AC24.cz

AC24.czZe světaMagnetické póly Země se „chystají přepólovat“, což by mohlo vést k masivnímu vymírání, říkají vědci

Sociální sítě

Reklama

Magnetické póly Země se „chystají přepólovat“, což by mohlo vést k masivnímu vymírání, říkají vědci

Vědci varují, že magnetické póly Země se chystají nepředvídatelně změnit, což by mohlo vést k masivnímu vyhynutí na celé planetě. 

Podle pozorovatelů pracujících v rámci celosvětové sítě podzemních observatoří, kde se dějí pohyby pólů – vědci si toho budou vědomi pouze několik hodin s předstihem. 

Theconversation.com píše:

Změna v magnetickém poli během obracení oslabí jeho ochranný štít, což umožní zvýšení úrovně radiace a nad zemským povrchem. 

Kdyby se to stalo dnes, tak nárůst nabitých částic dosahujících Země by mělo za následek zvýšené riziko pro satelity, leteckou dopravu a pozemní elektrickou infrastrukturu. 

Geomagnetické bouře poháněné souhrou abnormálně velkých erupcí sluneční energie s naším magnetickým polem, nám dává předzvěst toho, co můžeme očekávat společně s oslabeným magnetickým štítem. 

V roce 2003 způsobila tzv. Halloween bouře způsobila totální blackout výpadek elektřiny ve Švédsku, což si vyžádalo přesměrování letů, aby se předešlo komunikačnímu výpadku a radiačním rizikům a narušení satelitů a komunikačních systémů. 

Ale tato bouře byla ve srovnání s ostatními bouřemi nedávné minulosti menší, například jako událost z roku 1859 Carrington, což způsobilo jenom polární záři na dalekém jihu v Karibiku.

Samozřejmě jakýkoliv čas strávený bez elektřiny, vytápění, klimatizace, GPS nebo internet by měla významný dopad; rozsáhlé výpadky by mohly vést k narušení hospodářství v řádu desítek miliard amerických dolarů denně. 

Z hlediska života na Zemi a jak bude mít přímý dopad změny pólů na náš druh nemůžeme definitivně předpovědět, protože moderní lidé ještě v době poslední úplné změny pólů neexistovali. 

Několik studií se pokusilo spojit minulé změny pólů s masovým vymíráním – což naznačuje, že by některé přepólování a jeho průběh mohli způsobovat společně s tím zvýšenou vulkanickou činnost.

Nicméně neexistuje žádný důkaz o jakékoliv hrozící kataklyzmatické vulkanické činnosti a tak bychom se pravděpodobně museli vypořádat s elektromagnetickým dopadem v případě, že se póly změnili relativně brzy. 

Víme, že mnoho živočišných druhů mají nějakou formu magnetoreceptorů, která jim umožňuje vnímat magnetické pole Země. 

Mohou ho použít na pomoc při migraci na dlouhou vzdálenost. Ale není jasné, jaký dopad může mít přepólování na tyto druhy. 

Co je jasné je, že dřívější lidé dokázali prožít události skrze Laschamp a život sám přežil stovky úplných přepólování, což je patrné z geologických záznamů.

Můžeme předpovědět geomagnetické zvraty?

Prostým faktem je, že už jsme s úplným přepólováním „opožděni“ a také, že pole Země v současné době klesá ve výši 5 procent za století. To vedlo k návrhům, že pole Země by se mohlo obrátit během příštích 2000 let. 

Ale určit přesné datum, bude alespoň prozatím, obtížné. 

Magnetické pole Země je generováno v kapalném jádru naší planety a pak se pomalu dostává do roztaveného železa. Jako atmosféra a oceány a způsob jakým se pohybují, je řízeno fyzikálními zákony.

Proto bychom měli být schopní předpovídat „počasí jádra“ sledováním tohoto pohybu, stejně jako můžeme předpovědět skutečné počasí pohledem do atmosféry nebo na oceán. 

Přepólování může být přirovnán k určitému typu bouře v jádru, kde se dynamiky – a magnetické pole – mohou na chvíli zbláznit a pak se znovu uklidnit. 

Jsou známy těžkosti předpovídání počasí na několik dní dopředu, a to navzdory tomu, že žijeme přímo v něm a přímo pozorujeme atmosféru. 

Pozorování zemského jádra je však mnohem obtížnější vyhlídka, hlavně proto, že je pohřbeno pod 3000 kilometrů skály a že naše pozorování je mizivé a nepřímé. 

Nicméně, nejsme kompletně slepí: známe hlavní složení materiálu uvnitř jádra a že je kapalné. 

Celosvětová síť pozemních observatoří a družic také měří, jak se magnetické pole mění, což nám jasně ukazuje, že kapalina jádra je v pohybu. 

Nedávný objev proudu uvnitř jádra podtrhuje naši vyvíjející se vynalézavost a rostoucí schopnost měřit a odvodit dynamiku jádra.

