AC24.czZe světaNová studie našla důkaz: Radioaktivní mraky představují pro cestující riziko

Nová studie našla důkaz: Radioaktivní mraky představují pro cestující riziko

Nová studie našla důkaz „radioaktivních mraků“ v nadmořské výšce, kde létají komerční letadla, přičemž vědci říkají, že to představuje riziko pro cestující.

Podle studie publikované v časopise Space Weather, když tato letadla létají skrze tyto mraky, tak je kosmické záření více než dvojnásobné a cestující ho pohlcují.

Spaceweather.com píše:

„S našimi senzory pro radioaktivitu jsme letěli celkem 264 letů v nadmořské výšce 17.3 km, od roku 2013 do 2017.“ říká Kent Tobiska, šéfredaktor časopisu a PI programu, který byl sponzorovaný NASA nazvaný Automated Radiation Measurements for Aerospace Safety (ARMAS). „Nejméně šestkrát naše senzory zaznamenaly nárůst ve vyzařozování radiace, pričemž toto interpretujeme jako podobné k lokalizovaným mrakům.“

Fakt, že cestující v letadlech absorbují radiaci není nový. Vědci již dávno věděli, že se kosmické záření dostává skrze zemskou atmosféru a vytváří roztříštěné sekundární částice jako neutrony, protony, elektrony, elektromagnetické paprsky a gama paprsky, které pronikají do letadla. Ten kdo ulítne např. 100 000 mil, tak absorbuje zhruba stejně radiace jako při 20 rentgenech – a dokonce jediný let skrze USA dokáže cestujícího vystavit většímu množství radiace než při rentgenu u zubaře.

Má se za to, že dávky radiace se liší se zeměpisnou šířkou a délkou a výškou letadla. Jakékoliv změny, když letadlo přechází skrze vzdušný prostor by měly být postupné. Tobiska a jeho kolegové však našli něco úplně jiného, nicméně: Někdy dávky radiace raketově stoupají a to bez zjevného důvodu.

„Byli jsme docela překvapeni, když jsme to viděli,“ říká Tobiska.

Všechny výkyvy, které pozorovaly byly v relativně vysokých zeměpisných šířkách, vysoko nad 50° v obou polokoulích. Jeden příklad zveřejněný v tomto časopise je typický: 3. října 2015 vzlétlo NSF/NCAR výzkumné letadlo z jižního Chile a letělo jižně, aby změřilo tloušťku antarktického ledu. Na palubě byl ARMAS letový modul a zaznamenal dvojnásobně zvýšenou radiaci po zhruba 30 minutách, když letadlo letělo v 11 kilometrové výšce nad Antarktickým poloostrovem. Neprobíhala zde žádné solární bouře. Letadlo nezměnilo náhle směr ani nadmořskou výšku. Avšak záření v okolním prostředí se změnilo rychle. Podobné události byly zaznamenány u pobřeží státu Washington.

Graf výše ukazuje: Měření radioaktivity od ARMAS, který letěl nad Antarktidou. Zabarvené tečky jsou od AMRAS. Černé tečky jsou počítačového modelu od NASA (nazvaný NAIRAS), který předpovídá vzestup dávek radiace. Během letu, ARMAS pozoroval vyšší dávky radiace než bylo modelem předpověděno, včetně výrazného vzestupu, který zobrazuje růžová barva.

Co se to děje?

„Nejsme si jisti,“ říká Tobiska „ale máme představu.“

Magnetické pole země, vysvětluje Tobiska, zachycuje mnoho kosmických paprsků a solárních energetických částic ve strukturách zvaných „magnetické láhve.“ Tyto láhve mohou být děravé. Dokonce i drobné poryvy slunečního větru mohou způsobit, že zachycené částice vystřelí z konce této láhve a začne vysílat paprsky těchto částic dolů pod Zem.

„V podstatě si myslíme, že jsme mohli létat skrze tyto uvolněné částice paprsků.“

Tobiska poznamenává, že tým jihokorejských vědců pozoroval podobné změny ve vyzařování. Měli umístěny letecké senzory na palubě armádního letadla blízko hranice mezi oběma Korejemi (ZDE). Pokud se jedná o stejný fenomén, tak korejská měření také naznačují, že „radioaktivní mraky“ by mohly existovat ve středních výškách.

