Webový portál AC24.cz ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.

AC24.cz

AC24.czZ domovaNovela zakazuje svépomocnou instalaci FVE

Sociální sítě

Reklama

loading...

Novela zakazuje svépomocnou instalaci FVE

Jak parazité zákonem k zisku přišli?

Vzniklo, bylo schváleno, vetem prezidenta odmítnuto a znovu přehlasováno další, zákonem nařízené parazitování jedněch na druhých, včetně omezení osobních svobod a odpovědnosti občana pod výhrůžkou stotisícové pokuty.

Všimli jste si toho? Pokud ne, velmi zbystřete. Vzhledem k trvale rostoucím cenám elektrické energie a klesajícím cenám komponent, které umožňují člověku stát se stále snadněji energeticky nezávislým se tento problém týká i vás, pokud tedy nejste dostatečně finančně zajištěn a platby za elektřinu vás nijak netrápí.

Problém je v tom, že ti jedni ty druhé naprosto k ničemu nepotřebují a jelikož ti druzí jsou si toho setsakramensky dobře vědomi, přesvědčili vhodně upravenými argumenty (jak jinak než bezpečnost a ochrana občana před jím samotným) poslance, kteří ve své již tradiční nevědomosti, nezkušenosti a neodbornosti, či také prozíravosti a ziskuchtivosti toto parazitování posvětili zákonem.

Dne 20.9.2012 bylo přehlasováno veto prezidenta republiky a byla schválena novela zákona 406/2000 Sb.o hospodaření energií. Tato novela Vám zakazuje svépomocnou instalaci FVE na vaši vlastní střechu pod pokutou 100 000 Kč.

Tato novela Vám zakazuje svépomocnou instalaci zařízení využívajících energii z obnovitelných zdrojů, tedy i malé větrné, vodní i fotovoltaické elektrárny.

Byl bych ochoten přijmout fakt, kdy je toto omezení stanoveno pro zařízení připojené do veřejné distribuční sítě za účelem výkupu elektrické energie. Zde nesmí docházet k ohrožení veřejné sítě a zařízení musí splňovat přísná kritéria jednoduše kvůli tomu, aby jedno zařízení nezapříčinilo kolaps veřejné sítě, či jiné problémy. Každé takové zařízení připojené do distribuční sítě prochází už dnes před připojením revizí bez ohledu na to, kdo systém instaloval.

Novela však svým obsahem nestanovuje, jak velká a jaký typ zařízení musí instalovat takzvaná "osoba oprávněná provést instalaci zařízení využívajících obnovitelných zdrojů energie". Výčet zařízení, které smí instalovat pouze osoba oprávněná zahrnuje mezi jinými prostě a jednoduše i fotovoltaický panel. Taková zařízení se však nachází v miniaturní podobě i v solárních kalkulačkách, solárních dobíječkách mobilních telefonů a podobných zařízeních. Ve vhodném okamžiku tak zákon díky nejasnému výkladu může být zneužit na postih nevhodné osoby a udělení stotisícové pokuty i za tuhle solární kalkulačku. Není to snad zařízení využívající obnovitelné zdroje energie?

Jaké mohou být důvody pro schválení tohoto zákona?

a) ochrana občanů před úrazem elektrickým proudem

V instalacích týkajících se rodinných domů se pro ostrovní systémy, tedy ty nepřipojené do sítě, nepoužívá vysokých napětí ani extrémních proudů. Jednak by to nebylo k užitku a bylo by to dosti drahé, regulace vysokých proudů i napětí není až tak triviální záležitost, proto se solární regulátory (pro ostrovní systém nezbytnost) obvykle řeší pro bezpečné vstupní napětí maximálně do 150VDC, výstupní 12/24/48VDC a proudy kolem 60A ve špičce.

