Webový portál AC24.cz ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.

AC24.cz

AC24.czZe světaNedá se jen tak vystoupit z EU. 5 kroků, které musí učinit Velká Británie

Sociální sítě

Reklama

Nedá se jen tak vystoupit z EU. 5 kroků, které musí učinit Velká Británie

Občané Velké Británie hlasovali dnes pro vystoupení země z EU.

Nehledě na existenci přesného pořádku vystoupení z unie, žádný stát tento mechanismus zatím nepoužil. RT vysvětluje, které kroky mají dnes podniknout britské úřady, aby oficiálně opustily Evropskou unii.

...

 

Velká Británie musí oznámit Evropské radě své přání vystoupit z EU

Mechanismus vystoupení je obsažen v článku 50. Smlouvy o Evropské unii. Úřední proces začíná po oznámení země Evropské radě svého přání vystoupit z EU. Evropská rada je nejvyšší politický orgán Evropské unie, který tvoří hlavy států a vlád členských zemí EU. Členem Evropské rady je rovněž její předseda volený na 2,5 roku a předseda Eurokomise.

 

Velká Británie a EU mají projednat podmínky vystoupení

Po dobu všech jednání o vystoupení z EU zůstane Velká Británie jejím členem a musí plnit všechny závazky stanovené Smlouvou o Evropské unii. Nehledě na to, nesmí zástupci Velké Británie v Evropské radě zúčastnit se posouzení vystoupení své země z unie anebo hlasovat.

 

Strany hlasují

Dva hlavní zákonodárné orgány EU, Europarlament a Rada Evropské unie, projednají podmínky vystoupení a uskuteční hlasování.

Europarlament má více než 700 poslanců a je volen občany členských států Unie. Spolu s Radou Evropské unie tvoří parlament dvoukomorové zákonodárné odvětví moci EU. Pro úřední schválení vystoupení musí být smlouva podpořena prostou většinou hlasů.

 

Zastánci brexitu

Rada Evropské unie je stejně jako Europarlament jedním ze dvou zákonodárných orgánů Evropské unie. Radu tvoří 28 ministrů vlád členských zemí EU v sestavě, jež závisí na okruhu projednávaných otázek. Projednání v Radě se účastní také příslušný eurokomisař, ale bez práva hlasovat. Pro schválení otázky Radou Evropské unie musí hlasovat „za" kvalifikovaná většina (dvě třetiny nebo tři čtvrtiny hlasů). V daném případě 20 z 27 členů Rady.

 

Začíná proces vystoupení

Pro splnění všech podmínek stanovených Smlouvou jsou poskytovány dva roky od okamžiku oznámení Evropské radě. Termín může být prodloužen, ale pouze v případě, že za to budou hlasovat všichni členové Evropské rady.

 

Británie vystupuje z EU

 

Po vypršení stanovené lhůty vystoupí Velká Británie automaticky ze sestavy EU, dokonce v případě, že se stranám nepodařilo dosáhnout ve všem shody. Británie ztrácí všechna práva a povinnosti členství v Unii: volný obchod, volný pohyb občanů v hranicích EU a další.

 

Loading...

Pro psaní komentářů se musíte přihlásit. Nemáte účet? Zaregistrujte se.

