AC24.cz

AC24.czZe světaNezničitelná Armata. Ochranu nového tanku neprolomí ani Javelin

Sociální sítě

Reklama

Nezničitelná Armata. Ochranu nového tanku neprolomí ani Javelin

Nejnovější ruský hlavní bitevní tank T-14, který je postaven na základě univerzální platformy Armata, není možné zničit za pomoci žádného z existujících protitankových prostředků. To stojí ve zprávě Uralvagonzavodu.

V dokumentu se zdůrazňuje, že tak efektivní ochrany se podařilo dosáhnout díky použití předních technologických řešení, která se navzájem organicky doplňují.

„Tank je vybaven aktivní i dynamickou ochranou, vybaven distančně řízeným bojovým modulem s výkonným dělem a automatickým systémem nabíjení," stojí ve zprávě.

Zkušenost z posledních lokálních válek a ozbrojených konfliktů ukázala, že hlavním nebezpečím pro tank je pěchota vybavená granátomety a přenosnými raketovými systémy, která je schopná zaútočit z neočekávaného směru. Z toho důvodu musí tank být schopen vydržet zásah ze všech směrů a efektivně čelit jakýmkoli zbraním. T-14 Armata se stal prvním tankem na světě, v němž se podařilo realizovat tuhle koncepci. Systém jeho ochrany je možné rozdělit na tři vrstvy.

První linií obrany T-14 je systém aktivní ochrany Afganit. Jeho úkolem je odhalit a zničit protitankové střely ve stádiu letu k tanku. Očima tohoto systému jsou čtyři vzájemně propojené panelové radary, ultrafialové snímače a infračervené kamery s 360 stupňovým viděním. Podle slov vývojářů je Afganit schopen zachytit nejen relativně pomalé objekty — protitankové řízené střely, ale i podkaliberní střely.

Poté, co tento komplex odhalí střelu, začíná jí okamžitě čelit a automaticky aktivuje hned několik systémů. V případě, že proti Armatě je veden útok protitankovou raketou, která je naváděna rádiovým signálem, začínají ji rušit prostředky radioelektronického boje. Jejich úkolem je v dostatečné vzdálenosti přerušit spojení mezi operátorem a raketou. Afganit dále vytváří dýmovou clonu, která znesnadňuje vizuální odhalení tanku a jeho zásah řízenou raketou s infračervenou hlavicí samostatného navedení. Do této skupiny se řadí například americký systém FGM-148 Javelin. Ochranný systém může také efektivně čelit raketám s laserovým naváděním, které jsou používány hlavně vrtulníky.

Hned po odhalení nebezpečí se věž Armaty obrací čelem k němu. Pokud se nepodařilo ošálit raketu na velkou vzdálenost, přichází řada na moždíře umístěné pod věží — poslední linie obrany systému Afganit. Ty vystřelují speciální prostředky proti blížící se střele a ničí ji střepinami. Podle stejného principu fungují starší ruské komplexy Drozd a Arena, a také izraelský Trofi. Tento izraelský systém ukázal velkou spolehlivost, od roku 2011 se palestinským ozbrojencům nepodařilo zničit ani jeden tank Merkava, který by byl vybaven tímto systémem.

Pro ten případ, že si systém Afganit z nějakého důvodu nedokáže poradit s nebezpečím, přichází řada na druhý stupeň obrany — systém dynamické ochrany Malachit. Princip jeho činnosti je nejsnazší popsat díky přísloví „vyrážet klín klínem". Většina protitankových raket a granátometů mají kumulativní bojovou hlavici. Ta při střetu s tankem vystřeluje úzký paprsek exploze, který proráží pancíř tak, jako šídlo proráží karton. Kumulativní paprsek může poškodit výzbroj techniky, zabít člena posádky či zapálit bojovou výzbroj a tím stroj vyřadit z boje. Efektivní ale je jen v tom případě, že je kumulativní paprsek zkoncentrovaný.