Spolu s numerickou simulací a laboratorními experimenty, které studovaly dynamiky vnitřku planety, se naše porozumění rozvíjí rychlým tempem. 

Vyhlídka, že budeme schopni předpovídat činnost zemského jádra je možná ne tak vzdálená.

Loading...

Komentáře   

+13 # jk 2017-02-03 12:37
už aby to přišlo a co nejrychleji
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+49 # Dost3 2017-02-03 13:15
Jen další pokus odvrátit pozornost od skutčných hrozeb tj. naprosté totality a kontroly každého jedince skrze zákony od kterých je právě nutné odvést pozornost.
Vyplašené stádo se lépe ovládá, jak píše níže Vladimír 57.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+15 # Pavel Blaheta 2017-02-03 19:37
Mne taková zpráva nevyplaší - spíše naplňuje optimismem a těším se na to, že se toho dožiju. Kéž by to chtělo být co nejdřív. Byl by konec s EET s elektronickým hlášením DPH a také dalších píč....in z dílny našich nemocných moc-ných. A rovněž by se asi nedaly použít rakety s naváděním - prostě samé dobré zprávy. Takže jen více a houšť takových zpráv. Přestala by létat letadla a měli bychom opět čistou oblohu bez těch "chemtrails" nebo "contrails" to je konečně jedno jak to nazveme.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-12 # DDR0 2017-02-04 08:26
je vůbec možné že někteří jedinci s dutinou v lebce místo mozku mohou být připojení na internet?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+11 # Janina 2017-02-03 22:29
Určitě máte pravdu v tom, že je a ještě bude činěno hodně pokusů na odvrácení pozornosti davu od důležitých věcí.
A jak píše pan Vladimír "vyplašené stádo se lépe ovládá".
Jenže zrovna u přepolóvání je již dlouho prokázáno, že k němu v periodách skutečně dochází.
Poprvé polohu severního magnetického pólu změřil v roce 1831 James Clark Ross.
Tehdy magnetický pól ležel na severu Kanady poblíž západní části poloostrova Boothia na 70 rovnoběžce.
Podruhé polohu severního magnetického pólu změřil v roce 1904 Roald Amundsen.
Mezi těmito dvěma měřeními se poloha magnetického pólu posunula o 50 km.
Od té doby probíhala měření systematicky, rychlost pohybu byla zpočátku kolem 10 km za rok, ale v poslední době rychlost vzrostla na přibližně 40 km za rok.
Také byl zjištěn pokles intenzity magnetického pole Země, která za 150 let klesla přibližně o 10%.

Magnetické pole, obklopující naši Zemi, chrání kromě jiného všechno živé na povrchu před účinkem pronikavého kosmického záření.
Kosmické záření magnetické pole odchyluje a to poté vytváří ve vzdálenosti 1 000 až 50 000 km radiační van Allenovy pásy.
Při přepolóvání by magnetické pole zesláblo, možná na určitou dobu zcela zmizelo a smrtící kosmické záření by dopadalo na povrch naší planety.