Komentáře   

+94 # jozo 2016-06-25 06:24
Me hlavne fascinuje jak nam uz zase media podavaji brexit jako hloupe rozhodnuti, jako falesny uspech nebo jak mohou britove byt tak naivni a td.. Proste tak aby to vypadalo jak se bez EU neda zit.O londyne rikaji jak chce zpet do EU no pochopitelne protoze je tam hodne imigrantu a tem je uz ted jasne co se stane. Prastanou platit ochrana NESMYSLNA HUSAVAZALSKA pravidla EU a dostanou malej dvorek a brita s velkym bicem. A uz to pujde raz na raz . Co v EU neslo pujde najednou velice rychle. vyhnat, vymatit a nikdo do toho britum kecat nebude. Ja jim zavidim. Jak Putin rekl Je dobre ze si britove vzaly svoji zemi zpet. A ja to chci v CR take. Stejne nas jen likviduji zastavuji vzacne pozemky kde se da pestovat zelenina a ted tam rostou nesmyslna skladiste kde zprvu rikaji jak zamestani lidi ale nerikaji jake a za kolik. To jsou jen podvody lzi. A Babise bych ihned po vyztoupeni s EU zavrel sebral majetky co nakradl a soudil se zubatou lebkou za vlastizradu a pekne natvrdo trest smrti. Zadne 15-20 let to by se mu libilo. Stejne byl trest smrti zrusen prave proto aby se tu mohlo krast. Par let za mrizema jim elan nesebere.
+19 # trton 2016-06-25 09:46
samozrejme pryc s fasistickou EU, ale jinak je to vsechno komedie, luza se raduje a satanisti zase vyhrali...
mimochodem takove Norsko v EU neni a ridi se stejnym diktatem....
-------------------------------------
tady optimista BENJAMIN FULFORD:
prvopodstata.com/.../...
-7 # pter258 2016-06-25 10:32
+24 # P.f 2016-06-25 10:56
je pravda že EU umí vytvořit pracovní místa... jediná nevýhoda je to, že je to vždy za minimální mzdu a v naprosto příšerných podmínkách.. proto až vlezete do nějaké firmy a uvidíte, že to sponzorovalo EU zbystřete...
-14 # 0^n 2016-06-25 11:16
Taky si myslím, že je to krok směrem k válce v Evropě.
+2 # Grzegorsz Brzeszczenczyszczykiewicz 2016-06-27 11:29
To je možná i možné... Hold čím silnější diktatura, tím menší šance na její svržení mírovou cestou...
+18 # Richard 2016-06-25 16:44
Ach jo ............... ........ to je ale lež.


Slovinská válka za nezávislost (1991)
Chorvatská válka za nezávislost (1991–1995)
Válka v Bosně a Hercegovině (1992–1995)
Válka v Kosovu (1998–1999), včetně bombardování Jugoslávie jednotkami NATO
Občanská válka v Makedonii (2000–2001)
+4 # Grzegorsz Brzeszczenczyszczykiewicz 2016-06-27 11:25
Ještě bych přidal Ukrajinu.
+7 # Jaris 2016-06-25 11:47
Jozo, souhlas. Babisaka po sebrani majetku bych poslala na Slovensko, tam kam patri.
+2 # Otrok 2016-06-27 12:47
Keci a bláboly. Například 40 000 londýňanů podepsalo břiblblou petici o připojení Londýna k EU - samo o sobě blbost. Dále nevím proč o tom neustále v ČT kvákají, když je to sotva 0,5 % z více jak 8, 5 milionu obyvatel města.
0 # Vladimir77 2016-09-11 17:02
Ne, ne klidek :-) Brexit je v poho a Londyn take, protoze tady ziju a pracuji pres 3 roky vim o cem je rec.
Nikto vas nevyzene kdyz budete pracovat a platit dane a nebudete chtit benefity. Co ma si myslim i logiku. Nebo ne? A proc vas nevyzenou? Protoze budete prinosem a kdyz jeste budete delat prace, ktere anglikane proste delat nebudou, tak to vlastne bude i jejich zajem.
A ze se o tom tak nekteri uvazuji, no je to proto, ze cesi, slovaci, polaci... proste vsichni, post-komunistic ky lidkove, kteri jeste v palici neprepli na mezinarodne uvazovani, tak vlastne vzdycky zvani. Delal jsem s lidmi ze Singapuru, Novy Zeland, ted mam kolegyni ze Sydney a nikoho take tupe myslenky ani nenapadnou. A ze nezvanim, tak kdyby to bylumysl, tak uz dnes brdi prichod Rumunu, Bulharu... A? Nic. Vsechono jede v klidku dal. Byt prinosem a muzet zit kdekoliv na svete :-)
+19 # SVK EXIT 2016-06-25 07:46
SLOVENSKÁ PETÍCIA:
www.peticie.com/.../
+45 # Kolobot 2016-06-25 07:58
BLLLBOST

Problém je presne opačný - tragédia nie je to že vystúpili a teraz tie problémy to je propaganda.