Baterie, které jsou potřebné pro provoz soukromých systémů nepřipojených do sítě by extrémně vysoké proudy těžko pojaly a větší množství baterií je opět neúměrně drahé vzhledem k tomu, že člověk, který si pořizuje takový systém si ho pořizuje kvůli úsporám a ne kvůli tomu, aby na něm utratil stejnou částku jako za stavbu rodinného domu.

b) zajištění příjmů pouze pro vybrané firmy, které se stanou osobami oprávněnými s povolením ministerstva

Tady narážíme na omezení osobní svobody a odpovědnosti občana, aniž by takový občan, který po nabytí účinnosti tohoto zákona (tedy k 1.1.2013), bude omezován státem, omezoval někoho jiného. Nejsem přesvědčen, že zákon může omezit svobodu člověka, aniž by tento omezoval svobodu někoho jiného, aniž by kohokoliv ohrožoval, či omezoval. V případě ostrovního solárního systému, tedy i malého pokusného, který slouží pro osobní výzkum, takový člověk nikoho neomezuje, společnost ani stát mu za nic není povinen platit. Omezuje pouze příjmy energetických a montážních společností, které jako obchodní společnosti mají za úkol generovat zisk a který se jim výhledově snižuje úměrně tomu, jak se zvyšuje možnost člověka být nezávislý.

Tento zisk je však do budoucna velmi narušen tím, že komponenty pro stavbu fotovoltaických systémů jsou v dnešní době řešeny jako levná, cenově dostupná a bezpečná zařízení (dle norem EU - jinak by tyto zařízení nebyly na trhu běžně dostupné) na úrovni stavebnice. Výkonný solární regulátor či výkonný měnič napětí je výkonově na úrovni například pračky, trouby, vysavače, vařiče, kteréžto zařízení pracuje s obdobně vysokými energetickými výkony, avšak na instalaci pračky, vařiče, vysavače, trouby osobu oprávněnou a placenou instalaci zatím nepotřebujeme.

Lobbisté kolem průmyslu vyrábějícího automatické pračky, či výkonné domácí spotřebiče zatím nezalobbovali dostatečně, aby bylo nutno novelou zařídit příjmy i těmto zájmovým skupinám. I to se však může stát, pokud občan bude nečinně přihlížet a všem těmto omezením se sklopenou hlavou přizpůsobovat.

Oproti tomu solární systém, kde se běžně pracuje s nízkým a bezpečným napětím 12V (stejné jako v dětském vláčku vašeho syna, nebo palubní síti vašeho vozidla), 24V (stejné jako v baterii vaší UPS), či 48V (POE - power over ethernet), se můžete svorek s takovým napětím bez obav dotknout bez jakékoliv újmy na zdraví. Jaký proud poteče lidským tělem při doteku svorek s tímto napětím si můžete snadno spočítat podle [Ohmova zákona].

Při běžném odporu lidského těla dospějete k proudům, které nejsou pro zdraví nijak zásadně nebezpečné. I přes tento fakt je dle novely zákona nezbytné, abyste za provedení instalace zaplatili pouze osobě oprávněné, kterou určí ministerstvo. Je zajímavé, že běžnou autobaterii může kdokoliv vyměnit, připojit či odpojit bez osoby oprávněné. Přitom je patrně záměrně zanedbán fakt, že startovací proudy, které běhají mezi baterií a startérem vašeho vozidla jsou běžně několikrát vyšší, než ty, které se pohybují v ostrovních fotovoltaických systémech. Je paradoxem, že pro manipulaci s plynovými bombami, které jsou schopny způsobit demolici domu (i sousedního), osoba oprávněná není zapotřebí.

Tento zákon je dalším omezením osobních svobod nás všech. Tímto tempem za chvíli nebudeme moci kupříkladu nainstalovat počítač bez osoby oprávněné, provozovat neschválený software (osoba oprávněná provést instalaci nebude moci neschválený software instalovat), vývoj počítačových programů a tvorbu internetových stránek bude opět moci dělat pouze osoba oprávněná (obrana proti kyberkriminalitě a ohrožení IT infrastruktury státu), mít sex bez povolení ministerstva (ochrana občanů před přenášením pohlavních chorob), jít do obchodu pro potraviny bez osoby oprávněné (ochrana zdraví občanů před nákupem otrávených nápojů či potravin).