Program ARMAS čeká v roce 2017 mnoho letů. „Budeme pozorně hledat více „mraků“, jak budeme pokračovat v charakterizování radiace v leteckých výškách.“ říká Tobiska.

Pro psaní komentářů se musíte přihlásit. Nemáte účet? Zaregistrujte se.

+24 # lubinen 2017-01-25 14:54
Vraťte nám naši Planetu
+15 # contumax 2017-01-25 15:04
Van Allenovy radiační pásy ale ty jsou asi 50 km nad zemí... právě tyto radiační pásy, jsou nebezpečný pro kosmonauty...
+23 # Bujón 2017-01-25 15:18
Pro upřesnění - van Allenovy pásy nejsou ve výšce 50 km nad zemí, ale 400 - 50 000 km nad zemí, s "nejhustší částí" 3 000 a 15 000 km nad zemí. Tam teda bezpečně žádná dopravní letadla nelétají. A nelétají ani v uváděných 17,3 km. Maximální výška je kolem 12,5 km nad zemí.
+10 # contumax 2017-01-25 15:25
Bujón

Díky za opravu... teď to vidím, spletl jsem se...
+8 # Piovarči 2017-01-26 00:04
Ako vidieť kozmonautom to zjavne nevadí ani pri dlhodobých pobytoch.
Akurát jedna posádka raketoplánov v 1998 dosiahla jednu z najvyššich nadmorskych vyšok (okrem apolla) 560km čo je ešte pod začiatkom radiačného pasu. Astronauti videli záblesky svetla cez zatvorené oči, ktoré popisovali ako padajúce hviezdy. boli to práve tieto vysokoenergetic ké častice, ktoré prechádzali cez ich lebky. v dôsledku toho vydala CNN správu ako nepredpokladané zistenie NASA: "Radiačný prstenec obklopujúci Zem môže byt ďaleko nebezpečnejší než sa pôvodne predpokladalo".
Zaujímavé je ale to, že o týchto fenoménoch neinformovala Hiuston ani jedna z posádok Apolla.
Posýdky Apolla to bol jeden superman väčší ako druhý - kozmické žiarenie ich moc nesralo. Aj keď im to blískalo v hlavách vôbec si toho nevšímali:-)
aragonit9.blogspot.sk/.../...
V jednej diskusii som narazil na zaujímavú argumentáciu ohľadom radiačných pásov a Apolla:
"Rovnako tu je aj pekný protiargument: Vaše kalkulace jsou natolik mimo a Vaše "vysvětlování" průletu Van Allenovými pásy je natolik mimo, že nemám vůbec sil rozebírat každou Vaši chybu krok za krokem. Je to strašné. Jedna blbost se vrší na druhou... Kdybyste věnoval chvilku raději prověřování trajektorií, zjišťování v jaké inklinaci je radiace nejhorší (30°) a v jaké inklinaci letí Měsíc (28°), tak by Vám došlo, že když "letěli" přímo k Měsíci, tak letěli skoro 1h (ne 10 min) přes jádra Van Allenových pásů. Ostatně podle NASA oficielního letového plánu nedosáhli ani 2 kosmické, takže na Měsíc doletět ani nemohli, ale to je druhá věc... (Třetí stupeň Apolla údajně urychlil jen na rychlost 10 852 m/s, přičemž II kosmická rychlost je násobek 2 odmocniny dvou krát I kosmická rychlost. A ta se, jak už víme, vztahuje k výšce nad planetou. V 185 km nad Zemí to tedy bude 7,793 x 1,4142 = 11 021 m/s... BUSTED!) Ale pro Vaši informaci - Apollo mělo mnohem tenší stěny, než vykládáte a z hliníku, který radiaci uvnitř cirka 10x zhoršuje kvůli tzv. particle fragmentation.. . ale zase - kdybyste měl nějaké znalosti, tak byste to věděl, že to byl jen podvod. Pokud nevíte nic a jen papouškujete nesmysly, tak... to dopadá špatně. Radiation Protection During Space Flight, December 1983, Journal of aviation, space and enviromental medicine, E. E. Kovalev Článek o Van Allenových pásech - nazývá je ERB, Earth Radiation Belts - a dalších zdrojích radiace (Solární erupce, kosmické paprsky). s9.postimg.org/.../... SAA v 445km má 2,5 remů/h. Těchto 2,5 remů/h spolehlivě vyřadí např. elektroniku Hubbla tak, že se musí vypínat (!), aby se elektronika nepoškodila a pokud by s ním někdo chtěl při průletu SAA fotit, tak to při zavřené záklopce Hubbla (výsledek by tedy měl být jen totální tma záklopky) dopadá takto: s14.postimg.org/.../... (kniha The Hubble Wars, strana 75) To je 2,5 remů/h od
s11.postimg.org/.../... Tady je tedy na "plné ústa" řečeno, že nestíněný Apollo let skrze tyto pásy (prý cca 1h v nich) je podvod, a to vědecky prokázaný a z pera odborníků, kteří se tímto živí. A to proč? Inu proto, že míra radiace v nich je velká a v jejich centru přímo extrémní! s12.postimg.org/.../... .pamatujete se, co Dr. James A. Van Allen psal o 50% šanci na přežití po dvou dnech v prostředí jen s 10 remy/h? Tak zkuste 11 666 remů/h! :D A to jen za předpokladu, že nepřijde solární erupce a nedostanete ještě vyšší dávku ;) Jak je vidět, mnoho (30!) významných solárních bouří se událo, během Apollo misí. Malých solárních bouří ale bylo celkem 1455!!! Tvrdit opak a nezkontrolovat si data je možné v hospodské debatě, ne v seriozním zkoumání, zdali Apollo lety vůbec mohly být uskutečněny. Když si Slunce trošičku pšoukne (X1 class není nic, pár M class flares v dnech minulých také ne, nikdo netvrdí, že by šlo dokonce ani o malou Sluneční bouři...!), tak se ruší start rakety Antares, protože radiace ve vesmíru je - moc vysoká! (a to se letí JEN k ISS, jenž je v 300km nad Zemí celých 700km pod spodkem středu vnitřního Van Allenova "pásu"...!) Tedy když nastane nijak nepředvídatelná Sluneční erupce (flare) nebo CMI (Corronal Mass Ejection), tak není bezpečné (nebo dokonce nelze) vypustit raketu na nízkou orbitu Země. Raketu z roku 2014, jenž je samozřejmě zocelená proti radiaci tak, aby ji snesla. Zato během Apollo misí tam ne jen elektronika z roku 1969 mohla spolehlivě fungovat, ale dokonce tomu byli údajně vystaveni lidé, kteří přežili...!
+7 # Marek Chrchavec 2017-01-26 08:15
Vsak to je jasnee, ne? Najprv tam poslali buldozer, ktory zle castice odhrnul nabok, a potom tade rychlo prefrcalo Apollo. No a na spiatocnej ceste detto.
+8 # Dědouch1 2017-01-26 12:56
Len tak jednoduché je to...
+1 # Piovarči 2017-01-26 15:21
Jáááj to som nevedel.....:-D DDDD že mali aj buldozer....

