Vědci z Institutu aplikované fyziky Ruské akademie věd navrhují získávat antihmotu tím, že srazí super výkonný svazek laserového záření s listem staniolu, čímž se fakticky přemění světlo na hmotu, uvádí se v článku, který byl publikován v časopisu „Physics of Plasmas“. „Teorie kvantové elektrodynamiky předpovídá, že silné elektrické pole, obrazně řečeno, může „přivést k varu" vakuum, které, jak víme, je naplněno virtuálními částicemi, včetně elektron-pozitronových párů.

Elektrické pole může „vytáhnout" tyto částice z jejich virtuálního stavu, ve kterém je nemůžeme vidět, a umístit je do skutečného a hmatatelného viditelného světa"- řekl Igor Kostjukov z Ústavu aplikované fyziky v Nižním Novgorodu.

Kostjukov a jeho kolega Jevgenij Neruš, zjistili, že světlo může být přeměněno na hmotu a také na antihmotu, když zkoumali to, co se děje se slabým listem staniolu, když na něj namíříme super výkonné svazky laserového záření, jejichž síla převyšuje terawatty (10 až 24 stupňů W).

Jak říká Kostjukov, z počátku vědci očekávali, že kolize paprsku s listem kovu bude mít za následek velké množství gama záření a další vysoce energetické fotony, z nichž pouze některé by se měly přeměnit na elektron-pozitron.