Je si někdo jist, že po chválení tohoto zákona není možné schválit zákon o dani ze slunce i pro ostrovní systémy, které jsou vybudovány bez podpory, bez dotací, nepobírají zelený bonus, nijak neparazitují na společnosti, pouze pro svého majitele vyrábí elektřinu, kterou si sám spotřebuje a nikam do sítě ji neprodává? A co takhle zdanění vajec, které vám snáší vaše domácí slepice? A co takhle zdanění vzduchu, který dýcháte? Extrém? V tomhle státním systému, kdy je občan schopen ohnout hrb až na zem bez jakýchkoliv diskuzí a zaplatit stanovenou částku - nikoliv.

Ten, komu tohle omezení svobod nevadí a myslí si, že toto je demokracie, ten velmi hluboce spí a má patrně krásný sen. Po probuzení do reality zjistí krutou skutečnost, že se ocitl v těžké Orwellovské totalitě a že život na svobodě a ve vězení je jedno a totéž, neboť svobody se tak zůžily, že pobyt ve vězení je možná i lepší, než placení všech poplatků parazitům, výběrčím daní a nemožnost dělat prakticky nic na co by nebylo nutné povolení s kolkem za 2 000 Kč a uhrazení poplatku za vnucenou práci osoby oprávněné.

Lidé bděte a nenechte si líbit vše co schválí poslanec, kterému lze nakukat prakticky cokoliv. [Zeptejte se] svých zastupitelů za jakým účelem a z jakého důvodu tento zákon schvalovali, koho má od čeho ochránit, proč, a komu má být užitečný. Podívejte se kdo hlasoval pro přijetí zákona v [prvním] a [druhém] hlasování. Hlavně prosím tuto informaci co nejvíce sdílejte. Jde o budoucnost nás všech. Zachování principů svobody nejen v možnosti energetické nezávislosti, ale obecně libovolných občanských svobod. Nenechme si je vzít nikým!

Rozhovor s Filipem Procházkou, majitelem domu bez přípojky elektrické energie

Detaily zákona a diskuze majitelů malých ostrovních FVE

Vyjádření Petra Macha ze Strany Svobodných občanů k novele zákona

Komunitní server zaměřený na osvětu v oblasti energetické soběstačnosti bez podpory, dotací a bez výkupu elektrické energie

Pro psaní komentářů se musíte přihlásit. Nemáte účet? Zaregistrujte se.

Komentáře   

+21 # FUCK OFF 2012-10-23 15:08
Takhle se navlíkají postroje. To je princip demokracie - zvolit si ty, kteří vás připraví o svobodu a vy jim za to ještě tučně zaplatíte, zatleskáte a po smrti postavíte pomník, nebo po nich pojmenujete letiště.
+2 # PEpa 2013-04-20 12:42
Bohužel... Jenže otázkou je, jak demokracii nahradit a čím?
+3 # mudrc 2013-06-13 13:31
pseudodemokraci u treba nahradiť skutočnou demokraciou. napríklad tak že zákony budú schvalovať občania hlasovaním cez internet. a je to. všetko by sa malo hlasovať občanmi a bude to vyriešené. okamžite by sa veci zmenili. stačí k tomu asi 10000 vidlami ozbrojených protestantov, ktorý si prevalcujú cestu na úrad vlády a prevezmú kontrolu nad štátom podporených niečim podobným v každom meste a pochodom na mestský úrad a prevzatím kontroly.
+4 # fakit 2012-10-23 17:41
Vidíte jak jste zas tupě naletěli na ty jejich mediální hry proti "fotovoltaice a větrníkům" a uvěřili jste, že přibytím těchto zdrojů je pak logické zdražování. Můžete si dát po čuni.
+7 # Jarka 2012-10-23 18:29
Všechno spěje k tomu,že si za chvíli bez odborného dozoru nebudeme moci ani utřít zadek! Mají to moc pěkně vymyšlený.Jak z občanů vytáhnout co nejvíc peněz do toho jejich nefunkčního systému postaveném na zastrašování a pokutách.Hlavně ať se pěkně bojí.Našim zákonodárcům jde nejlépe vymyslet něco proti lidem.Ne pro lidi.
+2 # FUCK OFF 2012-10-23 18:40
Jarko, já jsem tu recenzi o filmu Oni žijí nepřekládal jen tak pro nic za nic. Je dlouhodobou reflexí toho, jak jsme řízeni a manipulováni. A byť se to k nám dostává se zpožděním, už to sem prosáklo a prosakuje čím dál víc.
+1 # Jarka 2012-10-23 20:07
Ondřeji,kde lze přečíst recenzi? Nějaký odkaz na ten film by nebyl? Děkuji.
-1 # FUCK OFF 2012-10-23 21:28
Cituji Jarka:
Ondřeji,kde lze přečíst recenzi? Nějaký odkaz na ten film by nebyl? Děkuji.