Za zrútenie sondy môže vesmírna radiácia
Za zrútenie sondy Fobos-Grunt môže vesmírna radiácia, tvrdí to šéf ruskej vesmírnej agentúry Roskosmos, ktorá má celý projekt na starosti

Najpravdepodobnejšou príčinou má byť podľa šéfa Roskosmos-u Vladimira Popovkina "vplyv nabitých častíc z vonkajšieho vesmíru na počítačové systémy na palube," teda silná kozmická radiácia.
či sa tí rusáci len nevyhovárajú.....
server.sk/.../...
Kozmické žiarenie objavil 7. augusta 1912 Victor Franz Hess, ktorý bol za to v roku 1936 ocenený Nobelovou cenou za fyziku. Vysokoenergetic ké častice sa do vesmírneho priestoru dostávajú z rôznych zdrojov – z hviezd, jadier galaxií, kvazarov, po výbuchoch supernov a zrejme aj z interakcií čiernych dier s okolitou hmotou. Spolu s tvrdým röntgenovým a gama žiarením predstavujú tieto častice pre kozmonautov radiačné nebezpečenstvo.

Riziko sa prejavuje aj na Medzinárodnej vesmírnej stanici ISS, kde je aj z tohto dôvodu pobyt posádok časovo limitovaný. Vo výške čosi nad 400 km je však ISS stále pomerne účinne chránená dáždnikom zemského magnetického poľa. Iné to bude pri letoch do hlbokého vesmíru.

