„Davy lidí? Nevidím nic. Jsem překvapený,“ řekl televizi FOX 2 pracovník maloobchodu Jeremy Pritchett. (Foto: Flickr)

„Normálně je to omotané kolem celé budovy. Dnes: nikdo.“

To je typická zpráva z terénu z oblastí po celé zemi. Nikdo, doslova téměř nikdo, nenakupuje o svátcích a tradiční páteční shon za akcemi a slevami se prostě nekonal. Finanční média se drbou na záhadách a zmateně svrašťují obočí.

Zajímavé je, že téměř všechna finanční média používají stejný výrok Maloobchodní federace o očekávání 8% nárůstu letošních svátečních tržeb. Zřejmě je třeba zachovat přetvářku. Mezitím mají zpravodajské štáby a kamery zoufalé problémy najít nějaké sváteční nákupy, které by mohly použít jako podklad pro tvrzení, že prodeje jsou silné.

„Podívejte se támhle. Tamhle někdo něco kupuje. Počkat, ne, to je jen zaměstnanec, který oprašuje prázdnou pokladnu.“ V určitém okamžiku by člověk musel věřit, že realita narazí hlavou do masového bludného předstírání. Možná to bude letošní prázdninová sezóna, možná ne.

Reuters – […] Podle Národní maloobchodní federace plánovalo od čtvrtečního svátku Díkůvzdání do nadcházejícího „kybernetického pondělí“ nakupovat asi 166 milionů lidí, což je téměř o 8 milionů více než loni. Kvůli občasnému dešti v některých částech země však bylo v obchodech na „černý pátek“ méně rušno než obvykle.

„Obvykle v tuto dobu máte problém najít parkovací místo. Letos jsem neměl problém sehnat parkovací místo,“ řekl Marshal Cohen, hlavní poradce pro průmysl společnosti NPD Group Inc.

„Je to hodně společenské nakupování, každý si chce pořídit jen to, co potřebuje. Neexistuje žádný pocit naléhavosti,“ dodal Cohen na základě svých kontrol obchodů v New Yorku, New Jersey, Marylandu a Virginii.

V obchodním centru American Dream v East Rutherfordu ve státě New Jersey nebyly před obchody žádné fronty. Zaměstnanec společnosti Toys ‚R‘ Us rozdával letáky se seznamem akcí na černý pátek „door buster“. (čtěte více)

Je téměř kafkovské sledovat, jak média nadále udržují ekonomické přetvářky, a přitom jim realita zcela zhroucené spotřební ekonomiky fyzicky hledí do tváře.

(Bloomberg) – Slabá aktivita v jednom sanfranciském obchodním centru (16:40) – V obchodním centru Stonestown v San Francisku bylo nakupujících málo. Obchody Target a Zara byly většinou prázdné a na Santu Clause v obchodním centru se nestála žádná fronta. Nejrušněji bylo v obchodech Uniqlo a Apple, ale ani tam nebylo plno.

[…]

V obchodním centru Stamford Town Center byly v pozdních ranních hodinách davy lidí řídké. Klenotnictví Kay, prázdné. Safavieh, prázdno. U pokladen Forever 21 čekalo jen pár lidí a v Barnes & Noble stálo ve frontě na nákup jen pár lidí.

[…]

U obchodu Target v chicagské North Side bylo parkoviště kolem deváté hodiny ranní místního času zaplněno sotva z poloviny. Nakupující při vstupu vítaly ozdoby za 3 dolary a zlevněné vánoční stromky a obchod působil klidně a relativně tiše.

[…]

Macy’s ve Stamfordu ve státě Connecticut byl čistý a spořádaný – možná až příliš čistý a spořádaný v den spojený s nákupním chaosem. Oddělení s nábytkem bylo téměř vylidněné, i když nakupujících, kteří si prohlíželi boty, bylo více.

Zdroj: theconservativetreehouse.com