Úkolem dynamické ochrany je tento paprsek narušit. Jednoduše řečeno, dynamická ochrana jsou závěsné kontejnery s explozivním materiálem, které při kontaktu s protitankovou střelou explodují do jejího protipohybu. To pomáhá snížit poškození tanku nejen od kumulativního granátu či rakety, ale dokonce i přibrzdit protipancéřovou tankovou munici. V Rusku se dynamická ochrana starých generací dlouho a úspěšně používala a používá.

O systému Malachit je v otevřených zdrojích málo informací. Je známo, že zajišťuje zvýšenou ochranu před tankovými podkaliberními střelami ve srovnání s předchozími systémy Relikt a Kontakt-5, může lépe čelit protitankovým řízeným raketám, také má vyšší koeficient účinnosti díky likvidaci střel a raket menším množství explozivního materiálu. Poslední vlastnost dělá tento systém dynamické ochrany více bezpečný pro složitou elektroniku, kterou je tank vybaven.

Kromě toho kolektiv expertů amerického časopisu National Interest došel k závěru, že Malachit má elektronické řízení modulů dynamické ochrany, což tento systém dělá efektivnější pro zachycování velkých tandemových střel. Tyto protitankové prostředky zasazují cíli dva údery. První likviduje prostředky dynamické ochrany a druhý úder směřuje do toho samého bodu, ale již na holý pancíř. Malachit může zneškodnit oba údery. První vlnu likviduje obrněná poklička dynamické ochrany, která je vystřelována směrem na ni, druhou vlnu likviduje hlavní element ochrany.

Třetím a posledním stupněm obrany Armaty je samotný pancíř tanku. Konstruktéři ujišťují, že kompozitní pancéřování tanku neprorazí žádná protitanková řízená střela s kalibrem do 150 mm. Mezi takové systémy patří TOW, Javelin (oba jsou americké výroby), izraelský Spike a rovněž všechny typy ručních protitankových granátometů. Kromě toho přední část tanku má vydržet zásah ze 120mm kanónu (jedná se o ráži, kterou mají tanky zemí NATO).

Motorový prostor, prostor pro munici a palivová nádrž jsou izolovány pomocí obrněných přepážek, což zvyšuje šanci tanku na přežití i v případě, že dojde k proražení pancéřování. Bezosádková věž je vybavena speciálním krytem, který brání složitou elektroniku před zásahem střepin a kulek. Munice je podle některých údajů podobně jako v případě německého tanku Leopard 2 nebo izraelského stroje Merkava rozmístěna v zadní části věže. Pokud dojde k detonaci munice, tak se energie výbuchu uvolňuje prostřednictvím zvláštních vyklápěcích panelů do vnějšího okolí. To může zabránit závažnému poškození tanku. Přesné údaje o pancéřování věže však chybí, neboť její konstrukce a vnější podoba bez vnějšího krytu zůstávají prozatím utajené.

V současné době se v armádě testuje první série tanků T-14 Armata, která byla dodána ministerstvu obrany ještě v roce 2016. Podle vedení společnosti Uralvagonzavod stroj je zcela připraven na plnohodnotnou sériovou výrobu. Pravděpodobně největší počet dodávek připadne na období státního vyzbrojovacího programu pro roky 2018-2025 (SVP 2025). O tom nepřímo svědčí informace, kterou v polovině května s odvoláním na vysoce postavený zdroj v ministerstvu obrany zveřejnil ruský list Kommersant. List tehdy oznámil, že v rámci SVP 2025 pozemní síly a výsadková vojska dostanou na nákup vojenské techniky rekordních 4,25 bilionů rublů (1,61 bilionů korun).

Zdroj: snews.com

Loading...

