Prezident USA Donald Trump vyzval ČLR, aby se vzdala přijímání odvetných opatření na americké clo na čínské zboží.

Podle jeho názoru má Washington mnohem větší počet nábojů v obchodní válce, než Peking. Vyjádřil také přesvědčení, že se oponenti budou chtít dohodnout.

Při vedení obchodní války mají USA mnohem více možností než Čína. S takovým prohlášením vystoupil prezident Donald Trump před příznivci Republikánské strany ve státě Missouri. Podle jeho slov Čína v roce 2017 díky obchodním vztahům s USA měla zisk ve výši $500 miliard.

„Přistupujeme k rozhodným opatřením v boji proti nekalé obchodní politice Číny… Postavili jsme Čínu, dali jsme jí takové bohatství. A my to změníme," řekl Trump.

Připomněl také, že v nejbližší době bude zavedeno 25% clo na dovoz produkce z Číny — v hodnotě 200 miliard dolarů. Podle jeho slov, pokud Peking odpoví, narazí na další omezení.

„Takže, zavedli jsme 25% clo na čínské zboží v celkové výši 50 miliard dolarů. Oni odpověděli, že se chystají udělat totéž. Řekl jsem: „No dobře. My máme mnohem více nábojů," prohlásil americký prezident.

Připomeňme, že již dříve s podobným varováním vystoupil americký ministr obchodu Wilbur Ross.

Kromě toho Trump opakovaně vyjádřil přesvědčení, že čínská strana chce uzavřít smlouvu s Washingtonem. Nicméně podle nejnovějších zpráv v médiích jsou v Pekingu připraveni k obchodní konfrontaci.

The Wall Street Journal s odkazem na informované zdroje sdělil, že ČLR odmítla pokračovat v jednání o řešení obchodních sporů s USA. Souvisí to s dalším kolem zavedení tarifů a následnými výhrůžkami.

Diskuze o obchodních vztazích měly být přípravnou etapou pro návštěvu čínského vicepremiéra Liou Chea v USA, která se měla konat příští týden, ale byla zrušena.

Podle údajů Bloombergu si v Trumpově kanceláři uvědomují, že obchodní válka s Čínou poškodí řadové americké spotřebitele, ale je to nutné k ochraně dlouhodobých zájmů USA. „Nečinnost by poškodila americkou ekonomiku a spotřebitele na mnohem delší dobu," řekl vysoce postavený úředník Bílého domu.

Zdroj:  wsj.com