Rezenze je tady v blozích.
ac24.cz/.../...

V komentářích je i odkaz, kde byl film ke shlédnutí. Nedávno jsem ale zjistil, že byl odstraněný a jiný link jsem už nenašel. Nehledal jsem, příliš. Určitě to někde ke shlédnutí bude. Je to dobrej film, doporučuju. Dobře natočenej.
0 # slak 2012-10-23 23:02
Ale že prý to může začít platit od roku 2014,no ale já paragony od těch svých pár panelů nemám,na co když to má záruku 25 let a to jako že zkonfiskují ne,tady je už fakt všechno uhozený.
0 # FUCK OFF 2012-10-23 23:14
Cituji slak:
Ale že prý to může začít platit od roku 2014,no ale já paragony od těch svých pár panelů nemám,na co když to má záruku 25 let a to jako že zkonfiskují ne,tady je už fakt všechno uhozený.


V klidu, za 2 měsíce je konec světa...
-1 # Justin 2012-10-24 03:46
Cituji Jarka:
Ondřeji,kde lze přečíst recenzi? Nějaký odkaz na ten film by nebyl? Děkuji.


They Live! (1988) (pouze v angličtině) www.youtube.com/.../
-1 # Marvin_v_krizi 2012-10-24 09:30
Cekal jsem ze neco takovyho prijde.. je to tak absurdni az je to logicke.... pane ten vas solarni panel na strese je ilegalni! zaplatite pokutu! .. ale to prece neni zadny solarni panel, jen ozdobna konstrukce na strese...
+7 # Jasin 2012-10-24 13:44
Občas se používá označení "Říše zla". U nás je taková říše zla a to ČEZ. Už jim nestačí se kapsovat pomocí zařízení které jsme my všichi zaplatili a dusit nás vysokou cenou energie (kterou pak levně prodávají ven). Lobují aby jakékoli jiné zdroje přišly ještě dráž než od nich. Monopol otevřeně neprotlačí. Tak na to jdou tudy. Chytré.
-1 # marvin_v_krizi 2012-10-24 14:09
chce to jmena tech kdo hlasovali pro a vsechny je poslat pod kytky. Chapu ze oni nejsou strujci tohoto hnusu ale jsou za to zodpovedni. Chalupa pude prvni.
0 # Jiří Malík 2012-10-24 20:32
Řešení je "jednoduché". Dle novely nahlásit použítí solárního systému k udělení pokuty (např. té kalkulačky). Pokud ji úředník dá, soud, ústavní soud, novelu zrušit jako protiústavní. Jinak se tím, jakmile zastavíme průzkum a chuť těžit břidličné plyny HF metodu budeme zabývat a roozhdoně začneme podporovat ostrovní nejen solární systémy v ČR. Jinak vzniká občanská vláda - sněm na FB a hodláme po vzoru Islandu zatočit se státem, aby se navrátil k demokracii od kmotro a ČEZokracie. Jiří Malík, Koalice STOP HF, vedoucí národní kampaně
+2 # PropagandaPokračuje 2012-10-24 23:27
Zatímco se někteří systémově pakují, lid skáče podle propagandy, která podstrkuje, že zdražování je vlivem obnovitelných zdrojů jako takových.
ekonomika.idnes.cz/.../...
-1 # Jarka 2012-10-25 11:52