Komentáře   

+14 # .lak 2017-07-11 20:30
Co takhleralye 48h atlantic.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+26 # krshrc 2017-07-11 21:12
co to je za tank?Nějaký návrch asi,takhle vypadá
armata

a tohle je armaty podpora
www.youtube.com/.../
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+21 # Jarin G. 2017-07-11 22:32
Krásná zbraň! Technický skvost.
V lokálních konfliktech by Armaty neměly konkurenci. Přes pobaltské státy by přelétly v několika desítkách hodin.
Ale jednak ještě do výzbroje (významně) nějaký rok ještě nepůjdou a jednak se bojím, že v případě 3. WW by tanky až tak velkou roli nehrály. Jsem laik, ale myslím si, že by to bylo hlavně o raketách všeho druhu a hlavně o hlavicích, které by nesly!
Maximálně by bylo využití při "dočišťování" (pokud by bylo vůbec čeho), to by se klasická pozemní vojska mohla významně uplatnit!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+11 # Wiloni 2017-07-12 03:46
Nenech se mýlit, tanky budou i nadále hrát důležitou roli ve válečných konfliktech.
Jde jen o vhodnou taktiku jejich nasazení.
Pokud nasadíš tanky společně s mobilní PVO a jejich postup přikryješ dělostřelectvem , tak ti garantuji, že si z toho protivník nadělá do kalhot a nebude mít nejmenší šanci si vystřelit.
Při nasazení dělostřelectva s municí detonující nad cílem totiž nikdo z nepřátelského zákopu tu hlavu nevystrčí, natož aby střílel po tanku.
Střelba raketou z uzavřeného krytu proti tanku, jenž disponuje radarem a IR detektorem je sebevražda.
Je zde ovšem jedna věc, a to je nadšení konstruktérů z umístění munice v zadní části věže, které já rozhodně nesdílím.
Právě zkušenost ze Sýrie třeba u Leopardů (ale i u Abrámsů v Jemenu) ukazuje, že jde o nejslabší místo těchto tanků.
V případě munice, umístěné přímo v prstenci věže,
totiž musí střela překonat kompletní vrstvení ochrany tanku (Štora - Arena, pokud je instalována - Relikt - pancéřování věže), navíc je munice umístěna dost nízko.
V případě umístění munice v zadní části korby má protivník o dost lehčí práci.
A znovu se vracíme k M1A2 v Jemenu a Leopardum v Sýrii, protože se ukazuje, že při zasažení uložené protipěchotní munice (tříštivá) nebo HE munice (tříštivo trhava) je úplně jedno, jestli se munice nachází v prstenci, nebo v zadní části a tak jako tak dojde k masivnímu požáru, případně katapultaci věže bez ohledu na nějaké přepážky.
Ono totiž těch 9 metráků tritolu nějakých 5 mm plechu nezastaví.
Doufám, že na to konstruktéři z Uralvagonzavodu zareagují, protože v době, kdy byl tank konstruován byly zřejmě zblbnutý US propagandou o výhodnosti takového uspořádání. Jak se ukázalo nedávno, zase jen pohádky ze strany západu.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+8 # Jarin G. 2017-07-12 08:56
Ahoj Wile, dík za odborné info! Je vidět, že o tom hodně víš.
Ale já nepíši, že by neměly tanky uplatnění ve válečných konfliktech. Já myslel na tu "konečnou", jadernou 3.WW. Na tu, po které by zvítězil akorát tak hmyz a podobá havěť.
Snad k tomu nikdy nedojde.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+8 # Dědouch11 2017-07-12 10:15
"Pokud dojde k detonaci munice, tak se energie výbuchu uvolňuje prostřednictvím zvláštních vyklápěcích panelů do vnějšího okolí. To může zabránit závažnému poškození tanku. Přesné údaje o pancéřování věže však chybí, neboť její konstrukce a vnější podoba bez vnějšího krytu zůstávají prozatím utajené."


