Když se před několika lety „liberální a tolerantní“ levice poprvé rozhodla zrušit Zerohedge , učinila tak pomocí svých dvou oblíbených likvidačních strategií: deplatformingu (byli jsme odstraněni z Facebooku a Twitteru, což je rozsudek smrti pro většinu webových stránek, jejichž návštěvnost závisí na mediálních velmocích, naštěstí mezi ně nepatříme) a demonetizace (přišli jsme o reklamy hostované Googlem, Amazonem a různými dalšími platformami a také nás vyřadil PayPal, což byl při zpětném pohledu šťastný výsledek). Navzdory tomuto plnému úsilí levice nás umlčet jsme nějak přežili – z velké části díky našim čtenářům, kteří se přihlásili k odběru naší prémiové nabídky.

Rychle se přesuňme do dnešní doby, kdy je nyní na řadě nejbohatší muž světa, aby prošel stejným dramatem.

Jako přesnou kopii toho, co se stalo nám, si probuzené, politicky korektní americké korporace berou na mušku Twitter v naději, že ho vyhladoví po penězích, bez ohledu na to, že jeho návštěvnost je řádově vyšší než u takových socialisty podporovaných, bezduše nudných propagandistických webů a televizních kanálů, jako jsou MSNBC, CNN, Vox, The Atlantic a všechno ostatní, co zoufale spoléhá na implicitní dotace od inzerentů, aby přežilo. Podle WSJ patří potravinářský gigant General Mills, výrobce Oreo Mondelez, pandemický spekulant Pfizer a Audi od Volkswagenu na rostoucí seznam značek, které „dočasně“ pozastavily svou reklamu na Twitteru v důsledku převzetí společnosti Elonem Muskem. Minulý týden pozastavila své výdaje na této sociální mediální platformě společnost General Motors.

Kelsey Roemhildtová, mluvčí společnosti General Mills, mezi jejíž značky patří Cheerios, Bisquick a Häagen-Dazs, potvrdila, že společnost pozastavila reklamu na Twitteru. „Jako vždy budeme tento nový směr nadále sledovat a vyhodnocovat naše marketingové výdaje,“ uvedla.

Někteří inzerenti se obávají, že by pan Musk mohl omezit moderování obsahu, což by podle nich vedlo k nárůstu nevhodného obsahu na platformě, což by mělo Elonu Muskovi odpovědět na otázku, čemu dávají inzerenti přednost: svobodě slova, nebo politické korektnosti.

Jiní inzerenti dočasně zastavují své reklamy kvůli nejistotě ve společnosti, protože vrcholní manažeři odcházejí a pan Musk zvažuje řadu změn, uvedli někteří z nich.

A pro případ, že by to stále nebylo jasné, dokud se hrstce uřvaných ultralevicových harpyjí, jako je tento šílenec, podaří zastínit všechny ostatní, bude to vždy svoboda slova, kdo prohraje, i když to znamená, že inzerenti uvíznou s prodejem svého zboží na místech jako MSNBC a CNN, kde má většina publika nulový disponibilní příjem, protože je zcela závislá na vládních almužnách.

Několik zadavatelů reklamy tvrdí, že očekávají, že počet značek pozastavujících reklamu na Twitteru poroste. Říkají, že platforma není pro mnoho inzerentů považována za povinný nákup, protože mnohem větší rozpočty jdou do technologických gigantů, jako jsou Google a Meta Platforms, a pozastavení dává smysl během hrbolatého přechodu pod Muskem.

Kromě toho jsou mnozí manažeři na Madison Avenue znepokojeni náhlými odchody vedoucích pracovníků z reklamních prodejních a marketingových oddělení Twitteru. Mezi těmi, kdo odešli, jsou například ředitelka pro zákazníky Sarah Personetteová, ředitelka marketingu Leslie Berlandová a Jean-Philippe Maheu, viceprezident Twitteru pro globální klientská řešení. Tito vedoucí pracovníci podle deníku „pomáhali ujišťovat inzerenty, že jejich reklamní dolary jsou na Twitteru vynakládány rozumně a vhodně“. Předpokládáme, že to znamená, že probuzené reklamní agentury byly ujištěny, že jejich reklamy budou moci zobrazovat pouze liberálové.

Musk se snažil veřejně i soukromě ujistit inzerenty, že platforma zůstane pro značky bezpečným místem. Od chvíle, kdy minulý týden na Twitteru napsal, že se Twitter „nemůže stát pekelnou krajinou volného pohybu“, se miliardář zúčastnil několika schůzek a videohovorů s některými z největších světových reklamních společností a špičkových inzerentů, uvedli reklamní manažeři.

Ve středu se Musk podle lidí obeznámených se schůzkou zúčastnil videohovoru s největší světovou reklamní společností WPP PLC a některými jejími klienty, jako jsou Coca-Cola, Unilever PLC a Google. Během schůzky Musk podle těchto lidí zdůraznil, že Twitter bude bezpečným místem pro značky, a slíbil, že platformu zbaví botů a přidá nástroje pro správu komunity.

Ve středu se Musk zúčastnil videohovoru s největší světovou reklamní společností WPP PLC a některými jejími klienty, jako jsou Coca-Cola, Unilever PLC a Google.Podle lidí obeznámených s průběhem schůzky se Musk zúčastnil videohovoru. Během schůzky Musk podle těchto lidí zdůraznil, že Twitter bude bezpečným místem pro značky, a slíbil, že platformu zbaví botů a přidá nástroje pro správu komunity.

Hovořil také o tom, jak se snaží segmentovat obsah na Twitteru, aby si uživatelé mohli přizpůsobit to, co se jim zobrazuje ve feedech. To by lidem umožnilo mít na platformě ekvivalent verze s označením PG, řekl Musk, a inzerentům by dalo možnost vybrat si, který obsah má být nablízku.

Nějak pochybujeme, že tento přístup bude úspěšný. Místo toho by Musk – a další myšlenkoví vůdci – měli ukázat rozdíly v disponibilních příjmech mezi těmi, kdo navštěvují konzervativní média, a těmi, která jsou magnetem pro liberály. Něco nám říká, že inzerenti budou velmi překvapeni, kdo má větší kupní sílu. Protože když si odmyslíte signalizaci ctnosti a PC kecy, nakonec má reklama oslovit nejbohatší, nejochotnější kupovat segment společnosti. Skutečnost, že se toto ztratilo, možná vysvětluje neutěšený stav dnešních společností zaměřených na spotřebitele v USA.

Co se týče Twitteru, paradoxně méně reklam jen zpříjemní uživatelský zážitek. Pro Muska to bude také znamenat, že web bude generovat mnohem menší peněžní tok, což znamená, že buď bude muset sáhnout hluboko do kapsy, aby ho udržel financovaný, nebo bude muset začít vybírat poplatky za přístup od všech, nejen od modráků. Zda je to schůdné, se teprve uvidí.

Zdroj: wsj.com