Bojové letouny páté generace amerického vojenského letectva F-22 Raptor začaly opět létat nad Sýrií, uvádí portál Defence Blog. Portál upozornil na Tweet uživatele obretix, který okomentoval fotografii, na níž je zachycen letoun F-22 Raptor, jak mu je doplňováno za letu palivo. (Foto: Twitter)
„29. července 2019 tankovalo letadlo KC-135 stíhačku F-22 severovýchodně od syrského města Rakka,“ napsal uživatel.
Další uživatel si všiml a do komentáře napsal, že letoun má poškozený kryt vybavený stealth technologií v přídi před kokpitem.
V červenci se letoun s poškozeným krytem účastnil letecké výstavy EAA AirVenture ve městě Oshkosh ve Spojených státech. Právě zde se jej povedlo zachytit na vysoce kvalitním snímku.
KC-135 refueling F-22 northeast of Raqqa on 29 July 2019 https://t.co/WhbQY2Y4gI pic.twitter.com/8saxk44VLF
— Samir (@obretix) August 2, 2019
Ve stejném měsíci dorazily poprvé letouny amerického vojenského letectva F-22 Raptor na základnu Al Udeid v Kataru.
Dříve informoval Sputnik o tom, jaké výhody lze pozorovat u stíhacího letounu SU-57 oproti americkým strojům F-22 Raptor a F-35. Podle hlavního konstruktéra Vývojově-konstrukční kanceláře Suchoj, Michaila Strelce, spočívá síla nové ruské stíhačky především v její schopnosti zničit pozemní cíle.
Odborník také prohlásil, že stíhačky F-22 a F-35 nemohu ani zdaleka plnit tak rozsáhlý počet úkolů, jako ruská víceúčelová stíhačka páté generace Su-57. Ta je naopak schopná velice efektivně zničit vzdušné i pozemní cíle.
Strelec dodal, že kvalita letadla, pokud hovoříme o funkci „přepravce“, stoupá s vyšším zatížením letadla. Obdobně je tomu i u objemu a hmotnosti zbraní, jež jsou umístěny ve vnitřních částech. „Právě proto nemá Su-57 žádnou obdobu mezi letouny páté generace,“ řekl konstruktér.
U.S. Air Force releases F-22’s photos during aerial refueling mission above an ‘undisclosed location’ https://t.co/6LVbmXG8Us pic.twitter.com/R0NqIxj0jp
— Defence blog (@Defence\\\_blog) August 1, 2019
Při projektování amerického letounu F-22 byly objeveny nedostatky, o kterých se odborník také zmínil. Problém spočíval v tom, že letadlo F-22 mělo sloužit pouze pro umísťování raket vzduch-vzduch.
Tuto skutečnost si Američané uvědomili až příliš pozdě. Proto se poté rozhodli změnit konfigurační úseky na podobu vzduch-země, s touto změnou však nemohli umístit žádný větší náklad.