Učitelé pracující v převážně muslimských okrscích Molenbeek a Schaerbeek v Bruselu hlásí, že „90 procent jejich studentů ve věku 17, 18 let,“ prohlašuje islamistické teroristy, kteří zaútočili na Paříž a Brusel, za „hrdiny“. K tomuto odhalení došlo v článku v New York Times, v němž Steven Erlanger mluvil s belgickými politiky, kteří vycházeli z informací z Belgie. V příspěvku nadepsaném, „Z radikalizace belgické mládeže obviňujte politiku, nikoliv islám,“ zpovídali Yvese Goldsteina, personálního šéfa hejtmana regionu Hlavní město Brusel a radního Schaerbeeku.


Schaerbeek a Molenbeek jsou teď neblaze proslulé oblasti, v nichž ti islamisté měsíce žili v úkrytu, vyráběli zbraně a prováděli přípravy na útoky v Paříži a v Belgii.

Goldstein v ozvěně toho, že „naše města se teď potýkají s ohromným problémem, možná největším od II. světové války,“ předložil otázku: „Jak to, že lidé, kteří se tady Bruselu nebo v Paříži narodili, prohlašují za hrdiny lidi, kteří spáchali násilí a teror?“

Zavrhujíc myšlenku, že by v Pařížském útoku a v bombových útocích na bruselské letiště a stanici metra mohl sehrát nějakou roli islám tvrzením, že „náboženství je pro ně jen záminka,“ a že „oni přeci nevěří ničemu,“ tento politik směle prohlásil, že problém spočívá v jejich nedostatečném vystavení diverzitě a modernímu umění:

„Máme čtvrti, kde lidé potkávají jen ty samé lidi, chodí do škol s těmi samými lidmi. Jaké mají vazby s celou společností, jaké mají vazby na skutečnou diverzitu? To je zřizování ghett,“ říká, „a to je záležitost našeho městského rozvoje, se kterou se budeme muset porvat.“

„Ti mladí lidé nikdy do věku 18 či 20 let nezašli do muzea – nikdy neviděli Chagalla, nikdy neviděli Dalího, nikdy neviděli Warhola, oni nevědí, co je to snít.“

Erlinger referoval, že „Židé už Schaerbeek opustili a poslední dvě synagogy jsou v prodeji. Místo toho je tu něco na způsob dusivé, izolující, etnické uniformity,“ a belgický systém integrace označil za „něco mezi francouzským modelem, který nové imigranty umisťuje do předměstských ghett, a tím britským a americkým, které vytváří komunity jako Čínské město a Malá Itálie.“

Článek ale opomíjí položení té základní otázky, proč – když za islamistický extremismus může vadné městské plánování v Belgii – se to děje globálně? Proč židovské komunity ze Schaerbeeku asi odešli? Nebo proč čínská diaspora, co žije v komunitách jako Čínská města a vůbec ji nezajímá moderní umění, zjevně nepředstavuje žádné riziko páchání teroristických útoků?

Zdroj: breitbart.com