Levicová vláda v Berlíně plánuje rozběhnout po celém městě platný zákaz „sexistických“ billboardů, v němž se firmám zakazuje, aby vyobrazovaly ženy jako „pečující“ či s radostí vykonávající domácí práce. Pilotní realizace tohoto zákazu reklam považovaných za „degradující“ ženy byl už od roku 2014 testován v berlínském okrsku Krezberg-Friedrichshain, a ten politici plánují převést do hlavní politické linie.


Der Tagesspiegel hlásí , že koalice vládnoucí nad německou metropolí Sociálních demokratů (SPD), Zelených a Strany Levice (rudo-zeleno-zrudlá koalice) už zřizuje komisi, která rozhoduje, zda je ta která potenciální reklama „k lidem degradující na bázi pohlaví, sexuální orientace nebo sexuální identity.“

Dlouhý seznam kritérií rozvedený v materiálech těchto levičáckých stran jako považovaný za nepřijatelný uvádí takové reklamy, které ženy líčí jako „sexuální komodity.“ Směrnice uvádí reklamy, ve kterých jsou ženské modely „spoře oděné a bezdůvodně se usmívají, zatímco muži jsou oblečeni pohodlně“, které tímto vysílají poselství, „pohlaví si nejsou rovna.“

Zákaz rovněž zarazí billboardy, o kterých si tato porota myslí, že by mohly posilovat stereotypy. K tomu patří líčení žen „pečujících, s radostí vykonávajících domácí práce, zkrášlujících, vášnivě nakupujících,“ nebo mužů „racionálních, agresivních, technologicky nadaných,“ uvádí k tomuto zákazu příslušné oficiální dokumenty.