Mluvíme o vrtění psem. Nenapadá mě, co jiného napsat k popisu toho, co je na videu, které uvidíte. Tu tzv. „realitu“ lze editovat v reálném čase. Je to matrix. V projektu spojily síly k dosažení pokroku Stanford, Institut Maxe Plancka pro informatiku a Universita z Erlangenu-Norimberku. Podle abstraktu tohoto projektu přes Stanford University:

Prezentujeme novátorských přístup k přenesení tváří monokulárních cílových video-sekvencí v reálném čase (např. videa na Youtube). Zdrojovou sekvencí je rovněž monokulární video-stream zachycený naživo levnou web-kamerou z prodeje. Našim cílem je animovat výrazy tváří na cílovém videu podle zdrojového herce a přetlumočit zmanipulované výstupní video do foto-realistického ztvárnění. Abychom toho dosáhli, tak jsme se nejdříve zabývali provázaným problémem podchycení obličejové identity z monokulárního videa podle nikoliv pevně daných svazků snímků vycházejících z modelu. Za běhu jsme pomocí zavedení hustého měření fotometrické konzistence odsledovali výrazy tváří jak na zdrojovém, tak tak v cílovém videu. Pře-ztvárnění výrazu je dosaženo rychlým a účinným transferem deformací mezi zdrojem a cílem. Vnitřek úst, který nejlépe sedí s výrazy přenesenými na cíle, se odchytí ze sekvence cíle a pokřiví tak, aby vytvořil přesně sedící tvar. Nakonec jsme přesvědčivě pře-tlumočili syntetizovaný obličej cíle na vrchol odpovídajícího video-streamu tak, aby hladce splynul s osvětlením v reálném světě. Svou metodu demonstrujeme v živém uspořádání, kdy jsou Youtube videa scénicky přetlumočena v reálném čase.

(Více informací o tomto projektu přes web Stanfordu zde.)