EU udělila X pokutu ve výši 140 milionů dolarů za „klamavé“ modré značky a nedodržení pravidel transparentnosti reklam podle pravidel DSA. (Foto: X)

X to nenechalo jen tak. Oplatilo to tvrdým úderem, když zrušilo oficiální reklamní účet Evropské komise za přímé zneužití chyby platformy k navýšení svého dosahu.

Jaký byl ten špinavý trik?

EU oprášila neaktivní účet (neaktivní od roku 2021), spustila reklamy, aby zviditelnila oznámení o pokutě, a zamaskovala odkaz jako videoobsah.

Oklamali algoritmus X, aby zvýšil viditelnost a přitom kázali ochranu uživatelů sboru.

Produktová vedoucí X Nikita Bier to označila za porušení pravidel integrity tím, že zneužili systém k umělému zvýšení viditelnosti.

EU stále zuří, ale nyní je v defenzivě.

Brusel má 60–90 dní na to, aby vyřešil problémy X, nebo bude čelit dalším pokutám, ale zatím se k tomuto reklamnímu fiasku nevyjádřil.

Elon? Pravděpodobně si užívá tuto kritiku pokrytectví.

Mezitím Trumpův tým již kritizuje předpisy EU jako útoky na svobodu projevu amerických technologických společností a vyhrožuje obchodními odvetnými opatřeními.

Pokud se tento exploit udrží (X tvrdí, že je neotřesitelný), jde o pokrytectví regulátorů na steroidech, kteří požadují transparentnost, zatímco sami provádějí podlé tahy.

Zdroj: Reuters, BBC