AC24.czZe světaUž zítra nás čeká obrovské nebeské divadlo. Uran byl takto naposledy viditelný v roce 1963

Viděli jste už někdy na vlastní oči sedmou planetu naší sluneční soustavy? Zítra budeme mít možnost vidět plynného obra na noční obloze.

Ve čtvrtek 19. října dosáhne Uran pozici, kdy bude nejblíže k Zemi. Když však zmiňujeme slovo blízko v debatě o vesmíru vždy je dobré zmínit, že se bavíme o relativních pojmech.

Blízko v tomto případě znamená, že Uran budeme moci pozorovat pouhým okem, ale dalekohled či teleskop rozhodně pomohou k autentickému zážitku. Magazín Astronomy tvrdí, že bude viditelný během celé noci, protože v té době bude v poloze proti Slunci. Naše hvězda se tedy postará o to, abychom viděli modro-zelenou planetu v plné kráse.

Jeho viditelnost dosáhne 5,7 bodů. Toto měření se používá pro srovnání toho, zda je planeta viditelná pouhým okem. Jakýkoliv objekt, který dosahuje více než 7 bodů je viditelný pouhým okem. Pro srovnání, naše Slunce dosahuje běžně viditelnost 27 bodů. Pokud jste fanouškem Uranu a vlastníte teleskop, zřejmě jste vyhráli jackpot. Tak krásně viditelné těleso bylo naposledy v únoru roku 1963 a nyní budou dokonce viditelné i prstence planety.

Nejlepší počasí má být nad našim územím mezi půlnocí a šestou hodinou ranní. Takže už víte kdy je vaše chvíle, kterou nesmíte promeškat.

Zdroj: ladbible.com

Pro psaní komentářů se musíte přihlásit. Nemáte účet? Zaregistrujte se.

+5 # LubinenKremlBot 2017-10-18 21:27
Sem nafasoval silnější brýle na čtení a na dálku vidím úplný úplně , jinak houby i bez brýlí pokud o ně zakopnu ,tak že je na smaženici nemusím ani krájet.Uran je za saturnem tak , že nemám zájem , Neptun je můj kůň.
+2 # Pepa z Depa 2017-10-18 23:32

Cituji Pepa z Depa:
..nejen petko je K:O:K:O:T ale i kazdy ktery zere tyto blaboly nejen od NASA(USA) ale i RUSKO a dnes uz produkuje tyto sracky i CHINA.. pokud budete pozorne sledovat videa od nasa zjistite zelze casto slyset rustinu vse je to podvod na ans tzv obycejnych lidi .. obycejne je ale jen ten ktery jim to bude zrat od petka az po kohokoliv .. zeme neni planeta anejsou zadne planety ani hvezdy ani vesmir je jen a jen pouze NEBESKA KLENBA
ani na mesici nikdo nikdy nebil a ani nikdy nebude ..

how to make a trillion dollars?
8 plasma tv's
7 laptops,
12 dickheads,
a greenscreen (bluescreen)
and a society thats so disconnected from reality
that it only believes what it sees on a screen

all what we see is

"Počítačová animace"

genesis 1:6
I řekl Bůh: „Buď klenba uprostřed vod a odděluj vody od vod!“

genesis 1:7
Učinil klenbu a oddělil vody pod klenbou od vod nad klenbou. A stalo se tak.

and more ...

China's FAKE Space Walk:

Russias Fake Space Walk:

