Světové ekonomické fórum (WEF) oznámilo, že přebírá klíčovou vedoucí roli v metaverzu, a představuje si svět, kde bude sloužit k „výchově“ studentů z domova, aby zastavili změnu klimatu.

Podobně jako zakladatel WEF Klaus Schwab říká, že „proniká do kabinetů“ národů celého světa, tak i WEF tvrdí, že metaverse musí proniknout do vzdělávacích systémů v globálním měřítku.

„Technologický pokrok pronikl do většiny odvětví a proměnil je po administrativní stránce nebo v oblasti poskytování služeb. Transformace však stále potřebuje další technologický pokrok, aby narušila vzdělávání. Pronikání těchto pokroků do vzdělávacích systémů se stává stále větší nutností,“ uvádí se v článku Světového ekonomického fóra.

Podle WEF je tato „infiltrace vzdělávacích systémů“ nezbytná pro splnění závazků pokryteckých globalistických vůdců, kteří loni na konferenci o změně klimatu COP26 létali soukromými tryskáči, týkajících se nulových čistých emisí uhlíku.

Konkrétně WEF tvrdí, že digitalizace vzdělávacího systému nějakým způsobem učiní vzdělávání dostupnějším – nic neříká levné jako výkonný notebook za 1 500 dolarů pro provoz VR a VR headset za 500 dolarů – a zároveň sníží uhlíkový dopad výroby učebních materiálů, jako jsou učebnice a tužky.

Tvrdí také, že virtuální realita „umožňuje studentům ponořit se do interaktivního zážitku, v němž si mohou na vlastní oči představit výsledky svého jednání. Ve spojení s metaverzemi mohou studenti a učitelé komunikovat a sdílet, zatímco jsou ponořeni do reality, a překonávat tak prostorová a časová omezení.

V neposlední řadě si mohou upevnit dříve získané znalosti a uplatnit dovednosti získané prostřednictvím běžného e-learningu,“ pokračuje WEF.

Pro ty, kdo neví, metaverze je mizerná napodobenina VRChatu a avatara z Nintenda Wii s několika dalšími funkcemi Facebooku, kterou vytvořil tým Marka Zuckerberga jako pokus rozšířit Facebook mimo oblast sociálních médií a sběru dat.

Zajímavé je, že WEF zřejmě věří, že VR nějak podporuje učení, zatímco každý, kdo má syna nebo mladšího bratra v pubertě s VR headsetem, vám řekne něco jiného.

WEF také připouští, že „VR poněkud omezuje lidskou interakci, pokud není vhodně monitorována a zaváděna s řízeným programem, a může způsobit izolaci mladších generací“.

V článku nazvaném „Nová iniciativa k vybudování spravedlivého, interoperabilního a bezpečného metaversa“ WEF oznámil svůj záměr spolupracovat na metaversu se společností Meta ve spolupráci s několika významnými hráči, včetně společností HTC Corporation, Microsoft, Sony Interactive Entertainment, Magic Leap, Inc, The Lego Group, CJ Corporation, Animoca Brands, Somnium Space a dokonce i Walmart Inc – který má shodou okolností senior viceprezidenta a hlavního poradce pro digitální občanství.

Vzhledem k tomu, že tak velcí hráči oznámili své zapojení do metaversa, může knoflíkářství brzy získat masivní tvář, což vede agenturu Bloomberg k předpovědi, že za pouhé dva roky bude mít trh hodnotu 800 miliard dolarů.

Bez ohledu na to, co si o VR myslíte a zda jde jen o výklenkovou herní platformu, nebo o něco většího, je jasné, jak ji chce Světové ekonomické fórum využít: k monitorování a kontrole vzdělávání po celém světě, čímž se ujme klíčové vedoucí role při formování myšlení budoucí dospělé populace.

Keean Bexte