Skutočný problém je ako vždy presne opačný. A síce to že po jej odchode sa nestane vôbec nič. Normálne bude ďalej fungovať a lepšie ako doteraz.

UŽ VIDITE TEN SKUTOČNÝ PROBLĚM ?

Keď toto uvidia ostatný tak si povedia hej počkať veď ale oni sa nemajú zle a žijú aj bez únie nez utečencov a rovných uhoriek tak to nás zase tu len všetci klamali. [...]! Tak to aj mi ideme preč. A Dánsko pôjde ako prvé a potom ďalší a ďalší....

A prosím Vás SPAMATAJTE SA EU a SENGHEN su dve úplne rôzne veci.

Spomente si na náš vstup do únie keď nám hrozili že hranicu s Ukrajinov zle branime a tak do eu vstupime ale do sengenu nie. AHA.
Dalsie krajiny sú v sengene a v EU niesu iné zase sú v eurozóne a dalšie nie.

TOTO nieje jedna vec. Shengen je samostaná zmluva a eu je zase iná a eurozona ina ....
Uz to začnite rozlišovať a nespájajte si to do jedného.

Pozrite sa na NÓRSKO - normálne je v Sengene a nie je v únií ani v eurozóne. A toto isté bude s Britániou. Ta mala samostatne upravený shengen už teraz. Cize dalej bude mať prístup na EU trh akurát už nebude musieť implementovať tie KOK.... z Bruselu to je celé.

A v deň keď aj ostatný ľudia tak ako v GB konečne pochopia že EU - Je len Brusel a Flašíkovej pohodlný život platený z našich daní a že všetky výhody ako pohyb osob a tovaru s tým nemá nič spoločné tak v ten deň EU-Brusel skončí a myslím že sme spravili teraz poriadny krok týmto smerom.
+25 # Lucif 2016-06-25 08:49
Plný súhlas. Ešte dodatok k tomu čo je EU: prepísanie ústavy, aby diktát Európskej Komisie bol nadradený národným zákonom. Čo je to tá Európska Komisia? Jednoducho taký nevolený trošku oficiálnejší Bilderberg.
+7 # napisy 2016-06-25 10:15
Ale veď v ústave SR to máme:
Článok 7 odstavec (2)
Právne záväzné akty Európskych spoločenstiev a Európskej únie majú prednosť pred zákonmi Slovenskej republiky.
+14 # Lucif 2016-06-25 10:32
Áno, o tom som práve písal. Má to v ústave každý člen EU. A nie je to ironické? Ústava je symbolom štátnosti a ochrany národných záujmov. Ale ak vám EU diktuje niečo čo je v rozpore s národným záujmom (skutočne národným, nie "národným" v ponímaní Sobotky) a vy ju pošlete do prdele, takýto čin je protiústavný, čiže protinárodný :-). Paráda nie? Nakoniec sa teda zdá, že ten Sobotka správne chápe pojem národný záujem. Dnes sa tým myslí už záujem budúceho eurochalifajské ho hnedobieleho národa.
+18 # Lekno 2016-06-25 09:20
Pytal sa niekto cechov a slovakov ci chcu rozdelit stat, bol rozdeleny ustavne (pravne cisto) ? Nie, iba odstranili Dubceka.
Kde je vola, tam je cesta a nikto nikomu nemoze nic prikazat.
Zlato ma cenu iba preto, lebo ludi naucili si zlato vazit. Pre mna osobne nema ziadnu hodnotu.
+6 # Monika Ikema 2016-06-25 13:36
23.6. Svatojánská noc co se vlastně stalo v Anglii ?? B Brexit znamená menší moc globalistů větší moc USA v Evropě ! USA elity slaví momentální záchranu dolaru aa obětovali i Camerona !!
-5 # elder 2016-06-25 09:33
Vidíte, a já si myslím, že Británie bude mít problém. Ale možná trochu z jiného soudku. Pro odchod hlasovali totiž pouze angličané a walles a to ještě poměrem přibližně 6:4. Irsko a Skotsko bylo naopak proti. To Skotsko, které si před nedávnem odhlasovalo setrvání v Británii, to může teď brát jako zradu......uvid íme, co z toho bude. Nicméně výsledek 51,...% pro odchod není nic ohromujícího... ..
+16 # Lucif 2016-06-25 10:37
Tomu je ťažké uveriť. Vieme že Škótske referendum bol podvod. Prečo by teraz Škóti hlasovali za zotrvanie v EU, keď ani na nižšej úrovni nie sú ochotní akceptovať diktát od Británie? Vadí im malý diktátor ale ten veľký je OK? Sú to len mediálne masáže.
+2 # elder 2016-06-25 11:48
Skotské referendum podvod, Rakouské také......zdá se, že když se nehlasuje dle tvého přání, je to vždy podvod......a stále platí 51% je velká slabota na to abychom mohli říci, že to chce celá Británie.......
+3 # r.m. 2016-06-26 00:44
volby jsou cinknutý podle jednotný metodiky v mnoha evropských zemích, kde panujou americký manýry vládnutí.
Výsledky cca 50/50 jsou nutný, pro vítězství pak stačí pár tisíc nebo i stovek hlasů. Je to bezpečnější metoda než volby ala Lukašenko.
+3 # Dědouch 2016-06-25 11:39
Skotsko si odhlasovalo setrvání v Británii? To máš zřejmě z mainstreamu. Viděl jsem video ze sčítání.
-13 # pter258 2016-06-25 11:15
Je vidět, že referenda jsou nebezpečným nástrojem populistů, pro které účel světí prostředky. Britská tradiční nedůvěra k lidovým hlasováním měla něco do sebe, sama Británie teď na to porušení tradice doplatí zřejmě svým rozpadem. Švýcarsko je jenom jedno.
0 # r.m. 2016-06-26 00:47
Je jasný, že vám pravicovým komoušům demokratický metody kazí "klid na práci".
Britskou tradiční nedůvěru k hlasováním jsi kde vyhrabal? Na školení u Tomskýho?
+3 # Petr 2016-06-25 12:06
Není to k tématu, ale k našemu milovanému
pivečku :)

