Billboardy nemusí vždy jen lákat na nový reklamní produkt. Vysokoškolští výzkumníci v Peru ve spolupráci s místní reklamní agenturou vytvořili originální poutač, který denně dokáže v pouštní oblasti vyrobit až 100 litrů pitné vody. Vysokoškolští výzkumníci v Peru se spojili s reklamní agenturou Mayo DraftFCB , aby vytvořily nejužitečnější reklamu na světě. Jde o obrovský silniční billboard, který kromě toho, že láká mladých lidí na studium na místní vysoké škole University of Engineering and Technology, dokáže ve vyprahlé oblasti vyrobit litry pitné vody.


Billboard stojí ve městě Lima na severním okraji pouště Atacama, která je nejsušší pouští na Zemi. Město s okolními vesnicemi ročně zavlažuje jen 1,3 cm srážek. Z 8,5 milionu obyvatel, kteří žijí v hlavním městě Peru, až 1,2 milionu nemá tekoucí pitnou vodu. Získávají ji ze studní nebo od soukromých společností, které pravidelně přivážejí vodu v cisternách a prodávají ji za podstatně vyšší ceny. Místní univerzita proto začala hledat řešení tohoto problému.

K výrobě billboardu tým inspirovala vlhkost vzduchu na tomto území, která dosahuje 83%. Právě z ní se vědci rozhodli udělat zdroj pitné vody. Billboard funguje na principu reverzní osmózy – zachycuje vlhkost a přes filtry ji přivádí do kondenzátoru, který vytvoří vodu. Ta pak ještě prochází karbonový filtr a stéká do nádrže, ze které si ji z kohoutku mohou napustit všichni kolemjdoucí. Systém není úplně soběstačný a na pohon využívá i elektřinu, jaké množství však společnost neuvedla.