Nenech se mýlit. Kde je ten "5mm plech"? Nebo víš o T-14 víc?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
0 # Wiloni 2017-07-12 12:29
Vnitřní přepážky nemají stejné charakteristiky jako vnější pancíř (logicky), navíc musí být k munici přístup z vnitřku věže, takže řeči o odděleném prostoru munice a věže jsou iluzorní.
Což je nepochybně důvod, proč je posádka usazena v kapsuli, umístěné mimo prostor věže, což osobně považuji za ten správný bezpečnostní prvek.
Jak je vidět zde, tak prostě nějaké výklopné panely zásobníku munice tank ani posádku nezachrání (pokud není mimo věž).
www.youtube.com/.../
.../leopard-2-in-syria-part-2. html
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+6 # Dědouch11 2017-07-12 16:35
"navíc musí být k munici přístup z vnitřku věže"
A proč? Pokud vím, tak v T-14 neláduje kanón svalovec, ale je samonabíjecí.
Dáváš video na Abrams a Leopard (tam ládují svalovci), ale řeč je o T-14, o jejíž věži ví zatím každý,jen kulový.
Myslíš, že pokud mají za úkol konstruktéři spáchat odolný a bezpečný tank, budou opisovat z prehistorických M1, nebo Leopardů? Dost naivní.
Ale opakuji. Zatím ví speciálně o věži T-14 KAŽDÝ velký kulový a ty, pokud nejsi v týmu konstruktérů, o ní víš to samé.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-1 # Wiloni 2017-07-13 03:34
"A proč? Pokud vím, tak v T-14 neláduje kanón svalovec, ale je samonabíjecí."
samonabíjecí - to může bejt puška, ne tankovej kanon, zřejmě máš na mysli auto-nabíjecí mechanismus.
To měly všechny sovětské tanky od T-64
Takže mi chceš tvrdit, že uzávěr kanónu je zasazen až do zadní části věže spolu s municí?
Pak by ale elevace nestála za nic.
Prosím tě, nesnaž se tu fantazírovat o něčem, o čem nemáš nejmenší představu.
Sice v týmu konstruktérů nejsem, ale o tom, jak to vypadá uvnitř tanku (konstrukční řešení) něco vím.
Ono tady totiž zase pro experimenty mnoho místa není.
Systém musí být co nejjednodušší (nízká pravděpodobnost selhání a aby ho mohla posádka opravit na místě) a zároveň co nejefektivnější.
Ano, přesné info o věži T-14 nemám, to ovšem neznamená, že nemohu mít představu, blížící se realitě.
tanknutdave.com/.../
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+1 # Dědouch11 2017-07-13 12:50
Proč slovíčkaříš? "samo...", "auto...", kde je rozdíl?
Nechce se mi blafat o blbostech a hledat kvůli tomu, tak jen z wiki, když už jsi zmínil T-64:

"Do výzbroje sovětských ozbrojených sil byl oficiálně zařazen 20. května 1968. Přestože nikdy nebyly spolehlivě vyřešeny problémy s novým motorem (5válcový dvoutaktní vícepalivový boxer), samonab íjecím systémem a zavěšením podvozku, bylo jich vyrobeno přes 10 tisíc. Vyzbrojeny jím byly nejdůležitější divize (např. skupiny v NDR). Výroba T-64 byla ukončena v roce 1987."