Problém vidím v provázanosti,po litických a ekonomických zájmů.Dokud jedna složka bude závislá na druhé,bude to vždycky tak a v každém odvětví lidské činnosti: školství,zdravo tnictví,zeměděl ství,energie atd.Záleží na nás jak dlouho budeme toto tolerovat.Já osobně chci změnu.Vím,že to nebude ze dne na den,ale pokud budeme pasivní,bude vše jenom horší a horší.Určitou naději vidím v tomto www.inspirativni.tv/.../
-1 # marvin_v_krizi 2012-10-25 13:23
koho by zajimalo kdo jak hlasoval:
psp.cz/.../hlasy.sqw?G=56459
.. taky vas to vubec neprekvapuje? Jak je ta ODS a TOPka jednotna kdyz jde o dulezitou vec..
+3 # marvin_v_krizi 2012-10-25 17:55
jeste jedna pripominka - nektery lidi argumentujou tim, ze zbastleny FVE muze ohrozit lidsky zivoty atd.. Ano to muze.. nicmene to by musely zakazat batleni jako takovy a vubec radsi vsechny hobby ktery sou nejak nebezpecny a to sou skoro vsechny. Pokud by napriklad ted, kdy jeste tato novela neni v platnosti, doslo k pozaru kvuli spatny instalaci FVE, bude to posuzovany podle zakonu ktery uz existujou. Nebyl duvod vymejslet nic novyho.. ta banda vymejsli naprosto zbytecny zakony ktery nic neresej a my vsichni je zivime.. pojdme - vyhazime ty smejdy z oken!!! Zabij poslance, zachranis obcany!!!
+4 # student_Juraj 2012-10-27 01:46
Cituji marvin_v_krizi:
jeste jedna pripominka - nektery lidi argumentujou tim, ze zbastleny FVE muze ohrozit lidsky zivoty atd.. Ano to muze.. nicmene to by musely zakazat batleni jako takovy a vubec radsi vsechny hobby ktery sou nejak nebezpecny a to sou skoro vsechny. Pokud by napriklad ted, kdy jeste tato novela neni v platnosti, doslo k pozaru kvuli spatny instalaci FVE, bude to posuzovany podle zakonu ktery uz existujou. Nebyl duvod vymejslet nic novyho.. ta banda vymejsli naprosto zbytecny zakony ktery nic neresej a my vsichni je zivime.. pojdme - vyhazime ty smejdy z oken!!! Zabij poslance, zachranis obcany!!!

vcelku s Vámi souhlasím, ale chtělo by to před tím, než poslance vyvraždíte, donutit je, aby zaplatili dluh, který nadělali. Navíc, zde se projevilo pravidlo: Úředník neprodukující zákony a nařízení je zbytežný, tudíž může být vyhozen. Proto se v jejich hlavách rodí takovéhle h*vadiny. Aby nebyli vyhozeni.
+4 # JirCan 2012-10-27 13:06
Celý život si platím nemocenskou. Za 57 let života (cca 40 let jako plátce daní) jsem nebyl nijak extrémě nemocen (až na pár nachlazení). Před několika lety mě postihla cukrovka 2. typu a většinu léků si platím. Není tohle tak trochu to samé?
0 # Qest 2012-10-27 14:29
Cituji JirCan:
Celý život si platím nemocenskou. Za 57 let života (cca 40 let jako plátce daní) jsem nebyl nijak extrémě nemocen (až na pár nachlazení). Před několika lety mě postihla cukrovka 2. typu a většinu léků si platím. Není tohle tak trochu to samé?


