AC24.cz

AC24.czZe světaVěděli jste, že je každý rok utajeno přibližně 5000 vynálezů?

Sociální sítě

Reklama

Kde koupit časopis Vědomí?

 

Podporujeme

 

Spolupracujeme

 

 

Věděli jste, že je každý rok utajeno přibližně 5000 vynálezů?

Každý rok je v USA a Británii utajeno tisíce vynálezů (software, přístroje, zdroje energie, apod.) a to skrze legislativu o utajování patentů, které by mohly ohrozit národní bezpečnost resp. ekonomiku státu. Myslím, že tato legislativa vrhá nový pohled na potenciální skryté možnosti, které by mohly například změnit pohled na energetiku a cenu energií.

V USA existuje tato utajovací legislativa v zákonu s názvem "Invention Secrecy Act". Ten vznikl ve svých prvních podobách během 1.světové války a přetrvává dodnes. Některé z patentů byly utajeny již v roce 1920 a dodnes jejich utajení trvá (prý z důvodu možného ohrožení ekonomiky státu či národní bezpečnosti). Jaké vynálezy z roku 1920 mohou i dnes v roce 2012 způsobit nějaký rozruch?

 

Žádný reaktor v garáži

Hlavní myšlenkou bylo, aby nějaký občan nepatentoval nějakou novou zbraň, která by nakonec mohla být odhalena například nepřítelem, a také nedovolit, aby si někdo doma v kuchyni stavěl jaderný reaktor nebo jiný nebezpečný zdroj energie.

Nicméně nápad se možná zvrhl nebo byl už původně zvrhlý. Prakticky každý rok je v USA utajeno přes 5000 patentů a ve Velké británii je dle článku New Scientist ročně utajováno patentů mnohem více (cca 3x větší počet než v USA). Samotný seznam toho, co bylo utajeno, je tajný.

Šokujícím zjištěním FAS (Federation of American Scientists) byl jeden takový soudem získaný (odtajněný) seznam utajených patentů z 80. let (skrze americký Zákon o svobodě informací). Dokument popisuje obecněji každou utajovanou položku či oblast zájmu. Úžasná na něm byla zejména položka zakázané "Solární panely, efektivita > 20 procent". Tj., dle tohoto seznamu by solární panely efektivnější než 20% měly podléhat utajení. Z dokumentu se jeví, že u solárních panelů jde o požadavek NASA. U každé položky je totiž uvedeno, který státní subjekt si nárokuje tento patent jen pro své případné privátní použití.

Hned pod položkou o solárních panelech byla uvedena další: "konvertory energie efektivnější nad 70%". Na seznamu také figurují "přímé konvertory tepla na elektřinu".

Tato informace naznačuje možný střed zájmů či korupci. Nedostatek zdrojů a neefektivita totiž vždy určité skupině dává moc. Efektivita nemusí být v zájmu všech. Ne těch, kteří na poskytování nedostatkových zdrojů profitují.

Povinnosti autora utajeného patentu

Autor je v tomto americkém zákonu nucen o svém vynálezu mlčet, nesmí se ho pokusit patentovat v jiné zemi, a patent je "zamčen do trezoru", resp. převezen například do NASA, kde je použit v zájmu národní bezpečnosti pro vojenský výzkum NASA kontraktovaný přes ministerstvo obrany nebo zřejmě leckteré tajné operace vojenského charakteru. V tomto směru se můžeme jen dohadovat. Protože patent je tajný a je také tajné, co bylo utajeno a kým.

Při nesplanění těchto povinnosti musí žadatel patentu buď zaplatiť až 10 000 dolarů nebo strávit až 2 roky vězení či obojí (viz. paragraf zmíněného zákonu 35 USC § 186 - PENALTY).

 

Patentová legislativa v ČR

Metodické pokyny českých patentových úřadů utajení umožňují také. Nicméně neobsahují explicitní zmínku o možnosti utajení patentu, který ohrožuje ekonomiku státu. Pouze uvádí, že jsou patenty prověřovány (Národním bezpečnostním úřadem), zda neobsahují informaci podléhající utajení. Ovšem jde jen o metodický pokyn nikoliv o zákon.

