Vyvolejte v někom strach a máte jeho plnou pozornost. Funguje  to u všech živých tvorů. Toto je jedním z důvodů, proč zpravodajství nejsledovanějších televizí je přehlídkou těch nejhorších událostí za posledních několik hodin. Divákovi je podsouván dojem, že šokující události, krutost a násilí se dějí právě teď v jeho blízkosti. Časem dochází k otupělosti, musí se přicházet se stále působivějšími formami. U méně bulvárních médiích je rozdíl jen ve výběru jiných témat, kterými je veřejnost stresována.


Hospodářská krize, finanční krize, v poslední době se to nazývá dluhová krize a přicházející krize. Terorismus, epidemie infekčních chorob, chudoba, zdražování, návrat komunismu, nacionalismus, ruská hrozba, islámská hrozba, hrozba z Íránu, extremismus…

Za propagandu veřejnoprávních médií musí každá domácnost povinně platit.  I veřejnoprávní mediální bestie posouvají hranici stále dál.

Radiožurnál kdesi vyhrabal experta, který ochotně podle zadání posluchačům vysvětlil, že  močit na mrtvé je úplně běžné a normální.

http://prehravac.rozhlas.cz/audio/2530639 (Od 6 min 20 s)

A další příklad, ke kterému není potřeba nic dodávat, mluví sám za sebe: Mezitit ulky vybrané z jednoho čísla časopisu pro děti ABC  (4 / 2011 ):

Vražedný deštník

Delfíni ve válce

Práce s jedem

Smrtící milování

Pomodlit se a zabít

Každá společnost má taková média, jaká si zaslouží. Dovolí si, co jim dovolíme.

(Pozn. jak to dnes chodí na facebooku: Příspěvek o expertovi z Radiožurnálu byl na Mediální masáž postnut 13. ledna. Teď už tam není, zmizel. Ve stejný den byl umístěn komentář o EU, že je „potřeba se vším souhlasit, abychom zůstali v hlavním proudu EU a nepřipravili se o možnost se vším souhlasit i v budoucnu.“ I  tento post byl kýmsi a čímsi smazán. Další podobné případy, kdy facebook nepohodlné věci maže, by se zřejmě našly kdyby se hledaly.

Facebook je tak rozšířený jen proto, že byl svého času tak masívně zmiňován v médiích.)

Další díly:

Mediální masáž