...tak ahoooooj

+7 # r.m. 2017-10-18 23:59
jeblo ti? ))
+3 # Pepa z Depa 2017-10-19 10:39
mas zajimave skusenosti .. ale..nepatrim do tve rodiny tak se nezlob r.m.jebale..
+23 # Josef Švejk 2017-10-18 22:01
Hm. "Uran budeme moci pozorovat pouhým okem. Jeho viditelnost dosáhne 5,7 bodů. Jakýkoliv objekt, který dosahuje více než 7 bodů je viditelný pouhým okem."
+9 # Jan Hink 2017-10-18 22:14
Hádám, Švejku, že neznáš tu jednotku viditelnosti, 1 bod. Já taky ne. Jsme oba blbí.
+16 # Josef Švejk 2017-10-18 22:26
"Každej nemůže bejt chytrej. Ty hloupí musej dělat výjimku, protože kdyby byl každej chytrej, tak by bylo na světě tolik rozumu, že by z toho byl každej druhej člověk úplně blbej."
+1 # Petkо Kоtоv 2017-10-18 23:20
Velikost jasnosti vesmirneho objektu je meren v Magnitude (mag) 1 mag odpovida odlisnosti jasnosti o faktor pate odmocnine ze sta = (priblizne) 2.511886.....Ur an ma jasnost 5.5 mag.
Na obloze ktera je znecistena svetlem (mesto) je mozne rozeznat objekty s max. 4 mag, ve vesnicich az 6 mag. Za idealnich podminek (v horach, daleko od mest) je mozne pozorovat hvezdy a planety s jasnosti 7 az maximalne 8 mag. (Cim mensi je mag, tim je objekt viditelnejsi, Venuse ma -4.4 mag, Slunce -26 mag. Silnym teleskopem je mozne videt objekty az do 22 mag, Hubble teleskop az 30 mag. Nejvetsi teleskop na svete je na Kanarskem ostrove La Palma na upati vyhasle sopky Roque de los Muchachos o prumeru 10.4 metru ve vysi kolem 2350 m, je mozne pozorovat objekty az do 25 mag).

AC24 asi rozumi ze 1 bod je jeden mag, nevim, ale u me se neznalost da omluvit totalni blbosti.
+4 # Jan Hink 2017-10-19 08:19
Magnituda to není, protože u ní čím větší, tím je míň vidět. Možná si spletli znaménko, protože Slunce má myslím -26. Takže má jasnost 10**26 x větší, než nejjasnější hvězdy s magnitudou 0. Magnituda 5 je zase 10 tisíckrát slabší.
0 # Věra Štimová 2017-10-18 22:23
Tohle je taky dobrý. Ty planetky nebo slunce nikdo z astronomů nekomentuje. Aspoň, že Uran.
soho.nascom.nasa.gov/.../...
+4 # r.m. 2017-10-18 23:30
kdoví jak bude
-
Cílem klimatického inženýrství je nasadit arktickou zimní atmosféru s dalšími částicemi ledujících nukleací. Budeme zkoumat, zda by to mohlo být provedeno po letových trasách komerčních letadel. Pak by se na tyto částice měly vytvořit ledové krystaly namísto zamrznutí bez částic.
www.spp-climate-engineering.de /.../
Pro studium AWiCiT použijeme komoru AIDA ke zkoumání zmrazovacích procesů, modelu ICON-ART pro studium osiva cirrusového mraku a modelu ECHAM-HAM k prozkoumání globálního vlivu AWiCiT na záření a mořský led.
A já proč pořád si připadám jako pokusnej králík. Doktror neměl pravdu, nebyly to bludy.
----------
a tenhle zkoumá srm
mpimet.mpg.de/.../...
Srovnávací hodnocení možných dopadů, vedlejších účinků a nejistot týkajících se opatření v oblasti klimatického inženýrství a úsilí o snižování emisí v rámci prioritního programu DFG (SPP)

a tohle jelito mi má řídit délku slunečního svitu a deficit ozónové vrstvy po postřiku siřičitany
-3 # peto8 2017-10-19 15:49

Copyright 2017 © AC24, s.r.o. | Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu. | Nezávislé zpravodajství z celého světa aneb Co se jinde nedozvíte |
Máte dotaz? Chcete inzerovat na AC24? Neváhejte nás kontaktovat formou emailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Provozovatelem serveru AC24.cz je AC24 s.r.o., se sídlem Jaurisova 515/4, Michle, 140 00 Praha 4, IČ: 02988186, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 226266. | O projektu | Tiráž | Napsali o nás | Podpořte nás