2.3 Utajované přihláškyPřihlášky, o kterých rozhodl Národní bezpečnostní úřad (NBÚ), že obsahují utajované skutečnosti, spravuje bezpečnostní tajemník (zákon o utajovaných skutečnostech a spisový řád ÚPV).

...

Má-li pracovník Úřadu při řízení o neutajené přihlášce za to, že by předmět přihlášky mohl obsahovat utajovanou skutečnost podle § 3 zákona o utajovaných kutečnostech, oznámí tuto věc bezpečnostnímu tajemníkovi. Ten pak postupuje podle spisového řádu ÚPV a s přihláškou se až do rozhodnutí NBÚ zachází jako by obsahovala utajovanou skutečnost.

Zdroj: ČÁST B - VYNÁLEZY A DODATKOVÁ OCHRANNÁ OSVĚDČENÍ (pdf, 439 kB)

To je zajímavá informace také v souvislosti s dohodou uzavřenou spolu s USA, která činí ČR odpovědnou v zachování utajovaných informací USA. Hypoteticky by se dala uvažovat provázanost i s americkou tajnůstkářskou patentovou politikou (se zmíněným americkým zákonem o patentovém tajemství), nicméně nejsem právník, zda by si USA mohlo vynucovat utajování podobných patentů i v ČR.

(viz. například "Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Dohody mezi vládou České republiky a vládou Spojených států amerických o opatřeních k ochraně utajovaných vojenských informaci" ze Sbírky mezinárodních smluv ČR)

 

Efektivní solární panely

Mojí úvahou je zda, pokud by například český výzkumný tým vynalezl nějaký velmi efektivní solární panel, který konvertuje sluneční paprsky na elektrický proud s řekněme 60% účinností, by ho bylo možné legislativně potlačit.

Dnes se průměrná efektivita dostupných solárních panelů pohybuje okolo 20%. A mají také krátkou životnost (okolo 25 let) a snadno se poškodí. Pro většinu lidí je použití solárních panelů příliš nákladné. Pro domácnost přijdou solární panely na stovky tisíc. Pokud jsou potlačovány novější technologie, může být tato nákladná a nevýhodná situace udržována uměle.

 

Vše je naopak?

Mnoho lidí denně umírá hladem a jinde se vyhazují potraviny do kontejnerů ze supermarketům kvůli datumu prošlosti (obchody nemohou legálně ten den prošlé potraviny poskytnout například bezdomovcům nebo charitě) či nedostatku místa ve skladu či regálech z důvodu nasazení nového marketingově vhodnějšího produktu (musely uvolnit místo v regálech, tak je levnější je vyhodit do kontejneru).

Procesory, cívky a jiné zahřívající se technologie včetně jaderného materiálu je snaha uchladit, aniž by byla již dávno snaha tuto energii namísto chlazení ventilací (či tekutým dusíkem aj.) konvertovat například na elektrický proud. Může to souviset s výše zapovězenými efektivními konvertory energie? Nebo proč už se dávno neuvažovalo, jak namísto chlazení procesorů v PC zkusit ono neužitečné teplo využít přímo pro chlazení nebo ho překonvertovat na elektrickou energii?

I co do jaderné energetiky jsou ignorovány jiné bezpečnější a ekologičtější způsoby - například štěpení thoria namísto plutonia.

 

Permakultura

Tento způsob efektivního uvažování je typický pro pojem permakultura, kde je snaha, aby se užitečnost kloubila s efektivností a estetikou. Oproti konceptu trvale udržitelného rozvoje se zastánci/praktici permakultury nesnaží o politický vliv, nýbrž v praxi svůj koncept uplatňují například při pěstování potravin nebo i na obyčejné dekorativní zahradě. V dokumentu "2012 : Čas pro změnu" (http://www.2012timeforchange.com, ukázka z filmu - s CZ titulky) je ale navštívena i čistička toxické odpadní vody, která pro čistění využívá "obyčejné" rostliny. Ani bych se nedivil, pokud by i tento pro mě nový způsob čištění vody (oproti agresivnímu "čištění" chemikáliemi) také spadal pod nějaký utajený seznam.

