S tím, jak byly na východní Ukrajině kyjevské síly obklíčené a zdecimované, západní Ukrajinci protestují v Kyjevě proti válce a americké sankce se dočkaly globálního zesměšnění jako naprosto nemožné – tak bude sestřelení malajského linkového Boeingu 777 s více než 280 lidmi na východní Ukrajině – údajně zasaženého nad konfliktní zónou – bezpochyby NATO využito k démonizaci oponentů Kyjeva, zvláště bojovníků na východě a Ruska, které NATO obviňuje z „destabilizace východní Ukrajiny.“ Před sestřelením malajského letu MH17, jen pár hodin před tím, Ukrajina tvrdila, že jí Rusko sestřelilo jeden z jejích bitevníků SU-25. Článek BBC „Ukrajinský konflikt: Rusko obviněno ze sestřelení tryskáče,“ tvrdil:


[quote align="center" color="#999999"]

Mluvčí ukrajinské bezpečnosti obvinil ruské letectvo ze sestřelení jednoho z jejich tryskáčů, který byl na misi nad ukrajinským územím.

Andrij Lysenko, mluvčí Ukrajinské národně bezpečnostní a obranné rady, řekl, že ve středu večer byl sestřelen bitevník Su-25.

Ruské ministerstvo obrany toto obvinění prohlásilo za „absurdní“, hlásí ruská státní média.

Rebelové z východní Ukrajiny říkají, že ve středu sestřelili dva tryskáče Su-25.

Ukrajina rovněž tvrdí, že na její síly stříleli rakety z ruského území. [/quote]

  • Vojenský briefing z Donbasu-Luganska: Těžké ztráty ukrajinských ozbrojených sil

Ač se o zbraňových systémech použitých k sestřelení ukrajinských SU-25 nemluvilo, před tím ztracená letadla kvůli separatistům na východní Ukrajině byla nejspíš zasažena člověkem přenosnými protileteckými systémy Igla. Sestřelená 777 letěla ve výšce 33 000 stop (10 km), kam systém Igla nedosáhne. Její sestřelení by vyžadovalo sofistikovaný zbrojní systém, jaký je nejspíš mimo dosah bojovníků na východní Ukrajině. To potvrdil i kyjevský režim sám. Newyorský reportér Daily News v článku nadepsaném „ Malajské aerolinie se obávaly sestřelení na Ukrajině u ruských hranic,“ hlásil, že:

[quote align="center" color="#999999"]

Anton Gerašenko, poradce ukrajinského ministra vnitra, na Facebooku řekl, že letoun letící ve výšce 33 000 stop byl zasažen raketou vypálenou z raketometu Buk, ohlásila ukrajinská tisková agentura Interfax. [/quote]

Systém Buk mají jak Rusko, tak Ukrajina. Rusko by nejspíš takovýto sofistikovaný zbraňový systém bojovníkům na Ukrajině nedodalo, i kdyby je vojensky podporovalo, protože by bylo téměř nemožné při jeho použití či zneužití zabránit jeho vystopování přímo do Moskvy. Kdyby režim v Kyjevě ztratil kontrolu nad jedním nebo více ukrajinských systémů Buk, měl by ohlásit jeho ztrátu, aby byla mezinárodně přijata opatření a zranitelné letouny se odvrátily mimo konfliktní zónu.

 

Západní reakce

Americký senátor John McCain, který vystupoval v Kyjevě na pódiu s neonacisty ze strany Svoboda krátce před tím, než tito svrhli zvoleného presidenta Viktora Janukoviče, v interview na NBC prohlásil:

[quote align="center" color="#999999"]

„Dělat unáhlené závěry by mohlo přinést značný trapas a je to opravdu nevhodné, dokud nebudeme mít více informací,“ řekl Andree Mitchell z NBC. „Ale jak jsi zmínila, už před tím došlo k incidentům se sestřelením ukrajinského letadla. Tohle byl linkový letoun směřující k ruskému vzdušnému prostoru. A tohle je příznačné, nečiním to jako závěr, ale vypadá to jako příznak chybné identifikace letounu, o kterém si mohli myslet, že je ukrajinský.

