NEW YORK – Vědci objevili způsob, jak tajně lidské bytosti hacknout mozek a zmocnit se kontroly nad jejími končetinami. (Foto: Shutterstock)

Tým vedený profesorem fyziky Arnsem Pralle, PhD z Univerzity v Buffalu našli způsob, jak testované subjekty zmrazit na místě a zcela je zbavit kontroly nad jejich tělesnými funkcemi pomocí nové techniky zvané „magneto-termální stimulace.“ Bgr.com píše:

Není to zrovna jednoduchý proces – vyžaduje to implantaci speciálně vybudovaných pramínků DNA a nanočástic, které se připojí k určitým neuronům – ale jakmile je tato jen minimálně invazivní procedura hotova, tak lze mozek už kontrolovat na dálku pomocí proměnlivých magnetických polí.

Když se nasadí tyto magnetické vstupy, tak se ony částice nažhaví, čímž neurony přimějí k impulsům.

Tato studie, která byla publikována v poslední edici žurnálu eLife, obsahuje experimenty prováděné na myších.

Pomocí této nové techniky mohli výzkumníci kontrolovat pohyby zvířat, kdy je přinutili, aby zamrzli, zamkli jim jejich okončetiny, nechali je točit dokola nebo i běhat.

Ač to zatím bylo testováno jen na myších, může mít tento výzkum dalekosáhlé důsledky v celé oblasti výzkumu mozku.

Svatým grálem snů takových vizionářů jako Elon Musk je, že jednoho dne budeme moci skřípnout své mozky, abychom z nich odstranili poruchy nálady a mohly se z nás udělat lepší bytosti.

Tento průlomový výzkum by docela dobře mohl být důležitým krokem k takovéto budoucnosti.

Zdroj: doi.org