Magnetometrické analýzy vzorků hornin, odebraných z hloubky až 6 km, dokázaly, že za posledních
76 milionů roků se naše Země přepólovala výměnou magnetických pólů celkem 171 krát.
Přibližně v dnešní pozici setrvávalo magnetické pole průměrně 420 000 roků, v opačné pozici asi 480 000 roků.
Poslední otočení se odehrálo před více než 700 000 roky.
Takové opoždění se za vzpomínané období 76 milionů roků zjistilo pouze patnáctkrát.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+8 # Josef Švejk 2017-02-04 00:35
Nejhorší smrt je smrt z vyděšení. Chce to klid. Už se to přepólovalo tolikrát, že všechno živé je dnes na zeměkouli naprosto mrtvé.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+6 # Piovarči 2017-02-04 01:59
Nechal som ti tam ten prípad od toho Flamarióna
A preštudoval som aj ten Proterov článok. Tak s tým Ebenom to nebude také jednoznačné. Díky za ten odkaz
ac24.cz/.../...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+2 # Janina 2017-02-04 21:33
Můj příspěvek určitě nebyl o vyděšenosti.
"Už se to přepólovalo tolikrát, že všechno živé je dnes na zeměkouli naprosto mrtvé." - no, co na to říct, 400 000 let je dost dlouhá doba na evoluční vývoj.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
0 # Pavel Blaheta 2017-02-05 18:40
Janino - nevěřím na evoluci. Všechno ukazuje "inteligentní" matrici a vznik všeho najednou. Resp. po etapách, podle reálných podmínek zde na Zemi. Za miliony let se nestane nic - viz např. latimerie o které se předpokládalo, že je to vymřelý představitel "přechodového" článku mezi rybami a suchozemskými plazy. A hle ona dosud existuje - vylovili ji živou - stejnou jako na těch zkamenělinách. Anebo si vem sekvoje - ty rostou i pět tisíc let - takže za 700 000 tisíc roku od posledního přepólování to je např. 200 generací. Nu za 200 generací a ani jedna malá změna oproti těm které zde rostly tenkrát. Atd. - prostě inteligentní stvořitel. Nebude to jinak.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+14 # klobasa 2017-02-03 20:35
jo, a zase se to svede na rusko, na putina...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Vaclav Cihla 2017-02-04 13:10
jk - nevím co to vše pletou, jen aby se zamotala lidem hlava... to je přece už spočítané a ví se to přesně na pár hodin... máme snad jednu výhodu, my evropané, ale celkově - máme k poklidnému životu necelé tři roky...V.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+8 # Milan 2017-02-03 12:46
U mňe došlo k přepólováni hlavi a o tom se ani jeden vědec nezmínil.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+18 # xy 2017-02-03 12:57
Vědcům je to směrem k tobě u prdele a my jsme to také nezaznamenali změnu...bohužel , gramatika je zákeřná a neplatí na ni žádné magnetické odchylky planety země.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+35 # petr nope 2017-02-03 12:58
Však u mně došlo k přepolování taky,Milane.V osumdesátémdevá tém jsem zvonil klíčema,a dnes bych se za to nejraději nafackoval..!!!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+33 # xy 2017-02-03 13:15
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+12 # Dědouch1 2017-02-03 15:03
U tebe je to evidentní, ale naprosto bezvýznamné. Ač ateista dodám: Bohudík.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+31 # Vladimír57 2017-02-03 12:50
Peklo už moc nezabírá a lidi je nutné pořád něčim strašit.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+4 # Pavel Blaheta 2017-02-04 12:50
Nebe mě nechce, v pekle se mne bojí, tak jsem tady.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-7 # Marvanec 2017-02-03 12:55
K přepólování dojde 27,9,2148 v deset dopoledne. Vypočítal jsem to podle rychlosti noření magnetického pole do roztaveného železa.

Přepólování opět lidstvo přežije skrze Laschamp - ať už je to co chce, ale je to mocné.
AC24 a věda - nerozborné spojenectví na věčné časy!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+18 # Pepa z Depa 2017-02-03 14:03
.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+6 # Piovarči 2017-02-04 02:05
Marvane skús radšej vysvetliť prítomnosť Trítia v troskách WTC
ac24.cz/.../...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+16 # Ondras 2017-02-03 12:57
Včera se tu psalo o tom, že celý vesmír jsme si vymysleli v palici a je to jen iluze/projekce. Takže přepólování bude jako životní velkofilm. No a pak půjdeme zase dál, a tak dále do nekonečna.

Jak vidíte, jsem z toho nadšený :D
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+19 # Josef Švejk 2017-02-03 13:00
Jestliže o tom informuje už i AC24, pak je situace velmi vážná! Nejvyšší čas trénovat chůzi po hlavě a odstrkovat se ušima. Sledujte nejdůvěryhodněj ší zpravodajský web v ČR ČT24, bude vysílat tréninkové informace, jak na to. Povede je Michal Kubal, který má v této věci nejlepší zkušenosti.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-6 # Marvanec 2017-02-03 13:02
Naštěstí se není třeba ničeho obávat. Uvnitř Země není roztavený kov, ale teplota absolutní nuly a směs vakua s neutronovou hmotou.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+19 # Pepa z Depa 2017-02-03 13:57
.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+13 # Vladimír57 2017-02-03 14:02
Zbytečný, ledaže by vám dali gumovej. Vesničko má středisková. Labuda.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+12 # Josef Švejk 2017-02-03 14:37
Pepo, ten Monatigne má samozřejmě pravdu, ale tady to nesedí. Marvan pouze volně citoval závěry místního odborníka Lucifa.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Pepa z Depa 2017-02-03 15:15
Cituji Vladimír57:
Zbytečný, ledaže by vám dali gumovej. Vesničko má středisková. Labuda.



Cituji Josef Švejk:
Pepo, ten Monatigne má samozřejmě pravdu, ale tady to nesedí. Marvan pouze volně citoval závěry místního odborníka Lucifa.


jj pravda kuci..
popokokomarvani se nepo(na)uci a nepo(na)uci ani kdyby meli ten gumovej ..
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-5 # Marvanec 2017-02-03 15:28
Neponaučí... ono není z čeho. Z dutého sudu se nenaučíš ničemu. A tady to duní a duní a duní...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+11 # Pepa z Depa 2017-02-03 16:19
tak si neklepej na hlavu a uc se ..

