Švédský výrobce spotřebičů Electrolux AB oznámil program snižování nákladů poté, co ohlásil pokles poptávky po svých domácích spotřebičích v Evropě a USA. (Foto: Flickr)

Druhý největší světový výrobce domácích spotřebičů po společnosti Whirlpool uvedl, že „poptávka po hlavních spotřebičích na trhu v Evropě a USA ve třetím čtvrtletí zatím podle odhadů klesala výrazně rychlejším tempem než ve druhém čtvrtletí, a to v důsledku dopadu vysoké inflace na nákupy zboží dlouhodobé spotřeby a nízké důvěry spotřebitelů.“

Poznamenala: „Vysoká úroveň zásob maloobchodních prodejců zesílila dopad zpomalení spotřebitelské poptávky.“

Nezapomeňte, že v maloobchodech je obrovský přebytek zásob spotřebního zboží.

Společnost Electrolux varovala, že kombinace váznoucích dodavatelských řetězců dostala společnost pod tlak a očekává se, že ve třetím čtvrtletí vykáže ještě výraznější provozní ztrátu.

„V kombinaci s nerovnováhou dodavatelského řetězce, která má za následek značnou neefektivitu výroby a zvýšené náklady, se očekává, že zisk skupiny ve třetím čtvrtletí výrazně poklesne ve srovnání s druhým čtvrtletím roku 2022, a to i bez započtení jednorázových nákladů na odchod z ruského trhu. K tomu přispěla především Evropa a Severní Amerika. Očekává se, že obchodní oblast Severní Amerika vykáže ve třetím čtvrtletí provozní ztrátu převyšující ztrátu ve druhém čtvrtletí.“

Slábnoucí spotřebitelská poptávka, hromadění zásob u maloobchodníků a rostoucí ztráty švédské společnosti přiměly její představenstvo „zahájit program snižování nákladů v rámci celé skupiny, který se týká jak variabilních, tak strukturálních nákladů“. Společnost Electrolux vysvětlila více informací o snižování nákladů:

„Program, který začíná okamžitě, se zaměří na snížení variabilních nákladů, přičemž zvláštní pozornost bude věnována odstranění neefektivních nákladů v našem dodavatelském řetězci a výrobě. Snižování strukturálních nákladů bude probíhat především v Evropě a Severní Americe a bude zahrnovat prioritizaci a opatření na zvýšení efektivity s využitím nedávných organizačních změn, které vstoupily v platnost 1. července. Opatření zahrnují zvýšení produktivity v provozu a také optimalizaci portfolia výzkumu a vývoje, administrativy, prodeje a marketingových aktivit.“

Kyselý výhled společnosti Electrolux nejprve poslal akcie o 7 % níže, ale od té doby většinu ztrát v závěru evropské seance uhradily.

Generální ředitel společnosti Electrolux Jonas Samuelson uvedl, že se očekává, že důvěra spotřebitelů v Evropě zůstane snížená, a dodal: „Myslím, že lidé budou držet své peněženky poměrně pevně.“ Totéž pravděpodobně platí i v USA – spotřebitelé ustoupili od nákupu zboží dlouhodobé spotřeby a zaměřili se na nákup základních produktů, protože nejvyšší inflace za poslední desetiletí způsobila, že růst mezd je již více než rok hluboce záporný. Domácnosti na obou stranách Atlantiku se potýkají s problémy.

Zdroj: zerohedge.com