Na fóru leteckých zaměstnanců piloti prozradili, čemu se ve skutečnosti věnují v kabině letounu. Ukázalo se, že během dlouhých letů uzavírají riskantní sázky, píše The Daily Mail. (Foto: Depositphotos / Lightpoet)

Civilní letec z Idaha Jan Zumwalt sdělil, že by se některých z nich piloti neměli účastnit, protože jsou skutečně nebezpečné. Například, jak dlouho pilot dokáže nezapínat škrticí klapku při sestupu. Podle pravidel to musí dělat při přistání za účelem kontroly rychlosti, protože se odpor po otevření klapek zvyšuje. Nesplnění tohoto požadavku může způsobit katastrofu. Anebo další sázka, jak blízko k jistému bodu dokáže pilot přistát.

Existují také pikantnější hry. Například se piloti vsázejí, který jako první získá přízeň nové letušky.

Phil Seely tvrdí, že piloti často sledují cestující přes videokamery, které jsou instalování v obchodní třídě a také v luxusních pokojích.

Kapitán ve výslužbě Kit Baker zase prozradil, že během dlouhých letů prostě s kolegy zakryl čelní sklo, aby jim slunce nesvítilo do očí. Jiní piloti se přiznali, že nedokážou řídit stroj během turbulence. V těchto chvílích více sledují radary anebo mluví s piloty jiných letounů.

Někteří říkají, že usnuli během letu anebo že hráli s druhým pilotem šachy.

Zdroj:  dailymail.co.uk