Testy na hlodavcoch ukázali, že vystavenie organizmov dopadu vysokoenergetic kých častíc spôsobuje syndróm „vesmírneho mozgu“ prejavujúci sa dlhodobým neurologickým poškodením, kognitívnymi poruchami a zhoršením úsudku.
Dlhodobé pôsobenie kozmického žiarenia (tak ako u každého ionizujúceho žiarenia s dostatočnou intenzitou) môže okrem vplyvu na mozog a nervový systém viesť aj k zvýšenému riziku rakoviny a poškodeniu imunity.

Žiarenie ako vesmírne šrapnely
Vysokoenergetic ké elementárne častice pochádzajúce z mimogalaktickýc h zdrojov dokážu preletieť plášťom kozmickej lode, aj telom kozmonautov, ako keby tam ani neboli. Z hľadiska ionizácie predstavujú paradoxne menšie nebezpečenstvo.
Ale v kozmickom žiarení sa nachádzajú aj ťažké častice, akými sú ióny, alebo jadrá prvkov ako kyslík, alebo uhlík a tie môžu pri pohltení v plášti vyvolávať kaskádu ďalších častíc vyrazených z materiálu. Tie pôsobia ako črepiny granátu a môžu napáchať značné škody v živých organizmoch.
techbox.dennikn.sk/.../...
Tá radiácia bude riadny problém....
+5 # cawes 2017-01-26 08:49
Letové hladiny dopravných lietadiel
czechairliners.net/.../...
+3 # Uko Ješita 2017-01-25 19:03
Kdyby to byla pravda, tak většina profesionálních pilotů dopravních letadel nemá děti a má raka.
+6 # Lucif 2017-01-25 22:18
Všeobecne sa za bezpečnú hranicu považuje dávka 50 miliSv/rok, ale je to individuálne. Pracovníci JE idú na neplatenú dovolenku ak dosiahnú túto dávku :). Radiácia pozadia vo vašom byte je okolo 0.15 mikroSv/hod, čiže za rok absorbujete 1.3miliSievert. Bezpečná je teda ešte asi 40 násobne vyššia ako bežná radiácia pozadia. Pri lete vo výške 11km je priemer asi 6-7mikroSv/hod (vlastnoručne namerané vnútri kabíny), čo pri ročnom pobyte v tejto výške dáva takmer 57miliSv. Civilní piloti trávia vo vzduchu tak pätinu šestinu času(?), takže by mali byť v pohode :).
+12 # Vítězslav Crha 2017-01-25 19:04
To znamená jinými slovy,že piloti letadel s chemtrails,kteř í létají ve výškách kolem 20 km, si vlastně za vyšší platy zkracují život. Jakže se letci Japonska za 2.sv války nazývali???? Kamikadze a tito všekadze,včetně sebekadze. Taková drobná daň za svinstvo. Dáreček od satana. Tak si ho páni piloti užijte dosyta a zatím si připravte svoji obhajobu až to na vás příjde.
+2 # jan lavicka 2017-01-26 07:13
Bejvávalo, nyní se objevují černé chemtrails, sám jsem je natočil, desítky za svého letu přes Evropu v "normální" výšce

NOVÁ FORMA GENOCIDY US PSYCHOPATŮ ZAČÍNÁ:
goo.gl/A4uukD
+1 # Piovarči 2017-01-26 17:46
Vedci zistili, že máme tri, nie dva Van Allenove radiačné pásy, trauma môže viesť k schizofrénii a k Marsu vraj máme letieť už v roku 2018. Týždeň vo vede.
1. mar 2013 o 13:59 TOMÁŠ PROKOPČÁK
Našu planétu chránia Van Allenove radiačné pásy, ktoré zachytávajú žiarenie zo Slnka. Dvojica sond mala pôvodne skúmať dva tieto pásy, vedci však zistili, že družice NASA našli tretí. Vedci si pritom pri tomto objave najskôr mysleli, že majú poškodené prístroje.