Něco je zjevně špatně. Je to tak záměrně z důvodů národní bezpečnosti či stability ekonomiky? Může být korporátní sektor naftařů "too big to fail" stejně jako banky a automobilky, které získaly z důvodu finanční krize biliardové dotace am. dolarů? Může někomu dokonce prospívat i znečištění? Minimálně je možné se znečištěním obchodovat pomocí emisních povolenek a podobně získávat politický vliv či tunelovat státní rozpočet. Někteří geniální lidé dokonce umí vydělávat i na dluzích, což je téma dne u hypoteční krize, která vyústila ve finanční krizi v USA.

 

Qui bono

Rozhodnutí bránit přilišnému technologickému vývoji může být z důvodu zachování rozdělení moci, který by dobrovolně asi mnoho na to profitujících nepřijalo. Ale co dělat proti zdražení elektřiny nebo plynu? Postavit si vlastní elektrárnu? Možná ano.

Zdroj: mika.blog.idnes.cz

Komentáře   

 
+56 # Ondřej Dvořák 2012-03-20 13:25
Existuje vícero tajůplných příběhů o vynálezcích převratného objevu, kteří zemřeli za nevyjasněných okolností, nebo jednoduše zmizeli neznámo kam.

Amerika je v oblasti vědy jako Vatikán v oblasti náboženství.

Co se nehodí do nastavené linie, se utají.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+11 # Ondřej Dvořák 2012-03-20 18:34
Někdy se člověk od oficiálních vědeckých institucí nedozví ani obecný názor na možnou funkčnost. Jako třeba na tento dutý lodní šroub.

img14.imageshack.us/.../...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+4 # kuku 2013-06-06 09:42
fotka bola odstranena. ..nemas inu ?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+5 # Alena 2012-03-21 08:21
Cituji Ondřej Dvořák:
Někdy se člověk od oficiálních vědeckých institucí nedozví ani obecný názor na možnou funkčnost. Jako třeba na tento dutý lodní šroub.

img14.imageshack.us/.../...