Ale to napsal asi taky někdo, kdo tomu nerozumí, že.
Zbytečné řeči.
Opakuji, oba víme kulový, ale ty menší, protože tě to zajímá, nebo zajímalo.
Howgh.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
0 # Wiloni 2017-07-13 15:23
"Ale to napsal asi taky někdo, kdo tomu nerozumí, že."
Ne, to psal někdo, kdo nechápe význam použitého slova.
Ale ono je to stejné, jak vysvětlovat lidem, že je rozdíl mezi pojmy bite a Byte (zejména mezi označením jejich jednotek b/B).
Nebo, že je podstatné u předpon jednotek Si dodržovat velikost písmen ...
Je to marné, je to marné, je to marné ...
Možná ti připadá, že jsem hnidopich,
a asi na tom něco bude :-).
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
0 # Dědouch11 2017-07-13 20:12
Nebavíme se o jednotkách informace, v těch mám jasno, stejně, jako v tom, kdy použít b/B, i to, že 1B, má 8b...
Vysvětli tedy rozdíl, mezi samonabíjecím a automaticky nabíjeným tankovým kanónem.
Trochu hloupost, že. Z obojího každý pochopí, že v ruském tanku, už dávno neláduje kanón mužik. ;)
Ač jsem ohledně tanků v podstatě laik, logicky, jestliže se ve věži nemotá chlap (nebo dva), má konstruktér daleko větší prostor a možnosti pro mechanizmus kanónu, uložení munice (a spoustu dalších užitečných, či nutných krámů), i pro ochranu toho všeho. (sotva použije pětku plech :D)
Sám jinde píšeš o použitých kompozitech...
Nebude vůbec snadné věž T-14 rozlousknout a to dost dlouho.
;)
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
0 # Wiloni 2017-07-14 00:10
Už jsem to chtěl nechat, ale tady je to vysvětlení.
Samonabíjecí - zbraň je opakovaně nabita díky mechanickému převodu přebytku energie spáleného prachu při výstřelu.
Lze to provést buď odběrem části plynu za pomoci plynového kanálku (řada AK), nebo za pomoci zpětného rázu (třeba AN-94).
Jde tedy o zbraň jako jednotný funkční celek.
Automatické nabíjení naznačuje, že je zbraň nabíjena za pomoci nabíjecího automatu. Ten je energeticky nezávislý na střelbě zbraně, potřebuje vlastní zdroj energie.
Je to sice popsáno zjednodušeně, ale srozumitelně.
"Sám jinde píšeš o použitých kompozitech..."
Ano, vnější pláty jsou z kompozitů, vnitřní přepážky z běžného pancíře.
Filozofií tanku je, že musí střelu zastavit vrchní pancíř, pokud se dostane skrz, je vše ostatní zbytečné.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-2 # jolana 2017-07-12 01:48
Da se znicit zvrchu kumulativni munici na padaccich...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+12 # John Maxwell 2017-07-12 03:07
To jo určitě počká až to na něj spadne :))
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
0 # Wiloni 2017-07-12 14:19
T 80 UM3 (Object 640), někdy označovaný jako T 2000,
Mělo jít o rozsáhlou modernizaci řady T-80 (určenou na export).
Vyroben prototyp v počtu jednoho kusu.
Projekt zrušen v roce 2001.
Důvodem byl nedostatek zájmu ze strany zahraničních kupců a ruská armáda měla zájem na dokončení tanku t95 (Object 195).
Ten byl nakonec taky ukončen a nahrazen tankem T 14.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
0 # Ladislav Kohout 2017-07-24 11:02
Zdravím všechby.K problému Armata.Nezapomí náte že je to pořád nový tank.Ale že ty ochranné prvky co má,o těch si mohou západní vozidla nechat jen zdát.Navíc proč myslíte že obsluha sedí v kofbě a ne ve věži.Za prvé nabíjecí automat,za druhé poslední možnost ochrany.Odpálen í věže.Neboli:věž se dá nahradit snadno.Ale kvalitní vycvičená osádka těžko.
A proč myslíte že tanky RF jsou nejprodávanější .
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-5 # peto8 2017-07-11 21:14
Dal by se zrejme znicit ze specialnim laserem (pokud takovy existuje ) ktery dokaze roztavit kovove veci.
www.youtube.com/.../
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Wiloni 2017-07-12 12:36
Kovo-keramický kompozit s hliníkovými armaturami a vrstvou skelných vláken?
Přeji hodně štěstí ...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-7 # pesimista 2017-07-11 22:51
je super :D alespon se efektivneji znicime :3 (paráda)



pro fanatiky do zbrani (preju prijemne vzruso) :

