Nikdy to otevřeně nepřiznají, ale kvůli woke se společnosti dostávají na mizinu. Hollywood je otevřeně progresivní už desítky let, ale to není nic ve srovnání s invazí sociální spravedlnosti od roku 2016. (Foto: Flickr)

Po zhruba pěti letech bezprecedentního levičáckého náporu na zábavní průmysl konečně začínáme pozorovat, jak toto běsnění ztrácí kyslík.

V rámci woke produkcí existuje slabina, na kterou alternativní média poukazují už dlouho – Nevydělávají, protože jsou určeny k tomu, aby ukojily menšinu levicových zenitů, kteří nemají peníze. To je špatný dav, na který je třeba spoléhat, pokud jde o tok peněz.

Dá se říci, že zábavní průmysl byl částečně podveden. Zaprvé jsou tu ty lákavé ESG půjčky, které lze snadno získat, pokud společnost hlasitě deklaruje svou věrnost agendě sociální spravedlnosti. Pak je tu samozřejmě skutečnost, že mnozí ředitelé firem a lidé z marketingu sledují trendy na Twitteru s nevědomým předpokladem, že Twitter je vlastně odrazem skutečného světa. Probuzený dav na Twitteru je zesilován samotnou společností, zatímco většina opačných hlasů je potlačována a pohřbívána. Každý, kdo používá komoru ozvěn na Twitteru jako marketingové měřítko, by se mohl domnívat, že levicová ideologie je převládající ideologií národa. Není to ani zdaleka tak.

Některé společnosti si tuto skutečnost konečně uvědomují a přijímají opatření, aby omezily své vystavení probuzenému obsahu, nebo jinak zahynuly ztrátou sledovanosti. Věc se má takto – levičáci by mohli ovládnout všechny platformy pro distribuci médií (už se jim to téměř podařilo), ale stejně nemohou veřejnost přinutit, aby konzumovala woke obsah. Nakonec jim ztráta diváků a zisků ublíží.

Zdá se, že Warner Media (nyní vlastněná společností Discovery) je v čele čistky od levicového obsahu. Pod vedením šéfa Davida Zaslava Discovery agresivně pitvá Warner, aby pochopila, proč společnost s tolika ikonickými značkami a franšízami neustále propadá v pokladnách kin a na streamovacích službách. Zaslav se nyní zbavuje krajně levicového obsahu jako jedu.

Zejména Zaslav stál za spálením zpravodajské služby CNN+ po necelém měsíci fungování, když naprosto selhala v získávání předplatitelů. Nyní odložil film „Batgirl“ za 100 milionů dolarů, woke parodii s woke režiséry, kterou testovací publikum nenávidělo. Údajně také škrtá chystaný film Supergirl, který měl podle zvěstí nahradit oblíbenou sérii Superman ženskou verzí, kterou by hrála herečka kolumbijského původu s vyměněnou rasou (původní Supergirl má být běloška a blondýna).

Další událostí, která šokovala levičáky, bylo, že Netflix vzal sekeru na „First Kill“, lesbický upírský seriál, o který nikdo nežádal a na který se zřejmě nikdo nedíval.

Stalo se tak poté, co Netflix v posledních několika měsících zrušil řadu woke pořadů, včetně pořadu s názvem „Anti-Racist Baby„, jehož autorem byl známý propagátor kritické rasové teorie Ibram X. Kendi, a dalšího animovaného pořadu s názvem „Q-Force“ (Queer Force).

HBO Max nedávno zrušila své „Kroniky Gordity“ po pouhé jedné sezóně; pořad založený na rodině dominikánských přistěhovalců silně prosazoval levicové narativy o statusu skupiny obětí a zobrazoval Ameriku jako rasistický a utlačovatelský národ. Žádná zmínka o tom, že se do USA každoročně snaží proniknout miliony lidí jiné než bílé pleti, přestože jsou údajně „bigotní“.

Příklady vyčištěných woke programů pokračují dál a dál. Je to chytrý tah zábavních médií, protože diváci dávají svými dolary a sledovaností najevo, že nechtějí sledovat levicový odpad. Není to však příliš málo a příliš pozdě?

Některé společnosti jako Disney se rozhodly pošetile zdvojnásobit woke obsah (po četných kasovních neúspěších) a jiné jako Warner ztratily spoustu dobré vůle svých zákazníků. Korporace a marketingoví pracovníci se již dlouho snaží nalákat zákazníky tím, že zkoumají, co diváci chtějí. Novým modelem je však jednoduše ŘÍCI zákazníkům, co si mají koupit, a zahanbit publikum, aby se podřídilo produktu, pokud se mu nelíbí. Od roku 2016 je strategií médií spíše ÚTOK na zákazníky v reakci na kritiku než naslouchání a učení se. To se neosvědčilo. Dnes tyto podniky platí za své prohřešky proti svobodnému trhu.

Je nepravděpodobné, že by se jim v dohledné době podařilo získat zpět publikum, pokud vůbec někdy.

Zdroj: zerohedge.com