EU podváděla při nákupu reklamy – platforma X jí zrušila účet


EU udělila X pokutu ve výši 140 milionů dolarů za „klamavé“ modré značky a nedodržení pravidel transparentnosti reklam podle pravidel DSA. (Foto: X)
X to nenechalo jen tak. Oplatilo to tvrdým úderem, když zrušilo oficiální reklamní účet Evropské komise za přímé zneužití chyby platformy k navýšení svého dosahu.
Jaký byl ten špinavý trik?
EU oprášila neaktivní účet (neaktivní od roku 2021), spustila reklamy, aby zviditelnila oznámení o pokutě, a zamaskovala odkaz jako videoobsah.
Oklamali algoritmus X, aby zvýšil viditelnost a přitom kázali ochranu uživatelů sboru.
Produktová vedoucí X Nikita Bier to označila za porušení pravidel integrity tím, že zneužili systém k umělému zvýšení viditelnosti.
BREAKING: 𝕏 has terminated the European Commission’s Ad Account.
— DogeDesigner (@cb_doge) December 7, 2025
EU paid to promote its announcement on 𝕏 and used a trick that disguised a link as a video so the ad would get extra reach. They fined 𝕏 for being deceptive while using a deceptive method to push their own ad. pic.twitter.com/iRlHHp2NNJ
EU stále zuří, ale nyní je v defenzivě.
Brusel má 60–90 dní na to, aby vyřešil problémy X, nebo bude čelit dalším pokutám, ale zatím se k tomuto reklamnímu fiasku nevyjádřil.
Elon? Pravděpodobně si užívá tuto kritiku pokrytectví.
Mezitím Trumpův tým již kritizuje předpisy EU jako útoky na svobodu projevu amerických technologických společností a vyhrožuje obchodními odvetnými opatřeními.
Pokud se tento exploit udrží (X tvrdí, že je neotřesitelný), jde o pokrytectví regulátorů na steroidech, kteří požadují transparentnost, zatímco sami provádějí podlé tahy.
Zdroj: Reuters, BBC
