Vůbec první muslimský starosta Londýna je nachystán zakázat obrázky ‚nerealisticky‘ spoře oděných žen v reklamách ve veřejné dopravě, čímž by toto město mohlo přijmout nejcenzurovanější politiku v Západním světě. Sadiq Khan tento krok zdůvodňoval upravenými formulacemi feminismu, když tvrdil, že lákavé obrázky krásných žen by u nich mohly vyvolat „stud za svá těla.“ Je ironií, že tato politika nejspíš potěší jak misogynní islamisty, tak prudérní třetí vlnu feminismu, jejichž závěry se nakonec vzájemně velice blíží.

K tomuto oznámení přichází pět let poté, padlo podezření na islamisty, že to oni začali začmárávat obrázky žen v bikinách na Tower Hamlets ve Východním Londýně a po posledním roce, kdy feministky začaly podobně ničit obrázky žen v bikinách v londýnské dopravě.

Vlevo: Londýnské metro, 2015. Vpravo: Tower Hamlets, 2011

Obrázky žen na veřejnosti jsou zakázány ve velkých částech muslimského světa a tento jev se teď šíří i Západním světem.

I německý ‚pokrokový‘ ministr spravedlnosti Heiko Maas nedávno po hromadných sexuálních útocích na Silvestra v Kolíně páchaných muslimskými migranty slíbil zákaz reklam, které „ženy nebo muže redukují na sexuální objekty“ ve snaze vytvořit „moderní genderová zobrazení“.

U londýnského starosty se tyto sentimenty odráží také. V prohlášení řekl: „Jako otci dvou náctiletých dívek mi dělá takovýto druh reklam nesmírné starosti, neboť ty lidi, a zvláště ženy, mohl ponižovat a vyvolat v nich stud za vlastní tělo. Je nejvyšší čas s tím skoncovat.“

„Nikdo by se neměl během cesty metrem nebo autobusem cítit pod nátlakem nerealistických očekávání ohledně jeho těla, a já chci proto reklamnímu průmyslu ohledně toho vyslat jasný vzkaz.“

Ředitel obchodního rozvoje Londýnského dopravního podniku Greame Craig řekl:

„Reklama v naší síti je jiná než v televizi nebo v on-line či v tištěných médiích. Naši zákazníci nemohou prostě vypnout nebo přepnout na jinou stránku, když je reklama uráží nebo rozčiluje, a my máme povinnost zajistit, aby se to v tomto unikátním prostředí odrazilo.“

@MartinDaubney @CityAM Nepochopili jste. Tělo připravené pláž je třeba prostě trochu modifikovat, aby bylo v souladu s tímto Novým Londýnem.

12:32 PM - 13 Jun 2016

Letos v dubnu dozor nad britskou reklamou oznámil vyšetřování „reklam objektifikujících a sexualizujících ženy“ kvůli „narůstající politické a veřejné debatě“ tažené „uraženými“ feministkami na sociálních médiích.

Úřad pro reklamní standardy (ASA) už začal zakazovat reklamy zobrazující atraktivní ženy, které by údajně měly způsobovat „urážku nebo ubližovat“. Takováto cenzura by se teď už mohla stát rutinou, jelikož ASA tvrdí, že „je na čase změnit přístupy a chování.“

Tento vývoj následují po loňských kontroverzích kolem Protein Word – společnosti fitness, která v Londýně vyvěsila billboardy s ženami v bikinách vedle slov: „Máš už tělo připravené na pláž?“

Feministky a tzv. bojovníci za sociální spravedlnost pak proti těmto reklamám rozpoutali agresivní on-line kampaň, která pak začala sbírat hlasy na liberálních médiích, což vedlo k petici proti těmto obrázků podepsané 70 000 lidmi.

Český článek o zmiňovaném boji německého ministra Heiko Maase proti sexuálně laděným reklamám: Zakažme intimní reklamy, které dovádí muslimské muže ke znásilňování žen, doporučuje německý ministr spravedlnosti 

Zdroj: breitbart.com