihal produkovat dostatok masti.tak produkoval oleje o ktorych dnes vedci tvrdia ze su skodlive!
takze moj nazor na zaver:mlieko je prirodna potrava a tym padom je zdrava ako vsetko prirodne a konzumovatelne. ale samozrejme vsetkeho s mierou.netreba žrat denno-denne maso ani pit denne hektolitre mlieka.vyvazena domaca strava a dostatok pohybu na vlastnej zahrade na cerstvom dedinskom vzduchu pri pestovani vlastnych plodin a chovani domacich zvierat je najlepsi sposob ako si uchovat zdravie
+4 # Andrej999 2014-11-15 19:28
Taketo nové štúdie od zmanipulovanych svedov, dajte to spravit do ruska a vysledok bude hned ze mlieko je dobre, lebo aj je...a alergici prevakcinovany maju smolu no... mali odmietnut vakciny a potom by im aj mlieko bolo na úžitok...
+4 # .lak 2014-11-15 20:19
Nedávno jsem zaslechl jak v nějaké zoo hořekují co mají úmrtí z lidských travin. Je to logické když mouka je ošetřená proti hlodavcům a člověk vydrží víc jak myš. A děti ty vydrží celé série vyvolávaných encefalitid zánětů mozku hliníkem a rtutí aby byli poslušné idiotů jak v koncentráku taky tam s tím začli a po úspěších dělají koncentrák komplet a většina si s tím mlaská. Zvěř má smůlu a zoo taky i když nabízejí automaty s nelidskou stravou a zdravou.
+6 # alfik 2014-11-15 20:02
ono mlieko vie aj trosku detoxikovat myslim.
+5 # Gory 2014-11-15 22:19
Kyselé určitě, co si dáte na popáleninu, tvaroh nebo kyšku? Je to jedno, stejně vysávají horkost i jedy z popáleniny
+2 # Respire 2014-11-15 20:20
každý ví že kočky musí vodu max mlíko ze svojí matky .... když dáváte kočce mléko tak hned potom co vám rozstřelí pěknou sračku po celé zdi tak vám dojde ...že voda je lepší volba jak mléko ... a myslím ... že kdyby jsme pili mlíko přímo z kravího vemena tak by nám bylo 100x lépe než když pijeme to ,, luxusní mléko'' z našich milovaných velkoobchodů :)
+1 # mi88ki 2014-11-16 11:28
To není pravda. Kočka se někdy po mléku po...., ale nejspíš záleží jak se jí to zkombinuje v žaludku. Stejně jako u člověka, když si dáš kyselý rybičky, k tomu nějaké zelíčko a zapiješ mléčkem tak bude pro tebe každý záchod příliš daleko ....
+3 # Gory 2014-11-16 11:58
..a kde se dělá kombinace, kterou pozře ..v hlavince
+5 # Karel Kahovec 2014-11-15 20:38
V sudé roky studie říkají, že mléjko prospěšné není, v liché, že je. Normálni lidi na to dlabou a pijí nebo nepijí mléko podle chuti.
+1 # Rowerton 2014-11-16 23:55
A tak je to se vším!
+3 # Radhika 2014-11-15 21:00
Je mléko pro každého?


V padesátých letech začaly organizace mezinárodní pomoci na celém světě rozdávat milióny tun přebytečného mléka. Dostaly množství stížností, že lidé, kteří toto mléko pili, trpěli křečemi, těžkou plynatostí a průjmy.

Spory kolem této věci se dostaly na pořad dne v roce 1965, kdy lékařský výzkumný tým z Johns Hopkins Medical School zjistil, že mnozí lidé, kteří prodělávají potíže po vypití mléka, nejsou schopni strávit laktózu (cukr, který je obsažen v mléce).

Velké molekuly složeného cukru nemohou projít skrze stěnu tenkého střeva, dokud nejsou rozloženy na jednoduché cukry. Tuto přeměnu provádí enzym zvaný laktáza.

Laktáza se obvykle vyskytuje u všech mladých savců, avšak mnozí z nich během stárnutí ztrácejí schopnost vytvářet tuto laktázu. Z těchto závěrů pochází názor, že mléko je určeno pouze pro mláďata savců, ale pro dospělé již ne.

Výzkumníci podpořili své argumenty poukázáním na to, že pro mnoho dospělých lidí je velmi obtížné strávit sklenici studeného mléka. Všimli si také toho, že obyvatelé severní Evropy jsou netolerantní vůči laktóze jen minimálně. Někteří antropologové z toho všeho vyvodili, že světlá pokožka a pití mléka jde dohromady, a že chtít po lidech s jiným než severoevropským genetickým původem, aby pili mléko, je nesmysl.

Jak to však vysvětluje skutečnost, že afričtí pastevci krav z kmene Masájů a lidé v Indii pijí mléko po celá tisíciletí? Vysvětlení se částečně nachází ve způsobu, jakým se mléko konzumuje.

Masájové pijí mléko teplé a čerstvé přímo od krávy. Vážený tradiční indický spis Ájur Véda vysvětluje, jakým způsobem dodává teplé mléko přímo od krávy sílu a ve skutečnosti trávení podporuje, zatímco studené mléko způsobuje revmatismus a artritidu, a jak zjistili výzkumníci z John Hopkins, i toxickou plynatost.

