Portál Hlídací pes publikoval na svých stránkách vyjádření Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, která vyhověla stížnosti posluchačky na Luboše Xavera Veselého kvůli jeho rozhovoru s premiérem Andrejem Babišem. (Foto: Youtube)


Portál Hlídací pes provozovaný Ústavem nezávislé žurnalistiky se sídlem v zahrádkářské kolonii obce Líšnice, který je placený mimo jiné i z fondů kontroverzního amerického miliardáře George Sorose, publikoval vyjádření Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Rada v něm vyhověla stížnosti posluchačky na moderátora Českého rozhlasu Luboše Veselého kvůli tomu, že premiér Andrej Babiš nepolitický pořad rádia „využil pro propagaci svých osobních kvalit a politických úspěchů a cílů, a to v nadstandardní míře, neboť ho moderátor nijak neusměrňoval, přestože si uvědomoval, že tato propagace probíhá“.

„Do roviny politické debaty rozhovor ovšem nesklouzával, protože moderátor prakticky nereagoval na vlastní obsah témat, k nimž host rychle odbočoval od původních otázek. Vždy pouze položil další otázku nepolitické povahy. Politizaci rozhovoru a zmaření původního záměru o neolitické vyznění tohoto dílu tím však nezabránil,“ stojí v dopise Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, pod ním je podepsán předseda Rady Ivan Krejčí.

Podle slov RRTV ovšem Veselý neporušil zákon, neboť „popsané záležitosti jsou záležitostí dramaturgie pořadu“.