..ten zvuk ktery slysis pak prejde
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Lucif 2017-02-03 22:52
Miestna komisia akadémie vied prof.Marvan a prof.Švejk, ako najvyššia autorita nato čo je správne a čo nie, to totiž vie najlepšie, že. O zemskom jadre to netvrdím ja, iba som tu spomenul zaujímavé teórie, ktoré prišli od väčších machrov ako vy dvaja šašci :). O tom že Zem sa vplyvom neutrín zväčšuje hovoril už Nikola Tesla v roku 1935, akurát termín neutríno nebol známy a používal termín "primary substance". Citujem:

Citace:
Condensation of the primary substance is going on continuously, this being in a measure proved, for I have established by experiments which admit of no doubt that the sun and other celestial bodies steadily increase in mass and energy and ultimately must explode, reverting to the primary substance.
Nikola Tesla, New York Herald Tribune, August 18, 1935

V súčasnosti Teslovu teóriu rozvinul prof.Dr.Kostant in Meyl, dizertácia z oblasti trojrozmerných vírivých prúdov. Pomocou svojej Teórie Objektivity je zatiaľ ako jediný na svete kto dokázal vypočítať veľkosti a hmotnosti všetkých častíc, a väčšiny prvkov periodickej sústavy, s vysvetlením ako častice vznikajú, pričom kvantová mechanika častice len postuluje. V roku 2006 predpovedal že počas zatmenia Slnka dôjde medzi Gréckom a Tureckom k zemetraseniu - stalo sa. Merania z družíc potvrdzujú priemerné ročné zväčšovanie obvodu Zeme o 19cm. On je ten kto tvrdí že vo vnútornom jadre Zeme aj Slnka je teplota blízka absolútnej nule. A niektorí vedci (najmä Rusi) s ním súhlasia. Mejnstrím je samozrejme ďaleko vzadu, ale to nie je nič nové.

Takže to nie sú len nejaké info vycucané z prsta. Vy si svoje obzory rozširovať nemusíte, nikto vás nenúti. Ale nekazte to druhým.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-5 # Marvanec 2017-02-03 23:08
Ano, rozpínání zeměkoule je dáno tím, že uvnitř zeměkoule je jiná, která je daleko větší. A po ní kloužou světadíly.

Lucife, Tesla byl génius. Ale to neznamená, že se nemohl mýlit. Ono to stejně vyjde na stejno. Země se dál bude točit a tady se bude dál věřit kravinám. Takže je vše v pořádku.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+1 # Pavel Blaheta 2017-02-05 18:44
Jo tohle říkal již Josef Švejk myslím ten literární - že uvnitř Země je ještě jedna, která je větší než ta naše. Inu proč by ne - pokud to něčí mysli takto vyhovuje přece mu to nebudeme brát. Stejně tak může být uvnitř našeho Slunce další, které je větší než to naše Slunce.
Uvnitř génia Jana Marvana je možná ukryt další a větší génius než je ten Jan Marvan kterého zde vidíme. :-)
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+10 # Josef Švejk 2017-02-04 01:16
"Poslušně hlásím, pane feldkurát, že je to hotovej nezmar, jako nějakej Boušek z Libně. Vosumnáckrát za večer ho vyhodili z hostince U Exnerů, a vždycky se jim vrátil, že tam zapomněl fajfku. Lez jim tam voknem, dveřma, z kuchyně, přes zeď do lokálu, přes sklep do výčepu a byl by se spustil komínem, kdyby ho byli hasiči nesundali ze střechy. Takovej byl vytrvalej, že by se mohl stát ministrem nebo poslancem."
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-7 # Věra Štimová 2017-02-03 13:11
Přepólování a s tím spojené strašení, že nás zabije kosmické záření vyvracejí kosmonauti na kosmických stanicích. Tuším, že tam někdo byl až rok. Takže tohle je nesmysl. Přepólování, a to úplné, nejenom vychylování pólů se nejspíš děje cyklicky, aspoň podle toho, co je zapsáno v horninách. Protože člověk není závislý na "ochraném" magnetickém poli Země, pak to přežije. Je tady ale nebezpečí pro pobřežní státy. Pokud se Země otočí vzhůru nohama, co udělaj moře ? Tohle ale řešil nějaký Matúš z Turzovky na Slovensku s Pannou Marií a viděl prej zalití těch zemí vodou, za to ho komunisti zavřeli a prohlásili za blázna. Tak asi na tom bude něco pravdy. Nevím.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+19 # Josef Švejk 2017-02-03 13:22
Kosmonauti mají lepší přehled, to je jasné. Můžete sem hodit odkaz na ten zápis v horninách?
Božínku, pokud se Země otočí vzhůru nohama, tak výsledek bude přece naprosto jasný! Prostě vytečou a budeme na suchu. Každý si to může ověřit na neckách s vodou.
PS: Ten Matúš je váš otec?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+18 # Pepa z Depa 2017-02-03 13:55
Byla to opičí říše.
Hlavy státníků byly plny plánů, které se vykonávaly a prováděly při snídaní,
všechny soudy byly vychytralé a blázince byly přitom plny.
Někdo se zbláznil z nutnosti, aby se ukázal být hezkým vládě...
Byly tam nejrůznější druhy politických šílenců...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+8 # Dědouch1 2017-02-03 15:08
:DDD
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
0 # Věra Štimová 2017-02-03 18:14
Tady na tom odkazu si lze představit to, co se dělo s naší Zemí. Neustále stejný cyklus od jednoho celozemského kontinentu, po rozpad na části a znovu vznik dalších superkontinentů jenom naznačuje, že se zeměkoule točí kolem něčeho, asi černý díry i s celou galaxií, což jí vždy promíchá, nejspíš slapové síly silné gravitace a rozláme. Pak se kontinenty zas spojej a začne to nanovo. Těžko říct, historie Střední Evropy po geologické stránce je ale detailně prozkoumaná.
is.muni.cz/.../...
Pak nemá smysl nevěřícně kroutit hlavou nad tím míčkem v prostoru, kterej jenom reaguje na to, kolem čehož rotuje.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-3 # Marvanec 2017-02-03 23:17
Je třeba promíchávat pečlivě. Jinak se může Země zdrcnout. Stalo se to Měsíci. A Venuši zase připojili. Je s tím mícháním kříž.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-6 # Marvanec 2017-02-04 08:27
Je třeba promíchávat pečlivě. Jinak se může Země zdrcnout. Stalo se to Měsíci. A Venuši zase připálili. Je s tím mícháním kříž.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+3 # ramz 2017-02-03 13:35
no nic odstahujeme sa na Mesiac..ale zase ten je hologram...tak pojdeme na Mars...ale zase tam uz su CIA zakladne...aleb o pojdeme len do Vesmiru..ale zase tam je taka radiacia ze aj ZSSR si vymyslelo lety kozmonautov, inak by neprezili. Ale zase zem ze je plocha, tak tiez neviem. Asi poletim malaysian airlines na Diego Garcia a strcim si iPhone do riti.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+16 # felix 2017-02-03 13:58
další BU BU Bu, že?
citát
"Nicméně, nejsme kompletně slepí: známe hlavní složení materiálu uvnitř jádra a že je kapalné. "

