Vědci byli mnoho let zmateni určitou kosmickou anomálií, ale na základě nedávné studie teď někteří vědci naznačují, že by mohla být vysvětlena paralelním bublinovým vesmírem. Vědce po mnoho let mátla divná anomálie odehrávající se daleko ve vesmíru, tj. studená skvrna o průměru asi 1,8 miliardy světelných let. Ta studená skvrna je chladnější než okolí snad až o 0,00015 stupňů Celsia, což astronomové určili z měření vyzařování pozadí celého vesmíru.

Super-prázdno ve skutečnosti neexistuje

Astronomové si v minulosti mysleli, že by tam ten vesmír mohl být chladnější prostě proto, že je tam méně hmoty než ve většině částí vesmíru. Dali tomu jméno ohromné super-prázdno a říkalo se, že je tam o 10 000 galaxií méně, než v jiných porovnatelných částech vesmíru.

Avšak z přehledu galaxií, který byl nedávno publikován, astronomové zjistili, že to velké prázdno neexistuje. Teď si myslí, že ty galaxie, co jsou v té studené skvrně, by mohly být shluknuty kolem dalších daleko menších prázdnot a ty zaplňují tu studenou skvrnu něco jako bubliny. Avšak ani pro ty malé skvrny není vysvětlení pozorovaného rozdílu teploty.

Je jen 2% šance, že by ta studená skvrna byla zformována náhodně

Nyní tedy výzkumníci říkají, že by mohlo být zapotřebí kosmologického modelu, který není standardní, aby ta menší prázdna nějak dali dohromady s těmi rozdíly v teplotě. Výzkumník Ruari Mackenzie řekl, že dostupná data představují omezení, která jsou přílišná, když se o to pokouší. Studie může mít ohromné mezní chyby; avšak simulace naznačují, že existuje jen 2% šance, že by se ta studená skvrna zformovala náhodně.