Skupina federálních vědců, kteří byli pověřeni dokázat, že konopí nemá „žádný léčivý účinek“, vypustili informaci, že konopí ve skutečnosti zabíjí rakovinové buňky. Výzkum vedený odborníky ze St. George’s Univesity v Londýně zjistil, že kanabinoidy obsažené v marihuaně, THC anebo CBD oslabují rakovinové buňky, a ty pak lépe podlehnou ozařování. Studie byla uveřejněna minulý rok v lékařském časopise Molecular Cancer Therapies a zveřejnila tak detaily o dramatické redukci rakoviny mozku právě po použití této specifické kombinace kanabinoidů a radiace.

„Ukázali jsme, že kanabinoidy mohou hrát velmi důležitou roli v léčbě těch nejagresivnějších rakovin u dospělých,“ napsal vedoucí výzkumu Dr. Wai Lu pro The Washington Post.

„Výsledky jsou velmi slibné… mohl by to být způsob jak porazit nádor a zachránit více životů.“

„Nedávné zvířecí studie prokázaly, že marihuana skutečně zabíjí rakovinové buňky a redukuje velikost ostatních. Existuje důkaz, že extrakt z celé marihuany může zabít jeden z nejzákeřnějších typů mozkového nádoru. Výzkum vedený u myší pak ukázal, že tento extrakt navíc zvyšuje účinky léčby pomocí radiace,“ vyjádřil se NIDA (Národní institut pro zneužívání drog).