prvopodstata.com/.../...
+3 # r.m. 2016-06-26 00:38
je poučný sledovat kdo všechno pláče nad odchodem těch křivých panovačných potížistů
Kdo doopravdy vyvedl GB z EU je Cameron - Levita a jeho neschopná vláda pro jedno procento.
To referendum si sám vymyslel. mělo mu nahnat politický body v jeho partaji.
Drahý soukromý školy halt z idiota chytráka taky nedokážou vyrobit.
0 # Vladimir77 2016-09-11 17:04
Ne, ne klidek :-) Brexit je v poho a Londyn take, protoze tady ziju a pracuji pres 3 roky vim o cem je rec.
Nikto vas nevyzene kdyz budete pracovat a platit dane a nebudete chtit benefity. Co ma si myslim i logiku. Nebo ne? A proc vas nevyzenou? Protoze budete prinosem a kdyz jeste budete delat prace, ktere anglikane proste delat nebudou, tak to vlastne bude i jejich zajem.
A ze se o tom tak nekteri uvazuji, no je to proto, ze cesi, slovaci, polaci... proste vsichni, post-komunistic ky lidkove, kteri jeste v palici neprepli na mezinarodne uvazovani, tak vlastne vzdycky zvani. Delal jsem s lidmi ze Singapuru, Novy Zeland, ted mam kolegyni ze Sydney a nikoho take tupe myslenky ani nenapadnou. A ze nezvanim, tak kdyby to bylumysl, tak uz dnes brdi prichod Rumunu, Bulharu... A? Nic. Vsechono jede v klidku dal. Byt prinosem a muzet zit kdekoliv na svete :-)

Top of Page

Copyright 2017 © AC24, s.r.o. | Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu. | Nezávislé zpravodajství z celého světa aneb Co se jinde nedozvíte |
Máte dotaz? Chcete inzerovat na AC24? Neváhejte nás kontaktovat formou emailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Provozovatelem serveru AC24.cz je AC24 s.r.o., se sídlem Jaurisova 515/4, Michle, 140 00 Praha 4, IČ: 02988186, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 226266. | O projektu | Tiráž | Napsali o nás | Podpořte nás