cha cha.. známe? on má někdo důkaz? :) :)

Tedy myslíme si by bylo méně nabubřelé (jako celá pa-věda) čtěte Velikovského, Zillmera, ... (třeba i českého Wojnara)
prostě ty geniální autory a vědce, co si kladou otázky a hlavně dokladují všechna fakta..

Jinak je to záměrné uvádění v omyl a to s věděním má smysl jen pro ty co se učí poučky nazpaměť a vydávají to za "znalost" :)
Je to velmi nesnadné.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-3 # xmarek 2017-02-03 14:10
Citace:
Komunisté vás budou strašit nezaměstnaností, není to pravda, ničeho se nebojte. V. Havel
No pán to docela podcenil. Tady čtu, že vymřeme. Bože ty to vidíš? K čemu má taková OPICE vůbec mozek? K čemu je mozek OPICI, která předpovídá svůj vlastní zánik?

SEBEDESTRUKTIVN Í OPICE fakt, toto se mi při psaní toho mého blábolu: goo.gl/iKiiV3 na vzdory warování: goo.gl/4jzRTt ani nezdálo. Toto prostě nevymyslíš.

Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+17 # Josef Švejk 2017-02-03 14:26
Stává se to často a mnohým, že nic nevymyslí, přesto je třeba vytrvat a zkoušet to znova a znova. Ne nadarmo naši předkové říkali: Když pán bůh dopustí i motyka spustí.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+20 # Pepa z Depa 2017-02-03 15:10
.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+2 # Piovarči 2017-02-04 02:25
Ten malí sa už ako že teší na to prepólovanie:-D DDDDD
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+13 # Lucif 2017-02-03 17:40
Presun magnetických pólov sám o sebe je pre človeka neškodný, zvieratá navigujúce pomocou magnetického poľa zažijú trochu chaosu kým si zvyknú. Horšie je ak presun magnetických pólov je spojený s presunom zemskej kôry, čo sa v minulosti odohrávalo periodicky.

Magnetické pole Zeme je v súčasnosti veľmi slabé, ale z magnetických hornín vieme že v minulosti bolo niekoľkonásobne silnejšie.

