Tak jako podléhá změnám celý svět, podléhá jim i odvětví maloobchodního prodeje. Není zřejmé, jestli jsou všechny nové tendence pozitivní pro samotné obchodníky nebo jen pro zákazníky, ale jisté je, že pokud chcete ve svém podnikání úspěšně pokračovat, měli byste o nich aspoň vědět. 1. Jednou z nejaktuálnějších je návrat ke starším metodám obchodování. Díky tomuto přístupu můžeme na ulicích velkoměst opět vidět kiosky a pojízdné stánky, které dokážou své zboží a služby nabízet bez prostorových omezení, navíc s vynaložením o hodně nižších nákladů než u tradiční kamenné provozovny.

2. Umělé nebo modifikované zastarávání produktů patří mezi trendy inspirované konzumním způsobem života. Určitě si vzpomínáte na časy, kdy se například žehlička kupovala téměř na celý život a punčochy se nerozedraly ani po procházce v lese.

3. Maloobchod v prostředí internetu nepatří mezi nejžhavější novinky, ale v posledních pár letech jsme měli možnost se setkat se vznikem e-shopů téměř ve všech odvětvích, v nichž bychom to doteď nečekali.

4. Nic příjemného pro majitele menších obchůdků. I takto by se dal definovat trend vzniku globálních řetězců, ale i trend ohromného růstu konkurence i v rámci úzce specializovaných odvětví.

5. Jednou z nejpopulárnějších je tendence rozšiřování svého působení o nové služby. S tímto jevem se můžete v praxi setkat například v knihkupectví, v němž najdete zároveň i kavárnu, nebo u výrobce obchodních zařízení, jakými jsou například policové systémy , poskytuje školení o správném zařizování prodejen a interiérového designu.

Tendencí a trendů je o hodně více a dá se říct, že každým měsícem jen přibývají, ale nejde o žádnou novinku. Svět obchodu se pomalu, ale jistě měnil už od svých počátků. Největší změnou je pravděpodobně hlavně rychlost, kterou se tyto změny dějí. Jedinou dobrou radou v tomto odvětví je jít s dobou, sledovat nejnovější změny ve vlastním odvětví a věřit, že jste udělali to nejlepší, co jste mohli.

(PR článek)