To by se jim ten výzkum fumkčnosti musel zaplatit, prokázat funkčnost je na původci řešení, nikoli na institucích. A při procesu patentování je to původce a/nebo přihlašovatel, který dokazuje, že to řešení funguje
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+21 # TopSekret 2012-03-21 19:44
filadelfsky experiment, Nikola Tesla a spol...to jsou teprve veci;)
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+23 # veroni 2012-03-21 22:18
chce to novou generaci lidí, všude je pořád moc ušpiněných, kteří tahají za provázky. :-* jim nikdy nezáleželo na ostatních a tím spíš na přírodě, jen si co nejvíc nahrabat.
hold, kdo má moc, chce ještě víc :cry: a my to zacálujeme!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+1 # Ondřej Dvořák 2012-03-21 22:26
Chce to novou generaci, protože tahle podle posledních průzkumů volí z 35ti procent ČSSD. "Upřímní" politici se vracejí........ ............... ......... :-x
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+13 # joschua1950 2012-06-08 22:16
jsou to vydřiduši v zájmu udržení si co největší moci nás budou vykořisťovat cenami za energie, které musíme odebírat od těch kteří je vlastní!!!Exist uje tolik možností čistějších, levnějších a dosažitelnějšíc h druhů energie a to pro všechny lidi. Je to prostě hanebnost!!!!!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+42 # Weber 2012-06-08 23:20
Driv bylo nevolnictvi, dali vam jidlo a bydleni. Dnes je to same jen si za to vsechno musite platit. Proc myslite, ze vam vyplata staci presne na mesic a nekomu ani to ne?
Jednou si to vezmeme vsechno zpet!!! Na kazdyho jednou dojde a az se lidi poradne nastvou spadne tenhle system jako domecek z karet a 5% lidi, co maji 90% vsech penez na svete zjisti, ze jim budou k nicemu!
USA a to jejich tisknuti penez z niceho, kdy dolar ma skutecnou hodnotu par centnu.
Mozna, ze prijde doba, kdy nebou penize potreba a lidi budou zit ve mestech, kde budou pestovat jidlo, vyrabet obleceni a nebudeme muset dovazet nic. Kazdy mesto bude mit vsechno!
USA, to je jenom loutka a za nitky tahaji velke nadnarodni korporace. Proc myslite, ze USA tolik valci...Ano korporace chteji ropu, chteji vyrabet zbrane. A kaslou na miliony mrtvych. Vojaci jsou tak hloupy, ze ani nevedi za co bojuji.
Terorista muzicek v jeskyni ohrozuje USA dalsi vymysl a duvod pro valku. Valka to je nejvetsi byznys a nejvetsi plytvani zdroju a lidskych zivotu. Mozna, az vojakum dojde jak jsou hloupi, ze riskuji zivoty uplne pro nic...Neni to moc k clanku, ale spis takovy vseobecny problem, ze korporace tlaci na schvalovani zakonu se kterymi nam drzi zbran u hlavy.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+8 # Weber 2012-06-08 23:22
PS: sorry za pravopis ;-)
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+14 # rejzo 2012-06-09 11:13
Okolo roku 2000 nadsenci z jednej australskej univerzity postavili funkcny prototyp zariadenia na prenos materialu, ako bol v startreku, ich jedinym obmedzenim bola vypoctova technika, teraz o tom nenajdes ani ciarku nikde. Ked som si okolo toho chcel nieco prezistit, tak som mal smolu, zacal vypadavat net atd.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+7 # KaTa 2013-11-17 19:30
Jasně , začali ti blokovat net a odstříhávat , cokdyby jsi náhodou něco zjistil :DDD
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
-14 # Vláďa Anděl 2012-06-28 14:50
Lidi neblbněte. Nějaká snaha o utajování tady může být, ale... Z historie pokroku a vynálezů víme, že když doba nazraje technologickými možnostmi, na jednu věc se přijde v krátkém časovém rozmezí i na několika místech na světě. Např. rádio - Marconi, Nikola Tesla (jeho omyl byl že chtěl rádiovými vlnami přenášet energii) Popov, Hertz ... Dalším rozvojem se zvyšuje pravděpodobnost , že na to samé přijde někdo další. Utajení tak má význam maximálně pár let. Např. blesky Nikoly Tesly - kolik toho už dnes víme a umíme udělat i doma - ale jako pohádka pro záhadology dobré. :eek:
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+4 # Buchtic 2014-05-28 19:36
Ty šmudlo,
asi by ses měl podívat kolik Teslových patentů Marconi použil k tomu svému radiovému přenosu.
No a že si doma sestrojíš vf cívku, kterou musíš dopovat ze zásuvky... :D:D:D
Bohužel jestli si myslíš, to co píšeš, tak si Vladko na omylu...
"Velká tajemství jsou skryta tím, že jim lidstvo nevěří" ;)
Zdar
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+1 # AZ 2012-06-30 17:53
8114/sroubina.jpg
To by se jim ten výzkum fumkčnosti musel zaplatit, prokázat funkčnost je na původci řešení, nikoli na institucích. A při procesu patentování je to původce a/nebo přihlašovatel, který dokazuje, že to řešení funguje

Nesmysl. Nikdo nemusí dokazovat, že přihlašovaná věc funguje. Podstatná je jen a jen její novost.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
-21 # Jan z Rokycan 2012-06-30 17:59
Divím se naivitě lidí, kteří si myslí, že dnes je možné nějaký převratný vynález utajit. Utajený patent je stejná kravina jako utajený článek v novinách nebo utajená dopravní značka. V době internetu NIKDO nezastaví šíření informací.