Chcete se zbavit tohoto typu cukrovky? Nechte mi na vás e-mail.
+1 # marvin_v_krizi 2012-10-29 17:55
Cituji student_Juraj:
Cituji marvin_v_krizi:
jeste jedna pripominka - nektery lidi argumentujou tim, ze zbastleny FVE muze ohrozit lidsky zivoty atd.. Ano to muze.. nicmene to by musely zakazat batleni jako takovy a vubec radsi vsechny hobby ktery sou nejak nebezpecny a to sou skoro vsechny. Pokud by napriklad ted, kdy jeste tato novela neni v platnosti, doslo k pozaru kvuli spatny instalaci FVE, bude to posuzovany podle zakonu ktery uz existujou. Nebyl duvod vymejslet nic novyho.. ta banda vymejsli naprosto zbytecny zakony ktery nic neresej a my vsichni je zivime.. pojdme - vyhazime ty smejdy z oken!!! Zabij poslance, zachranis obcany!!!

vcelku s Vámi souhlasím, ale chtělo by to před tím, než poslance vyvraždíte, donutit je, aby zaplatili dluh, který nadělali. Navíc, zde se projevilo pravidlo: Úředník neprodukující zákony a nařízení je zbytežný, tudíž může být vyhozen. Proto se v jejich hlavách rodí takovéhle h*vadiny. Aby nebyli vyhozeni.

Logika je to tak prosta az to boli.. Jinak myslim, ze daleko dulezitejsi je ty lidi zlikvidivat co nejdrive, aby nenapachali jeste dalsi skody. Ten dluh je stejne virtualni jako treba majetek v oblibene online hre diablo - platit ho by byla naprosta hloupost...
0 # Ivo 2012-11-01 10:42
Cituji Qest:
Cituji JirCan:
Celý život si platím nemocenskou. Za 57 let života (cca 40 let jako plátce daní) jsem nebyl nijak extrémě nemocen (až na pár nachlazení). Před několika lety mě postihla cukrovka 2. typu a většinu léků si platím. Není tohle tak trochu to samé?


Chcete se zbavit tohoto typu cukrovky? Nechte mi na vás e-mail.


Rád bych se dozvěděl něco o léčení cukrovky 2. typu, prosím na e-mail, děkuji.
-2 # Pavel U. 2012-11-01 17:19
Dobrý den,
co se týká podstaty článku - nemožnost si montovat sám FVE považuji za nesmysl - jako každé eletrozařízení musí mít stejně revizi a je tedy riziko revizního technika jestli ji vydá.
Ale co mne doslova děsí - je věta o tom, že v solárnám sysému se pracuje s malým "bezpečným" napětím 12V.... - to je úplný nesmysl a opravdu se děsím když tuto větu vidím - panely u FVE se spojují také do série - a takový systém má běžně např. 500V nebo i 1000V (běžné napětí na vstupu střídačů). Navíc je to stejnosměrné napětí které je snad ještě nebezpečnější než běžně používané střídavé (které máme v zásuvkách apod) - je totiž především zákeřné - účinek se může projevit se zpožděním..... A velké nebezpečí u FVE je především v tom, že panely na sobě většinou nemají vypínač (a ani déle ve stejnosměrném obvodu vypínače nebývají). Takže se může stát, že držíte drát který je v pohodě a jak vysvitne slunce už nejste v pohodě..... Osobně mám před stejnosměrným napětím opravdu respekt (a to i přes to že mám elektrotechnick é vzdělání, zkušenosti atd.. i když možná právě proto...). Proto bych opravdu nejraděj viděl kdyby tato věta (resp. pasáž) z článku co nejdříve zmizela. Zvláště vzhledem k tomu, které čtenáře má oslovit - ty kteří třeba elektrice úplně nerozumí ale přesto si chtějí instalovat FVE. Navíc takovéto nebezpečné "drobnosti" naopak podporují takovéto nesmyslné zákazy .....
+4 # w 2012-11-01 19:09
Cituji Pavel U.:
Dobrý den,
co se týká podstaty článku - nemožnost si montovat sám FVE považuji za nesmysl - jako každé eletrozařízení musí mít stejně revizi a je tedy riziko revizního technika jestli ji vydá.
Ale co mne doslova děsí - je věta o tom, že v solárnám sysému se pracuje s malým "bezpečným" napětím 12V.... - to je úplný nesmysl a opravdu se děsím když tuto větu vidím - panely u FVE se spojují také do série - a takový systém má běžně např. 500V nebo i 1000V (běžné napětí na vstupu střídačů). Navíc je to stejnosměrné napětí které je snad ještě nebezpečnější než běžně používané střídavé (které máme v zásuvkách apod) - je totiž především zákeřné - účinek se může projevit se zpožděním..... A velké nebezpečí u FVE je především v tom, že panely na sobě většinou nemají vypínač (a ani déle ve stejnosměrném obvodu vypínače nebývají). Takže se může stát, že držíte drát který je v pohodě a jak vysvitne slunce už nejste v pohodě..... Osobně mám před stejnosměrným napětím opravdu respekt (a to i přes to že mám elektrotechnické vzdělání, zkušenosti atd.. i když možná právě proto...). Proto bych opravdu nejraděj viděl kdyby tato věta (resp. pasáž) z článku co nejdříve zmizela. Zvláště vzhledem k tomu, které čtenáře má oslovit - ty kteří třeba elektrice úplně nerozumí ale přesto si chtějí instalovat FVE. Navíc takovéto nebezpečné "drobnosti" naopak podporují takovéto nesmyslné zákazy .....