Zem sa správa v podstate ako magnetické ložisko, ktoré reaguje na vychýlenie magnetického jadra z osi symetrie generovaním vírivých prúdov vo vodivom obale. Zem nie je guľa, takže má len jednu os symetrie a dostatočne silná fluktuácia v intenzite magnetického poľa Zeme môže spôsobiť presun elektricky vodivej zemskej kôry, ktorá relatívne voľne pláva na zemskom plášti:


Spúšťačom náhlej zmeny intenzity magnetického poľa by mohlo byť náhle zvyšenie intenzity toku neutrín cez jadro Zeme - napr. blízky výbuch supernovy, ktoré zvýši intenzitu elektrických prúdov v jadre. Väčší prúd, silnejšie magnetické pole, ktorého prudké zosilnenie kombinované s faktom že magnetická os je mimo rotačnú os, bude mať za následok posun zemskej kôry až kým sa magnetická os nevyrovná s rotačnou. Kde sa nakoniec ustáli severný geografický pól (či na južnom magnetickom alebo severnom magnetickom) je otázka "vstupných podmienok rovnice".
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+8 # Josef Švejk 2017-02-03 20:23
Při náhlém zesílení magnetického pole Země pak hrozí masivní přesun plechových nočníků na póly. Před přepólováním zpravidla dochází k fluktuaci pole, což nutně povede k fluktuaci i nočníků po celé zeměkouli a následný flip pak k jejich hromadnému přesunu na opačný pól. A to vše včetně jejich obsahu. Je třeba pečlivě sledovat intenzitu toku neutrin a vstupní podmínky rovnice, aby nás to nezaskočilo.
Uvidíte-li svištící nočník ať už k severu, nebo k jihu, rozhodně se mu vyhněte. Nedoporučuje se navazovat s ním kontakt!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Piovarči 2017-02-04 02:54
Nils Olsen z dánského Střediska planetárního výzkumu je přesvědčen, že zemské jádro čekají velmi dramatické změny.

Hovoří o tom, že geodynamo Země – což je vlastně systém uvnitř Země, pomocí kterého vzniká magnetické pole, se připravuje na zpětný chod. Někdy se v roztaveném kovu, který obíhá kolem pevného jádra vytvoří obrovské víry. A právě ty mohou nad místy svého výskytu výrazně změnit hodnoty magnetického pole. Nils Olsen si proto se svým týmem myslí, že k tomuto jevu již přišlo pod jižním Atlantským oceánem a Arktidou, což ostatně odhalila i dánská družice Oersted. Pokud tedy budou obrovské víry dostatečně silné, mohli by obrátit směr rotace ostatních proudů, a tehdy by si severní a jižní pól vyměnili svá místa.
Vědci už déle upozorňují na to, že změna magnetických pólů Země by s velkou pravděpodobnost í ohrozila celé lidstvo i zvířata. Magnetosféra Země chránící pozemský život před smrtícím slunečním zářením by výrazně zeslábla, a tím by okamžitě vzrostla radiace. Následkem toho by se zhroutily všechny ekosystémy – rostliny, zvířata i lidi by ohrozily rakovinné epidemie, které by mohly většinu života úplně vyhladit. Vědci už proto nehledají odpověď na to, zda k přepólování přijde, ale kdy.

Britský expert na zemský magnetismus Andy Jackson říká, že k přepólování dochází jednou za půl milionu let, a od posledního případu již uplynulo 750 tisíc let. To znamená, že k dalšímu přepólování by mělo dojít možná už o pár desetiletí. Nikdo však nedokáže říct kdy přesně má k němu přijít, podle některých vědců to může trvat i několik tisíc let. Vědci se však shodují v tom, že vlády na celém světě by se už měli zabývat i touto hrozbou, a začít se na ni připravovat. Přepólování je totiž nezbytné, a nijak se mu nedá zabránit.

Více zde: evoluce5d.webnode.cz/.../...
Len som sa pozrel ktorí vedci bijú na poplach....

Vedcom sa podarilo bližšie objasniť, čo sa ukrýva v jadre našej planéty. Čínsky výskum naznačuje, že jadro má údajne ďalšiu oblasť vo svojom strede. Tím výskumníkov sa domnieva, že štruktúra oceľových kryštálov v strede jadra je iná ako štruktúra na jeho okraji. Výskum bol publikovaný v periodiku Nature Geoscience, informuje spravodajská televízia BBC na svojom portáli.
Do srdca našej planéty sa vŕtať nedá, preto zostáva úplné zloženie zemského jadra stále záhadou. Aby vedci zistili viac, analyzujú, ako reaguje na zemetrasenie, ktoré prechádza zemskou kôrou až po jadro.
"Vlny zemtrasenia sa vracajú tam a späť, od jednej strany Zeme na druhú," vysvetľuje profesor Xiadong Song z Illinoiskej univerzity. Song spolu s čínskymi kolegami tvrdí, že zemské jadro, ktoré sa veľkosťou rovná Mesiacu, tvoria dve časti.
Seizmické dáta naznačujú, že kryštály vo vnútornej časti jadra sú zoradené v smere od západu na východ. Naopak tie, ktoré majú podľa vedcov tvoriť vonkajšie jadro, sú zoradené od severu na juh.
aktualne.atlas.sk/.../...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+7 # Josef Švejk 2017-02-04 13:20
Jestliže dochází k přepólování cca každých 500tisíc let, pak za dobu co je život na zemi cca 3 000milionů let, došlo k přepólování cca 6 000 krát a život v pohodě bují dál. Ve skutečnosti se perioda přepólování pohybuje od 200 tisíc až po 40 miliónů let.
Vlastní přepólování je dlouhodobý proces při kterém nedochází k úplnému vymizení mag. pole, spíše jeho roztříštění (více mag. pólů ap).
Díky paleomagnetické mu záznamu také víme, že přepólování Země nedoprovázejí výrazné změny v živé přírodě! Žádné nápadné vymírání, ani nic podobného!
Takže klídek a tabáček. Není třeba nechat zděšení cloumat naším majestátem.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+3 # Piovarči 2017-02-04 22:18
Ono je to tak že mnohokrát strašia sami vedci:-! Ale aj bez tohoto strašenia tu máme dosť problémov....
Tak že Vedec a Vedec je rozdiel to ako aj v prípade sporu Vedcov a Vedcov na pád WTC alebo na dôvod oteplovania
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+9 # Aninka 2017-02-03 18:47
.... pole Země by se mohlo obrátit během příštích 2000 let.
No, Bóóže,
to nás už vtedy určite zuby bolieť nebudú...