Tyto teorie spiknutí "ropných kartelů" a jiné píkoviny vymýšlejí zelení pomatenci a pseudovynálezci Perpetua Mobile.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+14 # michal2 2012-07-02 15:47
Cituji Jan z Rokycan:
Divím se naivitě lidí, kteří si myslí, že dnes je možné nějaký převratný vynález utajit. Utajený patent je stejná kravina jako utajený článek v novinách nebo utajená dopravní značka. V době internetu NIKDO nezastaví šíření informací.

Tyto teorie spiknutí "ropných kartelů" a jiné píkoviny vymýšlejí zelení pomatenci a pseudovynálezci Perpetua Mobile.

bohužel jen teorie to nejsou už dávno se ví že i např Intel (výrobce cpu) si schovával návrhy výkonějších procesorů do šuplíku a záměrně je uváděl později kvůli čemu jinému než kvůli zisku, a když vezmu v potaz kolik peněz mohl někdo vydělat tímhle utajováním patentů tak se to zákonitě dít musí.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
0 # KaTa 2013-11-17 19:35
Nové technologie firmy na složité přístroje , jako jsou procesory atd. jsou logickou věcí , jim nejde o to aby svoje produkty znehodnotili ale aby postupně prodávali dosavadní a neulehčovali práci konkurenci. Prostě vědí , že jsou na před. Kdežto patent soukromníka , který ho chce dát světu , takových vynálezů je plný youtube , kdo se chce podělit , tak se podělí a nikdo mu v tom nezabrání , jsou i ruské servery , kam US mafie prostě nemůže , kde lidi sdílí svoje nápady. Stačí jen hledat , jenže to se u pivka v hospě nechytá ... přemejšlet mozkem , co?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
-24 # Vláďa Anděl 2012-07-03 19:09
Cituji michal2:
bohužel jen teorie to nejsou už dávno se ví že i např Intel (výrobce cpu) si schovával návrhy výkonějších procesorů do šuplíku a záměrně je uváděl později kvůli čemu jinému než kvůli zisku, a když vezmu v potaz kolik peněz mohl někdo vydělat tímhle utajováním patentů tak se to zákonitě dít musí.

Vymyslet něco nového a schovat na nějaký čas do šuplíku je naprosto v pořádku. Vydělává mi stará verze, nechci investovat do změny výroby. Ale nic si nepatentuju a podstupuju riziko, že mě konkurence předeběhne. Proto to nejde schovávat moc dlouho. Úvahy o utajených patentech z dob Nikoly Tesly bych ale opravdu zařadil do kategorie pohádek a sci-fi.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+14 # SOMEBODY 2013-06-06 11:35
ty žiješ v kategorii sci-fi, když si myslíš, že pohon na ropné produkty atd. jsou vrcholem naší "vědy". Jseš jen ovce, která když něčemu nerozumí nebo nedokáže tomu věřit, tak to degraduje..hezk ý den všem
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
-6 # KaTa 2013-11-17 19:39
Ty seš ovce , která nechápe , že zavedení nových systému pohonů vyžaduje investice , které prostě nikdo nechce riskovat , že se neujmou , co je zavedené je nejlevnější .... auta na vodík už dávno jsou , ale nejsou investoři , thats all , you brainless sheep.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
0 # Buchtic 2014-05-28 19:44
Haloo halooo ovečko....
V tvém případě smůla tkví v tom,
že auta na vodík už dávno jsou... ale bohužel není ten vodík :D:D:D
Takže to můžeme zkrátit:
Na výrobu 1 l vodíku klasickou elektrolizou z vody, je potřeba víc energie, než kterou ti pak ten litr vodíku je schopen dodat zpátky... Takže...?????
Až tu lepší technologii uvolní, objeví se nějaký ten investor a možná konečně vyrostou první čerpačky ;)
Have a nice day :)
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+8 # Zich 2013-06-10 09:00
Pohádka,sci-fi ? Kolik jsMe se toho z televize a tisku dozvěděli o PŘEVRATU NA ISLANDU ? Ani řádka,ani slovo. A to se nejedná o patent jednoho člověka ale o celý stát.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
-1 # KaTa 2013-11-17 19:42
Ano , celý stát s 300 000 obyvateli .... to je jako kdyby sis stěžoval , že nikdo nenapsal nic o převratu z vesnice na Papue , že byl sesazen dosavadní šaman ... navíc jejich vláda byla na úrovni honáckého představenstva , proto tam , udělali ten tvůj obrovský "převrat" :DDD nejdřív si o tom něco zjisti a pak tu plácej :D
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+5 # KamilM 2013-11-17 16:16
Cituji Vláďa Anděl:
Cituji michal2:
bohužel jen teorie to nejsou už dávno se ví že i např Intel (výrobce cpu) si schovával návrhy výkonějších procesorů do šuplíku a záměrně je uváděl později kvůli čemu jinému než kvůli zisku, a když vezmu v potaz kolik peněz mohl někdo vydělat tímhle utajováním patentů tak se to zákonitě dít musí.

