NASA potvrdila, že  na povrchu trpasličí planety objevila organický materiál. Tato je planetě je dostatečně velká na to, aby byla považována za trpasličí, avšak technicky je označována jako asteroid.   To samo o sobě není průlomovou novinkou. Koneckonců, bylo zjištěno, že na tisících planetách a dalším vesmírném odpadu se nachází stopy organického materiálu. Avšak něco jiného zaujalo pozornost zvědavých výzkumníků.

Toto je poprvé, kdy byl takový materiál nalezen v pásmu asteroidů. "Jedná se o první jasnou detekci organických molekul z oběžné dráhy na tělese." řekla výzkumnice Maria Cristina De Sanctis. Kromě toho, se zdá být přítomnost samotných molekul jiná, než to, co bylo objeveno dříve. Tyto molekuly jsou křehčí než ostatní a skutečnost, že jsou rozptýleny po celé planetce je něco nového (normálně jsou soustředěny kolem malé oblasti).

To vyvolalo zajímavou otázkou, které si nyní vědci daly za cíl zodpovědět. Pochází tento materiál z asteroidu nebo se zde objevil po zásahu jiným tělesem? Odpověď může ležet v nalezeném typu molekul. Jsou typu, který nepochybně hořel ve vysoké teplotě, přičemž vědci se domnívají, že jakýkoliv vysoký náraz by nemusel vést k závěru, že pochází z Ceres.

Co je stále záhadou, je důvod, proč byly nalezeny na určitém místě na trpasličí planetě. Je pravděpodobné, že je to proto, že je to místo, kde voda z podzemního oceánu unikla na povrch a s ním i minerály. "Tento objev se přidává k našemu chápání možných původů vody a organických látek na Zemi" říká Julie Castillo-Rogez.

Oxid má tendenci se tvořit ze dvou širokých rodin organického materiálu – jeden je v podobě kruhů zvaných aromatické, druhý jak řetězce popsané jako alifatické.

Aromatické kruhy mají tendenci být silnější než alifatické řetězce, které se od sebe snadněji oddělují při vysokých teplotách, což naznačuje, že tento materiál by velmi nepravděpodobně přežil dopad vysokoenergetického meteoritu, který vytváří kráter.

To se odráží v množství aromatik ve skalních typech meteoritů, kde jsou řetězce uhlíku relativně vzácné. A co víc – náraz by smíchal jakýkoliv cizí materiál do povrchu Ceres, což je ještě více nepravděpodobné, že by to bylo vnímáno jako výrazné rozšíření organických molekul.