Některé Západní státy a Kyjev spěchaly s hledáním ruské účasti na havárii MH17, aniž by měly jakékoliv důkazy k podpoře jejich tvrzení, řekl RT ruský náměstek ministra obrany. Vybídl Ukrajinu, aby zodpověděla 10 otázek, jimiž by předvedla svou upřímnou snahu o nestranné vyšetření. Ruský náměstek ministra obrany Anatolij Antonov při rozhoru s RT kritizoval Západní země za zkratovité závěry jen „24 hodin po havárii,“ i když k nim neexistují žádné důkazy.


„Pokouší se celému světu předvést, že to my za tu havárii můžeme. Je hrozně divné, jak by moji kolegové ze Západních médií i bez jakýchkoliv důkazů rádi našli někoho, kdo za tu havárii může,“ řekl Antonov. „Připadá mi, jako by to bylo částí nějaké informační války zahájené proti Ruské federaci a jejím ozbrojeným silám.“

Místo zneužívání této nehody jako záminky k nepodloženému obviňování jedné strany by se mělo katastrofy na ukrajinském nebi využít jako možnosti k obnovení spolupráce na „zabránění takovýchto tragédií v budoucnu.“

„Co se týče mě, já bych se toho nechtěl chytat jako příležitosti k něčímu obviňování. Jen bych rád vznesl pár otázek svým kolegům v ukrajinských ozbrojených silách,“ řekl Antonov. „Doufám, že ty otázky zkusí zodpovědět, čímž nám vznikne dobrá příležitost, abychom si uvědomili, kde jsme, zda existuje nějaká možnost k obnovení spolupráce a k nalezení toho, kdo je opravdu za tuto tragédii odpovědný.“

„Odpovědi na tyto otázky by nám mohly pomoci využít jich jako příležitosti k zabránění takových tragédií do budoucna,“ řekl tento náměstek ministra obrany.

[quote align="center" color="#999999"]

DESET OTÁZEK PRO UKRAJINSKÉ ÚŘADY

1. Okamžitě po té tragédii z toho ukrajinské úřady obvinily síly sebeobrany. Na čem se tato obvinění zakládají?

2. Může Kyjev vysvětlit podrobnosti používání raketometů Buk v konfliktní zóně? A proč vlastně jsou tam tyto systémy nasazené, uvážíme-li, že síly sebeobrany nemají letadla?

3. Proč ukrajinské úřady nedělají nic ke zřízení mezinárodní komise? Kdy začne taková komise pracovat?

4. Budou Ukrajinské ozbrojené síly ochotny umožnit mezinárodním vyšetřovatelům prohlédnout si vybavení svých raket vzduch-vzduch a země-vzduch včetně těch používaných v raketometech SAM?

5. Dostane mezinárodní komise přístup k datům záznamu aktivit ze spolehlivých zdrojů včetně pohybů ukrajinských bojových letounů v den tragédie?

6. Proč ukrajinské řízení letového provozu letounu dovolilo, aby se let odchýlil od běžně trasy na sever do „zóny proti-teroristické operace“?

7. Proč nebyl vzdušný prostor nad válečnou zónou pro civilní lety uzavřen, zvláště když tato oblast nemá plné pokrytí radarovými navigačními systémy?

8. Jak může oficiální Kyjev okomentovat zprávy na sociálních médiích od údajného španělského leteckého dispečera, který pracuje na Ukrajině, že spolu s tím Boeingem 777 nad ukrajinským územím letěly dva ukrajinské vojenské letouny?

9. Proč už Ukrajinská bezpečnostní služba začala pracovat na záznamech komunikace mezi ukrajinskými řídícími letového provozu a posádkou Boeingu a se systémem úložiště dat z ukrajinských radarů, aniž by počkala na mezinárodní vyšetřovatele?

10. Jak se Ukrajina poučila z podobného incidentu v roce 2001, při němž se do Černého moře zřítil ruský Tu-154? I tehdy ukrajinské úřady popíraly jakoukoliv účast ze strany Ukrajinských ozbrojených sil, dokud vinu oficiálního Kyjeva nedoložily nezvratné důkazy.[/quote]

[quote align="center" color="#999999"]

  • Vážení a milí čtenáři, podpořte nás zakoupením předplatného nezávislého magazínu AC24 Vědomí
  • [/quote]

    Zdroj: rt.com