Vymyslet něco nového a schovat na nějaký čas do šuplíku je naprosto v pořádku. Vydělává mi stará verze, nechci investovat do změny výroby. Ale nic si nepatentuju a podstupuju riziko, že mě konkurence předeběhne. Proto to nejde schovávat moc dlouho. Úvahy o utajených patentech z dob Nikoly Tesly bych ale opravdu zařadil do kategorie pohádek a sci-fi.


A co kartelove dohody, to je taky patrne ze sci-fi, mozna ze Vam vazeny pane docvakne u co je to kartel u cerpaci stanice, nebo se ta zprava musi objevit zleva, ci prava na TV NOVA...ha ha pche, ale tam se spise dozvite kolik se fene narodilo stenat. Postupne uvolnovani technologie je termin ke ktere jsem dosel vlastni dedukci a vlastnim badanim, neb me toto tema zajima radu let. Proto my vsichni co od 80 let min. stoleti podlehali modnim trendum chteli walkmany, potom je nahradili CDkcama, CD prehravace nahradila moznost poridit si CD recorder, ktery zahy nahradil levnejsi CD vypalocka, kterou pak nahradilo DVD medium atd, stale dokola, dulezite jsou zisky a proto existuje preci i kartel, ktery tak krasne stmeluje vsechny ty korporace, ci je pohlcuji formou fuzi. Ostatne prikladam odkaz na starsi clanek, ktery jako kaminek mozaiky zapada do meho schematu, pro nekoho to vsak budou stale dogmata. Nicmene prosim berte na vedomi, ze ne kazdy jen pasivne hlta vsechny informace a pokud ho to zajima, ze by nevenoval energii do vlastniho patrani po informacich. Preji krasne odpoledne
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+13 # tricodedolphine9 2012-07-05 13:20
Cituji Jan z Rokycan:
Divím se naivitě lidí, kteří si myslí, že dnes je možné nějaký převratný vynález utajit. Utajený patent je stejná kravina jako utajený článek v novinách nebo utajená dopravní značka. V době internetu NIKDO nezastaví šíření informací.

Tyto teorie spiknutí "ropných kartelů" a jiné píkoviny vymýšlejí zelení pomatenci a pseudovynálezci Perpetua Mobile.