nature.com/.../...
Čítajte viac: tech.sme.sk/.../...
Objav je veľmi dôležitý nielen z čisto poznávacieho hľadiska, ale aj prakticky. Aktuálna konfigurácia radiačných pásov totiž vplýva na satelity a kozmické lode a môže ohroziť zdravie a životy astronautov.
Nafukovanie radiačných pásov zvýšeným prísunom častíc od Slnka je stále pomerne záhadný jav. Očividne podobné prejavy slnečnej aktivity totiž môžu vyvolať celkom odlišné zmeny pásov. Niekedy dokonca napriek očakávaniu nevyvolajú nijaké.
aktuality.sk/.../...
Magnetické pole Zeme dokáže udržať pri živote častice antihmoty, ktoré by za iných okolností okamžite zmizli v záblesku po kolízii s "normálnou" hmotou. K anihilácii častíc antiprotónov však nakoniec dôjde, ich životnosť sa odhaduje na minúty až hodiny. Prítomnosť antihmoty v magnetickom poli Zeme bola teoreticky predpovedaná už dávnejšie spolu s víziou, že túto antihmotu by mohli čerpať vesmírne lode budúcnosti pred cestou do vzdialených destinácií.
Dvadsaťosem antiprotónov zachytených v špirálovitej orbite okolo línií magnetického poľa objavil prístroj PAMELA, ktorý sa nachádza na jednej z ruských komerčných družíc. Vedci uviedli, že sa ich podarilo nájsť tak málo, pretože satelit prelietava len cez malý úsek radiačného pása. Predpokladá sa, že antihmota sa nachádza popri celom obvode radiačných pásov, ktorým sa hovorí aj Van Allenove pásy radiácie. „Hovoríme o miliardách častíc (antiprotónov), “ uviedol pre magazín NewScientist Francesco Cafagna z talianskej Univerzity v Bari. Výsledky výskumu spolu s kolegami zverejnil v časopise Astrophysical Journal Letters.
vat.pravda.sk/.../...
www.youtube.com/.../
-11 # Marvanec 2017-01-25 20:15
Dopravní letadla létají v cca 9 až 11 km. nechápu, proč a jak to studovali v 17-ti kilometrech. Další vědecký článek hodný zdejšího webu. naprostá blbina.
+11 # Pipo 2017-01-25 22:01
Tak si to prečítaj do konca, ty, blbino. Ten objav bol vedlajší efekt. Štúdia bola zameraná na niečo iné:
Citace:
+7 # Dědouch1 2017-01-25 22:51
Neznáš marvana?
-9 # Marvanec 2017-01-25 23:58
Pipino, nelétej letadly, seď doma, dej si na hlavu hliníkovou fólii a uvidíš... Vše bude super, jako u Dědoucha
+10 # .lak 2017-01-25 22:23

Neionizuje to chemtailsáku i ve viditelném spektru, no.
www.youtube.com/.../
+11 # r.m. 2017-01-25 23:37

Svádí to ty potvory k vyzkoušení, fyzikálně to chápou dávno. Využít vybranou siločáru či co k dopravě radiaktivního záření dočasně ionizovaným kanálem na území velkého protivníka ušetří drahou přepravu armád k protivníkovi.
Na obrázku výše je koronární díra na Slunci. Vznikající proud plynu by se měly dostat Zemi na Jan. 27. nebo 28. a ovlivní naši planetu za 2 až 3 dny.

bude to vidět tady: www.n3kl.org/sun/noaa.html
-9 # Marvanec 2017-01-25 23:56
Určitě dojde ke katastrofám. A nebo že by prd? Jednou tu vědcům nevěříte slovo, ale když se to hodí do krámu, tak tojo. O co, že se stane jedno velké AC 24 - totiž houno
+1 # Piovarči 2017-01-26 18:25
Nový objav vedcov. Zem má ochranný štít ako zo Star Treku, ktorý zabraňuje katastrofe

29.11.2014
Neviditeľné silové pole objavili vedci zhruba 11 600 metrov nad zemou. Práve táto doposiaľ neprebádaná vrstva, má chrániť zelenú planétu pred účinkami ničivých elektrónov.
+1 # Dědouch1 2017-01-27 10:53
Doufám, že ten štít nevypočítal Hawking...
:DDD

Copyright 2017 © AC24, s.r.o. | Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu. | Nezávislé zpravodajství z celého světa aneb Co se jinde nedozvíte |
Máte dotaz? Chcete inzerovat na AC24? Neváhejte nás kontaktovat formou emailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Provozovatelem serveru AC24.cz je AC24 s.r.o., se sídlem Jaurisova 515/4, Michle, 140 00 Praha 4, IČ: 02988186, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 226266. | O projektu | Tiráž | Napsali o nás | Podpořte nás