Mobilní laboratoř Curiosity objevila na Marsu objevila něco, co vyžaduje nejpřísnější utajení. Podle některých zdrojů mohla objevit důkazy o životě na planetě. Seriózní vědecké magazíny, i ty v nichž se objevují spíše fantastické a ne vždy ověřené zprávy, dnes společně řeší záhadu. Mobilní laboratoř Curiosity něco objevilo na Marsu. Něco, co má zjevně mimořádný význam. Nikdo z kompetentních však nechce prozradit, co to je. A tak se samozřejmě nejčastěji skloňuje možnost, že by to mohl být důkaz života na Marsu.

Curiosity nyní působilo na Marsu uvnitř kráteru Gale, na pláni s názvem Aeolis Paluš. A právě tam mělo narazit na „historický“ objev.

„Toto datum bude patřit k těm, které se zapíší do učebnic dějepisu,“ řekl NPR John Grotzinger, vedoucí mise na Mars. Nechtěl říct nic navíc. Prý třeba počkat na verifikaci údajů.

K objevu mělo dojít v malém chemické laboratoři, které je součástí Curiosity. To je schopné neuvěřitelných analýz – od analýz vzduchu, až po analýzy hornin, ve kterých hledá uhlík. A ten je stavební látkou života.

Klíčovým faktorem pátrání po životě na Marsu je existence kapalné vody. Zmrzlé je jí tam obrovské množství, na povrchu i pod ním. Povrch vykazuje mnoho geologických znaků, poukazujících na tok vody i výskyt stacionárních vodních těles jako jezera v dávné minulosti.

Zdroj: npr.org