Je zajímavé si povšimnout, že nesnášenlivost laktózy je v Indii prakticky neznámá. Naprosto jistě je to díky tomu, že Indové mléko vždy nejprve uvaří, a pak je pijí velmi horké. Vždycky ho také osladí. Převaření mléka rozloží protein, což usnadní trávení. Na západě se mléko pasterizuje, ale nevaří. Také bývá homogenizováno a lidé je pijí studené.

V Indii se do mléka obvykle přidává šafrán, kardamom, a další aromatická koření. Jednak mléko získává lahodnou chuť a snižuje také následnou tvorbu hlenů. Horké mléko též zklidňuje nervy. Z tohoto důvodu je horké mléko tolik rozšířené v mnoha kulturách jako uklidňující prostředek před spaním.

Podle ájurvédy hustý smetanový škraloup na mléce navíc podporuje sílu a mužnost, zmírňuje zatrpklost a zklidňuje žluč a nadýmání.

harekrsna.cz/.../...
0 # Vesna_ 2014-11-17 09:16
Konečne na záver diskusie rozumná reč.
Mlieko je kontraverzná potravina a treba s ňou vedieť správne zachádzať. V nedávnej dobe došlo u nás k strate kontinuity s osvedčenými zvykmi našich predkov čo sa spracovania a konzumácie mlieka týka. Kto má šťastie a nájde niekde na povale starú kuchársku knihu zo začiatku minulého storočia alebo ešte staršiu, prípadne starý zažltnutý zošit s receptami starej mamy, tam sa dočíta, že mlieko sa používalo úplne inak ako dnes. Aj mlieko samotné bola úplne iná surovina ako dnes. A preto, nedá sa povedať, že bolo mlieko prospešné ale tiež nebolo určite škodné. Čo sa o dnešnom kupovanom "mlieku" nedá povedať.
0 # Macher 2014-11-16 06:42
Takéto správy ohľadne všetkých potravín (dosť často sa to týka aj vajec - raz sú dobré, raz zlé) sa odvíjajú od trhu - keď je nepriznivá situácia na trhu (cena, množstvo, produkcia, atď...), tak napíšú, že nepite alebo nejedzte lebo bla bla bla. Keď je priaznivá situácia na trhu, tak napíšu jedzte, pite lebo bla bla bla. Obyčajná manipulácia s ľudmi kvôli ziskom - nič viac, nič menej.
+2 # blk 2014-11-16 07:35
Ahojte , nieje kefír ako kefír. ,hlavne nie ten z vyrobený priemyselne, ktorý obsahuje tak dve kultúry probacteriií. Už hodne dlho používam tibetskú hubu na fermentovanie mlieka, je to komplexný "organizmus" ktorý rozkladá laktózu a uchováva mlieko aby nezhnilo , používajú ho v tiebete a kazaškej oblasti ,od tiaľ pochádza. Tento kefir má úžasnú chuť. Viac o Tibetskej hube je na link: www.mojezdravie.sk/.../
+3 # aha 2014-11-16 08:34
kde sa dá kúpiť krava ktorá dojí trvanlivé mlieko?
+2 # Ondra__ 2014-11-16 09:49
Kdo by si měl zájem trochu počíst: mercola.com/.../no-milk.htm

Není mléko, jako mléko ...
+2 # Killing Joke 2014-11-16 19:31
ja zrat margarin kvuli tomu nebudu
+2 # Gory 2014-11-16 20:07
To byste to narovnal, margarin
0 # stalker 2014-11-16 19:34
naco mlieko ludia :) kravske je pre male kravicky, slonie je pre mladata slonov, ludske je pre kojencov, pripad uzavrety :)

vsetci ludia maju nulovu potrebu pre kravske mlieko tak ako aj pre to slonie, zirafie, medvedie...tak ho prosim nechajme tym kravickam :)
+1 # CZEKing 2014-11-16 21:44
BS, ale co taky čekat, že.
chriskresser.com/.../
0 # dmnc 2016-02-05 12:30
Nechci zpochybňovat studii, kterou jsem nečetl a číst ji nebudu, protože je příliš dlouhá, ovšem domnívám se, že každá dekáda přinese jiné závěry, z jiné studie jinou metodou (třeba i při vyplňování formuláře pro ČSÚ)... Jsem ve věku 30-40 let, za svůj život jsem neměl jedinou zlomeninu, několikrát denně snídám 500g jogurtu (opravdu živé kultury, určitě znáte ten český jogurt, co není holandský, ale jmenuje se tak) a mléko piji od mala ve velkém množství. Neobávám se, že má budoucí smrt bude z přemíry galaktózy, z mléčného cukru.

Top of Page

Copyright 2017 © AC24, s.r.o. | Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu. | Nezávislé zpravodajství z celého světa aneb Co se jinde nedozvíte |
Máte dotaz? Chcete inzerovat na AC24? Neváhejte nás kontaktovat formou emailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Provozovatelem serveru AC24.cz je AC24 s.r.o., se sídlem Jaurisova 515/4, Michle, 140 00 Praha 4, IČ: 02988186, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 226266. | O projektu | Tiráž | Napsali o nás | Podpořte nás