To ešte "ľudomil" Bill Gates stihne nariadiť nejakú tú vakcináciu "pre dobro ľudstva"..., a už potom bude ľudí menej...
rukojmi.cz/.../...
ac24.cz/zpravy-ze-sveta/9695-bill-gates-kontroverzni-vakcina-rna-dna
petrahavelkova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=540178
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+7 # XYZ 2017-02-03 20:23
planeta je žívý organismus a chystá se zbavit viru co zove se Člověk ..
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+3 # Many 2017-02-03 20:43
Kdo s trochou základního vzdělání geometrie a matematiky, může ještě věřit v planetu jakou kouli s obíhající kolem Slunce, které nám tak vzdálené. Pythagorova věta! Paprsek slunce o šíři 10 našich planet, nebo přeci vypadat jak lampa! Najděte si vzorec pro výpočet zakřivení Země pak vemte rodinu na Mácháč. Tyto zprávy dělají z inteligentních lidí debily.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-1 # Věra Štimová 2017-02-03 20:55
Člověk při těchto horotvorných procesech ještě neexistoval, proto asi bude třeba se spoléhat na Boha, nejlépe Stvořitele, ten ví co dělat, když tu kouli uplácal a oživil námi, tak nás snad nebude chtít zrušit. Jenom potopa to ukázala, že Noe se snažil o to, oč se snaží Ježíš teď na stránkách přísně církví zakázaných a poté zrušených. Prostě nabádal lidi tehdy, aby si taky postavili loď. Že byl jedinej, kterej poslech Boha, to je jasné z toho, co se děje se Slovem Božím v církvi teď.
varovani.org, tam je něco o apokalyptických změnách, ty podle vědců můžou být teď nebo do 2000 let, tak nevím, ale pro jistotu bych se podívala, co se tam o tom píše.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Ale hovno 2017-02-03 21:05
Jdu na sever a už jdu na jih ...