To perpetuummobile ti dává tvojí hmotnost. Pokud se budeš volně vznášet vesmírem, tak budeš mít stále hmotnost. Pokud budeš ve stavu beztíže vykonávat pohyb, bude vše co souvisí s hmotností, jako setrvačnost atd. fungovat také. Na naší zemi tečou megatuny pohybové hmotnosti díky gravitaci, a jediné co veřejně umíme, je počkat až se voda vypaří , spadne, nateče do nádrže, a světe div se, nyní můžeme prostřednictvím vody ve vodní elektrárně čerpat hmotnost součinnosti pohybových energií hmotnosti. Naprosto bezpečný parní stroj poháněný tepelnou energií slunce. Asi je na čase tuto pohybovou energii hmotnosti ovládnout, uvolnit a používat pro všechny, bez parazitování lichvy. Nezájem vládců o energetickou soběstačnost jednotlivce je zřejmá a jasná. Museli by začít konečně pracovat. Za naše peníze postavil Klaus Temelín, prý abychom měli dost levné energie, a teď nás nutí platit za energii z elektrárny za naše peníze. Lež, podvod, zrada, hanba, podlost, zločin. Neoliberální zločin.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
-17 # Cheche 2012-07-09 15:37
Nesmysl - copak za převratný zázrak se tak moc tají?
Zase nějaké auto na vodu, perpetomobilní stroj nebo podobná blbost?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+5 # tricodedolphine9 2012-07-10 17:30
Cituji Cheche:
Nesmysl - copak za převratný zázrak se tak moc tají?
Zase nějaké auto na vodu, perpetomobilní stroj nebo podobná blbost?

Tak se podívej na výkon dvouWattové diody a s optikou na prd. Po zúžení paprsku je to jiné kafe. Apropó je tam i video s kafem a modrým světlem. A vodíkové technologie jsou opravdu tak strašně neproveditelné, že je lepší investovat do armádních laserů a ne do vodíku co???
tricodedolphine9.blog.cz/.../. ..
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
-2 # Vláďa Anděl 2012-07-10 21:59
Cituji tricodedolphine9:
A vodíkové technologie jsou opravdu tak strašně neproveditelné, že je lepší investovat do armádních laserů a ne do vodíku co???

To je právě ten problémn s lidma co neznají fyziku, koukají na dementní sci-fi a jsou přesvědčeni jak je všechno jednoduché. Sloučení dvou jader vodíku na hélium sice vyrobí spoustu energie, ale na jejich "přistrčení" dost blízko k sobě je potřeba taky velká počáteční energie a tu se dost dobře nedaří vytvořit. Zatím co Evropa už od padesátých let vyvíjí původně sovětský Tokamak, amíci se možná stejně dlouho snaží rozstřelit kapsli zmrzlého vodíku několika lasery. Ani po 50 letech se nedaří a věřte že ty jejich lasery nemají nic společného s tou hračkou, co propálí obal od CD :-)
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+3 # filip filípek 2012-07-18 20:42
Jeden detail uniknul vaší pozornosti.

Pokud je opravdu trestem za porušení utajení patentu pokuta 10 000 USD a dva roky vězení tak to se rovná povolení k provedení nového patentu. U dobrých patentů se vydělávají miliardy a vězení je plné lidí kteří vědomě dělají věci i s vyšší trestní sazbou
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+2 # Melon 2013-06-06 00:54
Tebe jeden tiez. Na skutocne dokazanie funkcnosti patentu a upovedomenie spolocnosti je treba seriova vyroba. A kto to bude vyrabat? Male firmy by zasliapali do zeme a velke su pod kontrolou tich, ktori to utajili. Media su ake su. Vynalezca musi mat dost rozumu na to, aby si to uvedomil, ze to za to nestoji. Mozno mu aj namastili kapsu, ked si nebol isty.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+16 # Petr... 2012-07-20 13:11
Za mých studií na ČVUT jsme měli velmi starého profesora, jméno je ted nepodstatné. Byl to takový vypravěčský typ, jednou nám vyprávěl, že na katedře biochemie (nejspíš tedy), vynalezl nějaký enzym, či aminokyselinu, která naprosto šetrně odbourávala asi 5 konkrétních druhů rakoviny, jelikož by údajně celý cyklus od testování na lidech až po výrabu stál okolo 500 mil. dolarů, tak na to samozřejmě škola neměla, takže tenhle enzym prodala nějaké americká farmaceutické společnosti, když se rok, dva, pět let nic nedělo, nebylo o žádném novém léku nikde ani zmínky, tak se zašli vyptávat. Daná společnost jim řekla, že lék samozřejmě začnou testovat, ale až za 10-15 let až se opotřebují stroje a postupy pro výrobu dosud používaných léku. Hold, peníze jsou ve všem
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
-1 # Vláďa Anděl 2012-07-22 23:06
Pokud ten enzym byl prodán jako vynález, tedy asi na to býl udělený patent. Podstatou patentu je, že musí být v patentovém spisu popsané o co jde - postup výroby, účinky... a tento postup sice nesmí nikdo jiný použít, ale je to pro ostatní dobrý návod jak na to. Stačí jen vymyslet, jak něco změnit aby to fungovalo podobně (někdy i lépe). Pokud to patentované nebylo, vystavuje se majitel vynálezu nebezpečí, že někdo přijde na to samé a začne to vyrábět. Je to hra, dá se při tom vydělat nebo prodělat.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+7 # Ing Vladimír MASÁK 2012-07-30 21:45
Jako nejhorší utajování vidím v nových lécích a léčebných postupech u závažných i banálních onemocněních.
Lék či postup, který je levný a nemoc vyléčí s konečnou platností nebude nikdy uplatněn.
O některých vím z vlastní zkušenosti.Na př lék na paradentosu.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
0 # Dominika Sojková 2014-11-15 20:46
O aký liek sa presne jedná?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+1 # sutech 2012-08-24 22:37
uq.edu.au/.../?article=12408
tak ta teleportace je tady.

