Organizace Společnost pro obranu svobody projevu varovala před novou vlnou velkého omezování svobody projevu. Tentokrát se obrovská IT společnost chystá zaměřit na lidi kritizující dogmata globálního oteplování a změn klimatu. (Foto: Flickr)

Google publikoval na svém blogu nové informace týkající se reklamy. Podle slov společnosti nebude možné monetizovat videa na YouTubu a budou zakázané reklamy zpochybňující dogmata o údajných změnách klimatu a globálním oteplování.

„V posledních letech jsme od stále většího počtu našich vydavatelských a reklamních partnerů slýchali znepokojené reakce ohledně reklam, které propagují nepřesná tvrzení o změnách klimatu. Zadavatelé reklamy jednoduše nechtějí, aby se jejich reklamy ocitly vedle takového obsahu. A vydavatelé a tvůrci nechtějí, aby reklamy propagující taková tvrzení figurovaly na jejich stránkách nebo v jejich videích,“ napsala společnost Google.

„Proto dnes ohlašujeme novou monetizační politiku pro zadavatele Google reklamy, publicisty a YouTube tvůrce, zakážeme reklamu a monetizaci obsahů, které odporují široké shodě vědců o existenci a příčinách klimatických změn,“ dodává americká společnost.

Google na svých platformách proto už nedovolí obsahy, jež globální oteplování označují za fámu, nepodloženou teorii či konspiraci, nebo popírají souvislost mezi změnami klimatu a emisemi skleníkových plynů, nebo odmítají souvislost mezi lidskou aktivitou a změnami klimatu.

„Bezprecedentního omezování svobody“

Záměrů Googlu si na svých sociálních sítích všimla Společnost pro obranu svobody projevu. Ta činnost Googlu označila za „prolomení další hranice“ vedoucí k „bezprecedentního omezování svobody projevu umlčením jedné strany“.

„Nové formy cenzury ze strany BigTech tak prolomily další hranici. Je to poprvé, kdy IT korporace zakazuje na svých platformách pochybovat a vést vědecké polemiky o tématu souvisejícím s energetickou krizí, která bude v nejbližších týdnech citlivým politickým tématem. Jsme svědky bezprecedentního omezování svobody projevu umlčením jedné strany veřejné diskuse pod záminkou nezpochybnitelných dogmat,” napsala společnost na svém Facebooku.

Zdroj: snews.com