www.youtube.com/.../
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+12 # Jarin G. 2017-07-12 00:05
Myslel jsem, že na tebe už nikdy nebude reagovat! Bohužel musím.
Proč sem dáváš ty fotky té malé holčičky? Ty jsi pedofil?
Nebo jaký to má význam k článku o zbraních?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-12 # pesimista 2017-07-12 00:35
????????????sor ry ale debilum uz nic nehodlam vysvetlovat (je to marne) :] holt ti unika pointa

nebo spis jen utocis...na nic smysluplnejsiho se nezmuzes ty retarde zkurveny? :D (taky umim utocit ty [...]e) ;] hled si svych sracek pusinko (tohle prenech bystrejsim)

(tonouci se stebla chyta ^^)
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+10 # Jarin G. 2017-07-12 01:00
Ještě jednou: co mají ty holčičky společného s tanky "Armata"???
Prosím o prozrazení té pointy!
I kdyby ty holčičky byly malé Syřanky nebo Židovky, nic proti dětem nemohu mít. Děti za nic nemohou.
Sám mám takhle malou vnučku, ale s mnohem lepším životem, než má zřejmě ta na těch fotkách!!!
P.S.: ale zaprasit se umí ještě mnohem víc!!!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-7 # John Maxwell 2017-07-12 03:33
No myslím Jarine, že v kontextu to muže být "tank" a "ditě" jako válka a mír ...a je zcela jedno čí ty tanky jsou...
Třeba to bylo myšleno takto...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+2 # Jarin G. 2017-07-12 09:00
Dík Džone za vysvětlení ;o). Ty myslíš, že ten dotyčný myslí?! Podle mě jen prudí a vyžívá se v tom.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+2 # John Maxwell 2017-07-12 11:29
Tak to vážně nevím :)))
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+2 # Dědouch11 2017-07-12 18:23
Produkt moderního školství. Toto leze v současnosti ze základky. (netvrdím, že všichni, ale velké procento) Možná už je to samotný retard - "inklud", co brzdil celou třídu. Nejspíš inkluze už cvičmo někde frčí několik let.
A pokud se náhodou těch pár neuronů pochlapí a dopustí se pokusu o myšlení, nemá kapacitu, "myšlenku" vyjádřit.
Docela pech. Jako sviňa. Představ si, Jarouši, že bys s takovou psychickou výbavou musel žít...
Horror.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+1 # John Maxwell 2017-07-13 01:35
Tak to máš safra pravdu ...za rok za dva k tomu budou dodávat Allah akbar ...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+1 # Jarin G. 2017-07-13 10:50
Ano, horor. Ale debil si nikdy neuvědomí, že je debil. A o tom to je!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+2 # jan lavicka 2017-07-12 07:18
ticho, pedofile, služ dále svým pedofilním pánům, jen tak budeš mít v pekle otevřeno :)
telegraph.co.uk/.../...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+4 # acidjoe 2017-07-12 18:08
ahoj, ty [...]e zkurvenej, vymrdanej, rád bych ti usek palici, samozřejmě se všemi úkony s exekucí spojenými. Kde se sejdem?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+3 # Dědouch11 2017-07-12 18:26
Nesejdete, má svalnatou jen klávesnici.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-9 # Uncle Sam 2017-07-12 08:37
Všechny články o Armatě jsou jen spekulace, dohady a propaganda, jelikož Rusové o tanku oficiálně doposud nic nezveřejnili. Ale nemějte péči příští rok dorazí hlavní bojový tank Leopard 3 s vysokotlakým 140mm kanónem a Armata po zásahu obletí svět...
Jinak Ac24 parta buzerantů, Dědouch je v 50 pořád honič a ostatní banda méně inteligentních humanoidů....
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+6 # Dědouch11 2017-07-12 10:21
A ty jsi letadlo. To už se tady ví.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+7 # Jan Kadlec 2017-07-12 11:13
Proč se domníváš, že Rusové přestanou vyvíjet novou bojovou techniku? Asi si to musíš myslet, když tady machruješ s něčím, co přijde za rok. Jenže za ten rok budou mít nové věci i v Rusku. Třeba ne celý nový tank, ale stačilo by do roka vymyslet ochranu proti vysokotlakému 140mm kanónu :)
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-3 # Uncle Sam 2017-07-12 16:51
Tak určitě... Můžou do Armaty autogenem vyřezat velký boční dveře aby posádka stihla utéct až uvidí Leopard :-D