„Je-li tomu tak, pak je to strašlivá tragédie, jakou určitě nikdo nečekal, ať je to, kdo je to,“ řekl. „A je-li tomu tak, bude to mít neskutečnou odezvu. Bude se muset jasně určit jakou, a musíme rozhodnout, jak najít ty, za to odpovědné.“

McCain dodal: „Ať už to byl výsledek akcí separatistů nebo Rusů, kteří si chybně mysleli, že je to ukrajinský válečný letoun, tak si myslím, že za to pekelně zaplatí, a to by také měli.“ [/quote]

McCain se nikdy nezmínil, k čemu by mělo nebo mohlo dojít, kdyby to byl ten režim, který pomohl dosadit k moci, kdo může za sestřelení tohoto letadla.

S tím, jak je nejpravděpodobnějším použitým systémem raketomet Buk, a s tím, jak režim v Kyjevě tak rychle vyhodnotil, jak byl letoun sestřelen, a kdo za to může, je teď na Kyjevu, aby vysvětlil, jak systém Buk skončil v rukou separatistů, a proč stříleli na letoun letící ve 33 000 stopách směřující k ruské hranici rychlostí odpovídající dopravnímu letadlu .

 

Cui Bono?

Nepatrná možnost, že by separatisté získali sofistikovaný protiletecký systém Buk, s nímž neumí pořádně zacházet, a falešně identifikovali Malajský 777 a na základě mizerného hodnocení ho sestřelili, by z této tragédie učinila případ katastrofické záměny identity – neboť separatisté nemají žádný myslitelný důvod střílet na malajské letadlo s pasažéry – a absolutně nic by tím nezískali.

Avšak pro režim v Kyjevě, co se potýká s decimací a rozkladem vojenských sil na východě, rostoucím disentem na západě a se Západními sponzory, kteří nejsou schopni realizovat žádnou formu smysluplné vojenské, ekonomické či politické pomoci, by sestřelení civilní linky a obvinění separatistů mohlo vynést sjednocení veřejného mínění a vedení evropských národů za NATO a USA a vést k přímější intervenci na straně Kyjeva a ke změně směru vlny v tomto zápase, který jinak nevyhnutelně prohrají.

Západ tvrdě pracuje, aby pro takový scénář připravil jeviště. BBC v článku nadepsaném „ Malajské aerolinky havarovaly v konfliktní zóně východní Ukrajiny,“ uvádí, že:

[quote align="center" color="#999999"]

Sir Tony Brenton, bývalý UK velvyslanec v Rusku, řekl BBC News, že by nebylo velkým překvapením, kdyby podezření od počátku padlo na rebely .

„To by silně poškodilo jak je, tak jejich ruské přívržence,“ řekl.

„Rusové je bezpochyby zásobují zbraněmi, a téměř určitě protileteckou výzbrojí, takže na Rusko by to mělo nejspíš dopad a zvedlo by to značnou mezinárodní kritiku Ruska.“ [/quote]

Pouze Západ a jejich zástupný režim v Kyjevě z toho může mít prospěch – a komentátoři jako Tony Brenton a BBC záměrně hrají na ignorantství svých posluchačů v naději, že tito neznají rozdíl mezi systémy Igla, které separatisté nejspíš mají, a systémem Buk, který nejspíš nemají nebo ho nejsou schopni provozovat.

Tohle je už druhý malajský 777, o který letos přišli za mimořádných podmínek. Malajský let MH370 se ztratil v březnu 2014 a ještě nebyl přes bezprecedentní mezinárodní vyhledávací úsilí nalezen.

[quote align="center" color="#999999"]

  • Vážení a milí čtenáři, podpořte nás zakoupením předplatného nezávislého magazínu AC24 Vědomí
  • [/quote]

    Tony Cartalucci

    Překlad: Miroslav Pavlíček

    Zdroj:  landdestroyer.co.uk