Neměl by být problém vymyslet přímý konvertor tepelné energie, ale problém by byl patrně s jeho konstrukcí, pracovali bychom totiž na úrovni nanomateriálů.
hawelson.blog.cz/.../...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
0 # KaTa 2013-11-17 19:02
Bláboly , člověk nepotřebuje patent aby rozjel výrobu na svůj objev. Dneska funguje plno serverů orientujících se na dotace vynálezů a zboží , které potřebuje finance na rozjezd. Samotné uvedení do nabídky je pak obhajitelné , že nejde o zkopčení nějakého nápadu předtím.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+1 # msochi 2014-05-26 12:33
přímý konvertor telepelné energie na elektrickou .. jeden z možných je třeba peltiérův článek. mimo jiné tenhle způsob používali přibližně tak před padesáti či šedesáti lety na sibiři... kdy "petrolejkou" napájeli rádio. zkoušela jsem u sebe v "laboratoři" serii několika peltiérových článků s Al chladiči, vnitřní chladiče tvořící "komín" pod kterým hořela kostka lihu. a vnější a větší chladiče vně.. je schopné ti to nabít telefon.. proud byl okolo 100mA což není zas tak zlé.. .

názor... spíše než bádat co všechno mohlo být utajeno .. experimentujte a pokusujte :o) na lecos se dá přijít a nezanedbatelná část objevů vznikla "de facto náhodou", myšleno nelamentujte, tvořte :o)
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
0 # Gabriella 2014-09-18 20:31
Hi there, every time i used to check webpage posts here
earrly in the break of day, as i love to gain knowledge of more and more.


Koukni třeba i mou web dětské postele se zábranou levně
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
0 # Gavin 2014-09-19 02:35
Sweet blog! I found it while browsing on Yahoo News.
Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News?
I've been trying for a while but I never see to get there!
Many thanks

Zkontroluj též muj web dětská patrová postel swan
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
0 # Merissa 2014-09-19 02:57
Simply desire to say your arfticle is ass amazing.
The clarity in your post is simply nice and i can assume you are an expert on this subject.
Well with your permission allow mme tto grab
your feed to keep update with foprthcoming post. Thanks a million and please continue the rewarding work.


Přečtiti si též naší stránku postele dětské
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Top of Page

Nezávislé zpravodajství z celého světa aneb Co se jinde nedozvíte | Založeno 2011
Máte dotaz? Chcete inzerovat na AC24? Neváhejte nás kontaktovat formou emailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Licence Creative Commons Nezávislý webový deník AC24.cz podléhá licenci Creative Commons 3.0 | O projektu | Tiráž | Napsali o nás | Podpořte nás