Je přímo do očí bijící, jak se mediální trh zaplňuje neziskovými organizacemi, které využívají panující předválečné klima k obohacení svých zakladatelů a provozovatelů z grantů mezinárodních institucí a nadnárodních korporací. Na tuzemské scéně se pořádá hon na čarodějnice, které personifikují zejména nezávislá media. Nicméně se s nimi spláchnou i média nepohodlná či z některého předpojatého pohledu „nekorektní“. Na scénu přichází až s nevídanou pompou a podporou prorežimních medií podivné projekty jako Kremlin Watch či úderná jednotka Evropské komise s otevřeným rozpočtem StratCom, vedená bývalým českým novinářem Jakubem Kalenským, který prošel mimo jiné Lidovými a Hospodářskými novinami či Českou televizí.


Veškeré instance západní nadnárodní i národní, formální či neformální moci, například Bilderberg, Evropská unie nebo jednotlivé vlády nyní pasou po takzvané „ruské propagandě“. Přitom neváhají předhodit davu často společensky vadné jedince, jak bylo zjištěno v případě českých Evropských hodnot (jež reprezentuje bývalý pornoherec z gayfilmů Jakub Janda), nebo finského státního rozhlasu Yle (odsouzená toxikomanka a překupnice omamných látek Jessikka Arová).

Celá tato šaráda se stává nechutnou fraškou za peníze daňových poplatníků zvláště ve světle aktuální švýcarské mediální studie o „mediálním multiplikátoru“, který se objevuje v prozápadní a protiruské propagandě ve švýcarských a jiných západních médiích – propagandě válečné natolik utržené z řetězu únosnosti, že ji lze připodobnit k situaci před oběma minulými světovými válkami, nebo k nechvalně proslulé operací CIA zvané Mockingbird ( Tajná operace Mockingbird. Důkazy, které mnohé překvapí: úplatky koupená propaganda dle scénáře CIA).

Předložená studie ve svém závěru konstatuje, že převážná většina zpravodajství německých, rakouských a švýcarských médií o konfliktu v Sýrii pochází pouze ze tří zpravodajských agentur, které jsou podřízeny partikulárním zájmům nadnárodních elit, západních mocností a zpravodajských služeb.