V roce 2012, přesně 21.12. jsme se zaručeně přepólovali, dle tehdy dostupných alá Mayských blábolů, tj. cca po 28000 letech nebo tak nějak ... no a sakra po 5i letech zase? Pokud to takhle půjde dál, ráno nebudu vědět kudy a kam ...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+8 # Vítězslav Crha 2017-02-03 21:13
No to je vono!!!!!!!!!!! !! Vyzkoušet si přepólování na Mácháči. Skočíte do vody a jsou dvě možnosti. Při potopení do hloubky se zadrženým dechem jedete nahoru,nebo se už nikdy nevynoříte.Ale budete vědít,že už k tomu došlo a máte to vysvětleno a Archymedes zežloutne vzteky.Na starý kolena.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+8 # Dědouch1 2017-02-03 21:57
Smolík, Víťo, Mácháč je zamrzlý...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+8 # Vladimír57 2017-02-03 22:55
Chvíli jsem tu nebyl, neb jsem si musel odpočinout a co jsem tady usednul znovu, v jednom kuse se řežu smíchem. A Lucif se tak snažil. Jste banda nevděčníků!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+4 # Dědouch1 2017-02-03 23:35
Je o něco později, nejspíš jsi mrknul na nejnovější článek a diskuzi pod ním. Prdelka popo je názorová topka.
Jdu blejt a končím. Nejspíš na hodně dlouho. (nikoliv kvůli zdejším [...]ům)
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+6 # Vladimír57 2017-02-04 00:53
Drž se kamaráde. V.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+4 # Vasiľ 2017-02-04 00:02
Tentoraz prepolovanie prebieha rekativne pomaly, doporucujem porovnať si aplikaciu s kompasom v mobile a skutočnú aspoň uvidite že nebudú ukazovať to isté. Tým čo chcú napísať , to je blbosť radim skuste a potom uvidíte. Prepolovanie je vo vesmíre bežná vec na našom slnku sa to deje každých jedenásť rokov, preto nie je divne ak sa rovnaký jav bude diať aj na planétach slnečnej sústavy, otazka he len raz za koľko rokov sa to deje a ako rýchlo.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Vasiľ 2017-02-04 00:03
Tentoraz prepolovanie prebieha rekativne pomaly, doporucujem porovnať si aplikaciu s kompasom v mobile a skutočnú aspoň uvidite že nebudú ukazovať to isté. Tým čo chcú napísať , to je blbosť radim skuste a potom uvidíte. Prepolovanie je vo vesmíre bežná vec na našom slnku sa to deje každých jedenásť rokov, preto nie je divne ak sa rovnaký jav bude diať aj na planétach slnečnej sústavy, otazka he len raz za koľko rokov sa to deje a ako rýchlo.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+1 # Vasiľ 2017-02-04 00:03
Tentoraz prepolovanie prebieha rekativne pomaly, doporucujem porovnať si aplikaciu s kompasom v mobile a skutočnú aspoň uvidite že nebudú ukazovať to isté. Tým čo chcú napísať , to je blbosť radim skuste a potom uvidíte. Prepolovanie je vo vesmíre bežná vec na našom slnku sa to deje každých jedenásť rokov, preto nie je divne ak sa rovnaký jav bude diať aj na planétach slnečnej sústavy, otazka he len raz za koľko rokov sa to deje a ako rýchlo.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+3 # Josef Švejk 2017-02-04 14:39
Momentální stav hodnocení je 1, 2, 0 kladných bodů u jednotlivých příspěvků. Docela by mě zajímalo, proč čtenáři dávají 0 bodů pro třetí příspěvek a 2 body pro druhý. Vypadá to jakoby ke druhému příspěvku z nějakého důvodu získali nějaký hlubší citový stav.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+1 # edurard 2017-02-04 08:13
Prosim aby bylo rozdeleno slovo vedci a pavedci. Protoze toto musi za konite urazet kazdeho skutecneho vedce. Jde o desinformaci za ucelem plest spolecnost. Proc? Asi je veci zrejme vydesit lidi za ucelem manipulace a mozna take ze nejake vojenske evropske operace za ucelem vyhynuti obyvatel. Za pouziti nejakeho plynu pusteneho do casti EU. Rozhodne se u pretoceni polu pokud k tomu vubec muze dojit (coz je otazka scela na urovni diskuze nikoliv uz nejakych konkretnich zjisteni) NEBUDE jednat o vyhynuti. Nybrz o projevy podobne lehke mdlobe mozna i lehke dezorientace ktere brzo pominou. Moznost je tedy delsi unava, u slabsich jedincu moznost lehkeho svraceni, pocit orientace podobny jajko pri silnem motani hlavy a podobne. NIC jineho nastat ani nemuze. Jednak jde o periodu teto planety beznou i kdyz po dobu dlouhou pro lidsky zivot (pricemz se v historii zadne dukaz nenasel az an vyhynuti dinosauru ale u nich neslo o pretoceni mag jadra a navic nas organismus je vystaven jiz ted tak silnym magnetickym tokum ze pretoceni polu pro nej nebude podstatnou zalzitosti aby vymiral. Zjednodusene receno. Sednete do letadla a lette s jednoho polu na druhy. V podstate dle clanku umrete protoze vase telo bude vystaveno zmene magnetickeho polu :-D nasi pavedci dale uvadeji ze pri zmene polu dojde k snizeni magnetickeho pole na 10% coz uz je jen dano vypoctem v prepoctu 1:10000000 a pokud by presto k tomu mohlo dojit coz povazuji za absurdni pak by neslo o vymreni v podobe pretoceni ale o mozne poruseni atmosfery coz by byl nasledek uduseni. A proto pokud vubec dojde k takovemu pretoceni nedojde k destabilizaci jadra ale jeho otaceni bez efektu snizeni magnetickeho pole. Vic se k teto hovadine vyjadrovat nehodlam. Skutecne vypocty si radcte najit na strankach observatori je jich tam az dost bohuzel pro nektere v anglictine
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+3 # Josef Švejk 2017-02-04 13:28
Po odeznění lehké mdloby, nezapomeňte vytáhnout ruku z nočníku.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+3 # XYZ 2017-02-04 20:59
slezte z toho lustru Donalde . Vidím Vás !
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit


Anti-spam: complete the taskJoomla CAPTCHA
Top of Page

Copyright © 2011–2017 AC24, s.r.o. | Nezávislé zpravodajství z celého světa aneb Co se jinde nedozvíte |
Máte dotaz? Chcete inzerovat na AC24? Neváhejte nás kontaktovat formou emailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Provozovatelem serveru AC24.cz je AC24 s.r.o., se sídlem Jaurisova 515/4, Michle, 140 00 Praha 4, IČ: 02988186, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 226266. | O projektu | Tiráž | Napsali o nás | Podpořte nás

Webový portál AC24.cz ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.