Nový srovnávací test aut na obrázku ukazuje, že elektrickým autům se v zimě ohromně snižuje dojezd. V mrazivých teplotách čtyřem z pěti testovaných kandidátů klesly dojezdy pod 70 kilometrů a u Renaulta Zoe to bylo pod 60 kilometrů. (Foto: Wikimedia)


Jen Tesla Model S byl kvůli své ohromné baterii i v zimních teplotách schopen dojet přes 200 kilometrů, ale toto luxusní auto je v cenové třídě, kterou si většina řidičů prostě dovolit nemůže (k mání je za nejméně 78 000 eur – 2 000 000 Kč). V chladném počasí může výkon klesnout o 50 procent. 

Electricity In Cold Weather Tesla Inc Electric Vehicle

Výsledek nepřekvapuje. Baterie mají v zimě menší účinnost kvůli chemickým vlastnostem. Toto zjištění se ale, jak to vypadá, ještě nedostal k plánovačům pokrokové dopravy a energetických výstupů.

Testy provedené německou nezávislou testovací organizací Dekra rovněž předvedly, že ztráty energie baterií mohou při mínus pěti stupních dosáhnout až 50 procent.

Takové výsledky testů pro Auto-Bild jsou ovšem prostě katastrofální pro ty politiky, co pořád občanům zkouší namluvit, že je možné přejít ze soukromé dopravy na vozidla na baterky.

Pravdou ovšem je, že elektrická auta byla prozatím tak trochu použitelná jako městská pojíždítka pro prachaté lidi, kteří si mohou dovolit mít ve své garáži jak řádné klasické auto se spalovacím motorem, tak navíc auto na baterky.

A to určitě není moc k životnímu prostředí přívětivé, protože dvojí motorizace spotřebovává peníze, parkovací prostory a zdroje. Když je zima, je dojet do vedlejšího okresu problém  

Snow Nissan Leaf Car

Tento nový výsledek testů dokazuje, že se elektrická auta vůbec nehodí pro cesty na dovolenou, na dlouhé trasy a pro dojíždějící, ale s určitými modely je v zimě už problém zvládnout i obyčejnou cestu do vedlejšího kraje.

Každému, kdo tudíž přemýšlí nad tím, jak jsou e-auta mizerným zdrojem a jak mají hroznou bilanci CO2, když se jeho produkce vezme v úvahu, by tedy mělo také dojít, jaké vzdušné zámky teď ti pokrokoví politici budují.

Možná by automobilový průmysl a politikáři měli v první řadě dbát na to, aby kalkulace byly korektní fyzikálně a chemicky, místo aby jednali politicky korektně.

Zdroj:  disclose.tv