Patrne vam uniklo, ze clanek je o ostrovnich systemech. Regulatory dobijeni se vstupem 500V neexistuji. To o cem pisete jsou ONGRID systemy a o tech zde vubec neni rec. Ty samozrejme musi podlehat revizi, protoze jsou pripojeny do DS. Dle vasi logiky by byla potreba revize i na pripojeni autobaterie k automobilu, pripojeni automobiloveho DC-AC menice. Naopak takove zakony vznikaji prave diky odbornikum jako vy, kteri sice maji elektrovzdelani , ale vubec netusi o cem je rec. Rec je o malych ostrovnich systemech. Priklad: Panel 180Wp na chate, MPPT regulátor s vystupem 12V 20A max, trakcni baterie 12V 100Ah, bezny CARSPA menic 600W. K menici dostatene navod a take odpovidajici kabely pro pripojeni k baterii. Piste prosim skutecne k tematu. Velke instalace tu nikdo neresi. Ty vsak podlehaji revizi i bez osob opravnenych. Osoba opravnena je naprosto zbytecny institut. Vse je dostatecne osetreno v soucasne platne legislative.
+3 # Petr Křížek 2012-11-05 12:45
Nasrat na nich - ignore!!!

Jak roste rozežranost státu a parazitů na něm visících,
jednou se dosáhne bodu, kdy vynucovací síla (drábi, výběrčí daní, vojsko) jsou dražší než to, co z občanů vyždímají.

Tehdy stát prostě zkolabuje - a tyhle kurvy to potká taky!
Potkalo to Římany, staré Maye, .... kdekoho.
Kolaps ale odserou většinou nejchudší lidi dole.

Všimněte si, že Kalousek zvedl DPH, ale vybralo se míň.
Pomalu překračujeme zlomový bod.
Tohle se jim nemůže vyplatit, nemůžou kontrolovat všechny.

Top of Page

Copyright 2017 © AC24, s.r.o. | Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu. | Nezávislé zpravodajství z celého světa aneb Co se jinde nedozvíte |
Máte dotaz? Chcete inzerovat na AC24? Neváhejte nás kontaktovat formou emailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Provozovatelem serveru AC24.cz je AC24 s.r.o., se sídlem Jaurisova 515/4, Michle, 140 00 Praha 4, IČ: 02988186, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 226266. | O projektu | Tiráž | Napsali o nás | Podpořte nás