Vývoj běží na plné obrátky všude problém ale je uvést prototyp (Armatu) do sériové výroby a pár stovek si jich udělat.. A v čem je ten problém? V penězích... Rusko je nemá kde vzít ale EU a USA si na to půjčí od strýčka sama, který se je natiskne. Proto Rusko vždy bude armáda propagandy...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
0 # pesimista 2017-07-12 22:29
Uncle Sam: obavam se ze rusum to nejspis cvakne prave "strycek sam"(ci kdo to ovlada) to tak vypada ;/ (mozna)
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+1 # Wiloni 2017-07-13 03:46
Leopardy bych tu moc nevytahoval, o jejich "kvalitě" se přesvědčili už i Turci ...
Fakticky lze říci, že podle statistiky Hit/Kill (utržený zásah/odpis stroje) jsou na tom hůře než syrské T 72A.
Ale to by jsi si musel vytáhnou tu hlavu z prd.... a začít ji používat nejenom pro šíření ideologickejch blábolů.
S pozdravem tvůj velký fanda.
Ať ti tvůj boj co nejdéle vydrží a pozdravuj na Armádních novinách, protože číst ty tvoje bludy stojí za to.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
0 # Uncle Sam 2017-07-14 09:06
Až na to že tohle je zrovna potvrzená dezinformace... Proč si teda Turci objednali další Leopardy ?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
0 # Wiloni 2017-07-14 10:31
A co jiného podle tebe měli koupit?
Něco z řady T-xx?
To jako, že by měli už tři různé typy tanků (3 typy munice, 3x různé náhradní díly)?
To by jistě potěšilo servisáky a logistiku ...
Leopard je logická volba proto, že je už mají, tj. mají náhradní díly, munici, nebude třeba přeškolení, atd..
Z hlediska tanků států NATO je to ten nejlepší z nich, navíc má nejvýkonnější verzi 120 mm kanonu (L/55).
Prostě a jednoduše nechápeš ani zbla, jak tohle celé funguje.
Z toho pak plynou ty tvé komické pokusy o potvrzení vlastních "argumentů".
viz "Až na to že tohle je zrovna potvrzená dezinformace... Proč si teda Turci objednali další Leopardy"
Mimochodem, co to znamená potvrzená dezinformace?
Já měl za to, že se dezinformace vyvracejí (nebo [...]ují).
Ale buď v klidu. Sabra dopadla ještě hůř, než ty tvoje slavné Leopardy (ta zahořela při každém zásahu).
Ps. "potvrzená" kým? Tebou?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
0 # Wiloni 2017-07-14 10:34
Koukám, že i redakce AC nechápe význam slova deme-ntovat.
Udělejte něco s tím slovníkem vy šašci.
Vaše snaha o politickou korektnost je natolik překotná, až to ve finále vede pouze ke škodám.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+6 # blu 2017-07-12 08:38
ja používam na presun bicykel
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit


Anti-spam: complete the taskJoomla CAPTCHA
Top of Page

Copyright 2017 © AC24, s.r.o. | Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu. | Nezávislé zpravodajství z celého světa aneb Co se jinde nedozvíte |
Máte dotaz? Chcete inzerovat na AC24? Neváhejte nás kontaktovat formou emailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Provozovatelem serveru AC24.cz je AC24 s.r.o., se sídlem Jaurisova 515/4, Michle, 140 00 Praha 4, IČ: 02988186, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 226266. | O projektu | Tiráž | Napsali o nás | Podpořte nás

Webový portál AC24.cz ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.